کد خبر: 1052394
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
صعود ایتالیا و هلند به مرحله بعدی یورو
رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا دوباره به بازی‌های گروه مرگ رسید، جایی که پرتغال، فرانسه و آلمان در کنار مجارستان رقابتی سخت و شانه به شانه را در گروه F دنبال می‌کنند.
فریدون حسن

رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا دوباره به بازی‌های گروه مرگ رسید، جایی که پرتغال، فرانسه و آلمان در کنار مجارستان رقابتی سخت و شانه به شانه را در گروه F دنبال می‌کنند.
ژرمن‌ها فقط برد می‌خواهند
پرتغال بازی اول را هرچند دیرهنگام، اما با سه گل از مجارستان برد و آلمان در عین ناباوری و با یک گل به خودی مغلوب فرانسه شد و حالا امشب در حالی برابر هم قرار می‌گیرند که مشخص است ژرمن‌ها برای بقا در جام ملت‌ها نیاز اساسی و واجب به پیروزی در این میدان سخت دارند. پرتغال تیمی نیست که به این سادگی‌ها پاپس بکشد و سودای تکرار قهرمانی و دفاع از عنوان خود را در سر می‌پروراند. ضمن اینکه رونالدو این روز‌ها بیشتر از همیشه تشنه گلزنی و جاودانگی در فوتبال جهان است و همین کار را برای شاگردان یواخیم لو سخت می‌کند.
با وجود این آلمان همیشه آلمان است، تیمی که یاد گرفته تا آخرین لحظه مبارزه کند و عقب ننشیند. تیمی که حتی در بدترین شرایط موجود هم هرگز نمی‌توان به طور قطع در خصوص شکستش حرف زد و همین برگ برنده آن‌ها در دیدار حساس امشب خواهد بود. آلمان‌ها نمی‌خواهند مربی‌شان را با شکست بدرقه کنند. آن‌ها شکست مقابل فرانسه را فراموش کرده‌اند و می‌خواهند با برتری مقابل پرتغال بار دیگر از اول شروع کنند.
در دیگر بازی گروه، فرانسه به مصاف مجارستان می‌رود. به جرئت می‌توان گفت مجار‌ها بدشانس‌ترین تیم حاضر در یورو هستند که باید قربانی جاه‌طلبی سه غول فوتبال اروپا و جهان شوند. آن‌ها بعد از شکست مقابل پرتغال حالا قهرمان جهان را مقابل خود می‌بینند، تیمی که کمر به قهرمانی در این دوره از مسابقات یورو بسته و می‌خواهد ناکامی دور قبل را به هر شکل ممکن جبران کند و این یعنی اینکه مجارستان امشب قربانی دوم فرانسه خواهد بود، مگر آنکه کاری کند کارستان و شگفتی اول یورو ۲۰۲۱ را رقم بزند.
اسپانیا – لهستان، دیداری برای بقا
امشب یک بازی هم از گروه E برگزار می‌شود و دو تیم اسپانیا و لهستان به مصاف هم می‌روند. لهستان در بازی اول و در عین ناباوری ۲ بر یک به اسلواکی باخت و اسپانیا هم نتیجه‌ای بهتر از مساوی بدون گل مقابل سوئد کسب نکرد تا به این ترتیب بازی امشب برای هر دو تیم جنبه حیاتی داشته باشد. برنده بازی امشب در حقیقت گام بلندی برای صعود برمی‌دارد و بازنده شاید مجبور شود وداعی زودهنگام با یورو داشته باشد.
ایتالیا اولین صعودکننده
شاگردان مانچینی اولین تیم صعود‌کننده به مرحله بعدی جام ملت‌های اروپا شدند. ایتالیا با برتری ۳ بر صفر مقابل سوئیس دومین پیروزی خود را جشن گرفت تا به عنوان اولین تیم راه‌یافته به مرحله بعدی مسابقات معرفی شود. ایتالیا در آخرین بازی مرحله گروهی باید به مصاف ولز برود، تیمی که در دومین بازی خود موفق شد ۲ بر صفر ترکیه را شکست دهد تا با چهار امتیاز شانس صعود به عنوان تیم دوم گروه را داشته باشد.
مانچینی، سرمربی ایتالیا بعد از پیروز مقابل سوئیس گفت: «سوئیس تیم قدرتمندی است. ما می‌دانستیم که بازی دشواری خواهیم داشت که اینطور هم بود. ما موقعیت‌هایی داشتیم و می‌توانستیم زودتر به گل برسیم. در لحظاتی به مشکل خوردیم، اما در نهایت شایسته پیروزی بودیم. ما در هر دیدار برای پیروزی بازی می‌کنیم و پس از آن باید ببینیم که چه رخ خواهد داد. ما این پیروزی را به همه ایتالیایی‌هایی که در حال حاضر دچار مشکل هستند، تقدیم می‌کنیم.»
در بازی‌های گروه B، فنلاند با یک گل روسیه را شکست داد و دیدار حساس بلژیک و دانمارک نیز با برتری ۲ بر یک بلژیک به پایان رسید. در این گروه بلژیک با شش امتیاز صدرنشین است و صعود کرده و فنلاند و روسیه هم سه امتیازی هستند. دانمارک نیز بدون امتیاز شانسی برای صعود ندارد.
در بازی‌های گروه C، اوکراین ۲ بر یک مقدونیه را شکست داد و هلند با دوگل مقابل اتریش به برتری دست پیدا کرد. در جدول این گروه هم هلند شش امتیازی است و اوکراین و اتریش با کسب سه امتیاز به دنبال این تیم هستند که بازی رودرروی این دو تیم، تیم صعود‌کننده به عنوان تیم دوم را معرفی می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار