کد خبر: 1052236
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
بر اساس آمار، عرضه اوراق بدهی دولتی افزایش یافته و عرضه سایر اوراق مالی اسلامی با نوسان همراه بوده است به‌گونه‌ای که از ۲۲۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق منتشر شده، ۱۸۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن اوراق بدهی دولتی است.
 
به گزارش ایسنا، اطلاعات وضعیت فروش اوراق مالی اسلامی تا پایان سال گذشته از سوی بانک مرکزی منتشر شد که مجموع اوراق بدهی منتشر شده در آن سال، ۲۲۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که با افزایش ۱۱۳.۷ درصدی مواجه شده است.
براساس این گزارش، در این بازه زمانی اوراق بدهی دولتی ۱۰۷.۹ درصد رشد را در پایان سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد که البته در بخش اسناد خزانه اسلامی، اوراق سلف موازی استاندارد و اوراق منفعت درصد تغییرات منفی بوده است.

از بهمن ماه تا پایان سال گذشته، سهم اوراق بدهی دولتی از میزان کل اوراق مالی اسلامی، ۱۸۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که این مورد در بهمن ماه ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد و در اسفند ماه نیز ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسید.


همچنین در این مدت ۴۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی منتشر شده که در مقایسه با سال گذشته ۸.۵ درصد کاهش یافته است و اوراق مرابحه نیز در پایان سال رقم ۱۳۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ثبت شد که این آمار نشان می‌دهد که اوراق منفعت کاهش ۷۹.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه داشته است.
در این گزارش، رقم اوراق بدهی شهرداری نیز منتشر شده که با ۴۵.۱ درصد کاهش مواجه شده است. این میزان تا پایان سال گذشته، ۵.۵ هزار میلیارد تومان است در حالی که در پایان سال ۹۸، رقم ۱۰۱ را ثبت کرد.

همچنین انتشار اوراق بدهی شرکتی با ۴۱۱.۳ درصد رشد به رقم ۳۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در پایان سال ۹۹ رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار