کد خبر: 1052220
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
دیدار همدلی مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب با رئیسی
دیدار سیدابراهیم رئیسی با مدیران مسئول و فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب دیداری جالب توجه بود. رئیسی در انتخابات ۹۶ و در انتخابات سال جاری رقیب کاندیدای اصلاح‌طلبان بود، علاوه بر آن، اصلاح‌طلبان فراتر از انتخابات هم همیشه منتقد او بوده‌اند؛ چه زمانی که او در آستان قدس رضوی بود و چه در مقام ریاست قوه قضائیه. این دیدار، اما رنگ متفاوتی داشت و از آن همدلی و همراهی متصاعد شد. رئیسی از خودش و مواضعش گفت و مدیران مسئول رسانه‌های اصلاح‌طلب عملکرد سه ساله او را در قوه قضائیه تحسین کردند.
زینب شریعتی

سرویس سیاسی جوان آنلاین: دیدار سیدابراهیم رئیسی با مدیران مسئول و فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب دیداری جالب توجه بود. رئیسی در انتخابات ۹۶ و در انتخابات سال جاری رقیب کاندیدای اصلاح‌طلبان بود، علاوه بر آن، اصلاح‌طلبان فراتر از انتخابات هم همیشه منتقد او بوده‌اند؛ چه زمانی که او در آستان قدس رضوی بود و چه در مقام ریاست قوه قضائیه. این دیدار، اما رنگ متفاوتی داشت و از آن همدلی و همراهی متصاعد شد. رئیسی از خودش و مواضعش گفت و مدیران مسئول رسانه‌های اصلاح‌طلب عملکرد سه ساله او را در قوه قضائیه تحسین کردند.

رئیسی در جلسه با مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب مواضع خودش را تشریح کرد. او از بدهکار نبودنش به جریان‌های مختلف سیاسی گفت: «لطف و حمایت ائتلاف‌ها و گروه‌ها از من و همچنین وجود برخی افرادی که قرار بود در انتخابات شرکت کنند و در میانه راه به حمایت از من پرداختند، سبب نمی‌شود در صورت کسب رأی مردم نسبت به مجموعه، گروه یا عزیزی احساس بدهکاری کنم.»
رئیسی تأکید کرد که دولت احتمالی او جایی برای سهم‌خواهی نخواهد بود: «ستاد ما به هیچ عنوان نماد دولت آینده نخواهد بود و نباید از روی ستاد نسبت به آینده دولت داوری کرد. ما نسبت به احدی در رابطه با آینده بدهکار نخواهیم بود و کسی حق سهم‌خواهی در این زمینه را ندارد.»
رئیسی همچنین از همکاری خوب خود با وزرای دولت روحانی گفت: «ما طی دو سال گذشته نهایت همکاری را با وزرای دولت داشته‌ایم. زمانی به آقای روحانی گفتم من دو سال است که با همه وزرای شما در قوه قضائیه کار می‌کنم و جلسات مستمری می‌گذارم و مشکلی هم برای کار کردن حتی با وزرای دولت شما ندارم. شما یک روز در هیئت دولت از آن‌ها بپرسید که رئیسی با شما چگونه کار می‌کند؟ به آقای روحانی گفتم ممکن است رویکرد من با شما متفاوت باشد، اما با هیچ یک از وزرای دولت مشکلی ندارم و کار می‌کنم.»
مواضع جالب توجه رسانه‌ای‌های اصلاح‌طلب در مورد رئیسی
محمدعلی وکیلی، مدیرمسئول روزنامه ابتکار: در دوره ریاست رئیسی بر قوه قضائیه شاهد مزاحمتی برای مطبوعات نبودیم. چنانچه در مواردی مطبوعات اصلاح‌طلب مشکلی در هیئت نظارت بر مطبوعات پیدا می‌کردند، این مشکل از ناحیه دستگاه قضایی مرتفع می‌شد... مواضع رئیسی در جریان مناظرات و پرهیز وی از ایجاد دوگانگی اتفاق مبارکی بود و شخصیت‌های اصلاح‌طلب در جریان رقابت‌های انتخاباتی شاهد رفتار منصفانه آقای رئیسی بودند.
مظفری، مدیرمسئول آفتاب یزد: رفتار با متانت شما در جریان رقابت‌های انتخاباتی، مناظرات و در برابر تخریب‌ها، جلوه‌ای از حق‌مداری و حضور شما در جبهه حق بود و در این رقابت‌ها و مناظرات آشکار شد که جبهه حق درخشان‌تر از جبهه باطل است... در دوران مدیریت رئیسی بر قوه قضائیه، بسیاری از مشکلات که پیش‌تر به صورت پیچیده رفع می‌شد، با یک تذکر ساده مرتفع شد و امید است.
عبداللهی، مدیر مسئول آرمان: شما در دوران تصدی مسئولیت در دستگاه قضایی در گفتار و رفتارتان، رودربایستی نداشتید، لذا خواهش دارم این مشی را در دولت هم ادامه دهید.
علیرضا بختیاری، مدیرمسئول دنیای اقتصاد: با توجه به شناختی که در این مدت از شما پیدا کردیم، شما یک روحیه آرام و منعطف دارید که به صدا‌های مختلف گوش می‌دهید.
مهدی رحمانیان، مدیرمسئول شرق: ما طی این هشت سال برای آقای روحانی کار می‌کردیم و هنوز هم کار می‌کنیم و پشیمان هم نیستیم، اما طی این هشت سال فرصت این گونه نشستن کنار ایشان آن هم برای فردی که خیلی برای او تلاش کردیم، فراهم نشد تا بتوانند حرف‌های ما را بشنوند. این نگاه خیلی خوبی است که شما با اهالی رسانه و به ویژه با منتقدین خود دارید؛ چه الان و چه در زمانی که در قوه قضائیه بودید... همسرم به من گفت همین که آقای رئیسی در این مدتی که در قوه قضائیه بود، کمتر دادگاه می‌رفتید و مثل قبل به من پابند نزدند و مزاحمتی در قوه قضائیه نداشته‌ام، خودش نشان‌دهنده این است که شما آدم خوبی هستید. همسر من سیاسی نیست و من می‌خواهم بگویم افراد غیرسیاسی هم نوع کار شما را متوجه می‌شوند.
نعمت‌الله شهبازی، دبیر انجمن صنفی مدیران روزنامه‌های غیردولتی: در طول این هشت سال با رئیس‌جمهور ارتباط بسیار ضعیفی داشته‌ایم، امیدوارم در صورت پیروزی در انتخابات این دیدار‌ها پس از ریاست جمهوری نیز ادامه پیدا کند.
مسعود حیدری، مدیرعامل ایلنا: در سال ۸۵، خبرگزاری ایلنا از ناحیه دادستانی فیلتر شد و ما خدمت شما که در آن زمان معاون اول دستگاه قضا بودید رسیدیم و قول مساعدت دادید و مشکل فیلتر خبرگزاری ما رفع شد و من در آن زمان باور نداشتم که در آن دستگاه قضا اینچنین نگاه حمایتی وجود داشته باشد.
علی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری ایسنا: اگر آقای رئیسی در دوران ریاست بر قوه قضائیه بسیار موفق عمل کرد برای این بود که در اتاقش باز بود و با همین مشی و رویکرد توانست در مقابل فساد و مفسدین بایستد. در دوره قبل ریاست قوه قضائیه، ما هیچ گاه نتوانستیم با رئیس قوه قضائیه جلسه برگزار کنیم، اما در دوران ریاست رئیسی بر قوه قضائیه این مهم رخ داد.
محمدرضا سعدی، مدیر مسئول جهان صنعت: با توجه به تیم اقتصادی و صنعتی خوبی که در کنار شما هستند، از شخصیت‌های کارآزموده در ترکیب کابینه استفاده کنید.
احسان مازندرانی، مدیرمسئول اسبق فرهیختگان: برخی مانور‌های خبری در تبلیغ اینکه دولت رئیسی دولت سوم احمدی‌نژاد است و القای ترس از این ناحیه، با آنچه در روش و منش آیت‌الله رئیسی در طول سال‌های پس از انقلاب وجود دارد، همخوانی ندارد. آقای رئیسی با اینکه در جریان مناظرات سال ۹۶ برخی نامهربانی‌ها را دید، اما آنگاه که در کسوت قاضی‌القضات قرار گرفت، متمایل به جناح‌های سیاسی با رویکرد افراطی نشد و از کسی هم انتقام سال ۹۶ را نگرفت.
رو به امید
مواضع مدیران مسئول رسانه‌های اصلاح‌طلب در این دیدار نشان می‌دهد آنان به دولتی که سیدابراهیم رئیسی تشکیل دهد، امیدوار هستند و تحلیل‌شان بر این است که خاطرات خوب مدیریت رئیسی در قوه قضائیه، در قوه مجریه هم تکرار خواهد شد. آنان حتی از دولت وحدت ملی در سایه ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی می‌گویند و این یعنی امید دارند در دولت رئیسی برخلاف دولت روحانی فضا برای فعالیت همه گروه‌ها باز باشد و آنان به عنوان منتقدین همیشگی رئیس دولت تحت فشار و انزوا نباشند. از سویی کارآمدی قوه قضائیه و تحول آن در دوران ریاست رئیسی این امید را ایجاد کرده که او در مقام رئیس دولت نیز بتواند مسیر خدمت و تحول و کارآمدی را ادامه دهد.
نگاه فراجناحی رئیسی
سیدابراهیم رئیسی بار‌ها تأکید کرده بود وابستگی جناحی ندارد و حالا هم برگزاری این دیدار و مواضعش در آن که «بدهکار گروه و جریانی نیست»، نشان می‌دهد او هم انگیزه و اراده لازم برای تشکیل دولتی ملی را دارد. رئیسی با منتقدان خود نشست، حرف‌هایشان را شنید و این نمادی از نگاه فراجناحی او به ساحت رسانه و بلکه دولت است.
گلایه از روحانی و آملی‌لاریجانی
آنچه در بیان مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب دیده شد، صرفاً تحسین رئیسی نبود بلکه در کنار این تحسین، آن‌ها رئیسی را گاه با آملی‌لاریجانی؛ رئیس قوه‌ای که رئیسی جانشینش شد و گاه با روحانی؛ رئیس قوه‌ای که به احتمال زیاد رئیسی جانشینش خواهد شد، مقایسه کردند. از تندی‌های دستگاه‌های قضایی با رسانه‌ها در دوران ریاست آملی‌لاریجانی گفتند و از بی‌اعتنایی حسن روحانی به رسانه‌ها، حتی رسانه‌های حامی‌اش گلایه کردند و رویکرد رئیسی را متفاوت با این دو دانستند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
0
0
فرا جناحی بودن آقای رئیسی از کاندیداهای پوششی اش معلوم است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار