کد خبر: 1052317
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
تاکید مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان؛
منصور شیشه فروش گفت: مسئولان آب و فاضلاب در استان اصفهان برای دسترسی پایدار مردم به آب شرب نهایت تلاش خود را به خرج داده اند و مسئولان وزارت نیرو نیز باید از برداشت بی رویه آب در بالادست جلوگیری کنند.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آب در استان اصفهان در خصوص مصرف سرانه آب شرب در اصفهان اظهارداشت: در حال حاضر مصرف سرانه آب در اصفهان 157 لیتر درشبانه روز است که بیانگر مصرف بهینه آب شرب در اصفهان است پس می طلبد مسئولان امر برای راه اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ تلاش کنند.

وی گفت: در چند سال اخیر آبفای استان اصفهان با استفاده از فناوری های نوین مانند سامانه تله متری، آب شرب را عادلانه توزیع نموده است و این روند باید برای گذر از بحران بی آبی همچنان ادامه یابد.

شیشه فروش با بیان این که تمام دستگاه های اجرایی باید 25 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند اظهار داشت: برای گذر از بحران بی آبی در اصفهان همه دستگاه ها و سازمان ها ملزم به مصرف بهینه آب هستند در غیر این صورت به عنوان مشترک پر مصرف با آنها برخورد می شود.

وی مدیریت اضطراری تنش آبی در همه دستگاه های اجرایی استان را ضروری برشمرد و اظهار داشت: همه دستگاه ها و سازمان ها در استان باید راهکارهای مقابله با بحران بی آبی را تدوین و آن را اجرایی کرده و بدین منظور می توانند از ظرفیت کارشناسی آبفای استان اصفهان بهره مند شوند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر مدیریت مصرف آب بیان داشت: هم اکنون مدیریت مصرف یکی از عوامل مهم درگذر از تنش آبی در اصفهان است و تمامی صنف ها و فعالان صنعتی باید راهکارهای مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند.

درادامه این نشست معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای اصفهان با اشاره به شرایط بسیار سخت تامین و توزیع آب شرب گفت: امسال برای تامین پایدار آب شرب مردم با کمبود 3.2 مترمکعب در ثانیه مواجه هستیم و این در حالی است که به ازای افزایش هر درجه دما 300 لیتر در ثانیه بر مصرف آب افزوده می شود.

ناصر اکبری با تاکید بر عدالت در توزیع آب اعلام کرد: استان اصفهان به دلیل برخورداری از سامانه ها و تاسیسات نوین در بخش بهره برداری، توانایی توزیع عادلانه آب در اصفهان را دارد و شهروندان نیز می توانند با کاهش 15 لیتر مصرف خود در شبانه روز، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را در گذر از این تابستان سخت یاری کنند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر