کد خبر: 1051856
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
عملکرد صابرکاظمی در لیگ ملت‌های والیبال نشان داده که او یکی از مطمئن‌ترین گزینه‌های پاس سعید معروف است.
 رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ والیبال درحالی در ایتالیا پیگیری می‌شود که تیم ملی ایران تا پایان هفته سوم این مسابقات با پنج برد و ۱۷ امتیاز در رده ششم این رقابت‌ها قرار گرفته است.

ولادیمیر آلکنو سرمربی روسی والیبال ایران در این مسابقات از تمام ظرفیت‌های والیبال ایران استفاده کرده و به بازیکنان جوان و باتجربه بازی داده است. آلکنو قبل از اعزام تیم ملی در جمع خبرنگاران اظهار کرده بود که نتایج تیم ملی ایران در این مسابقات برایش اهمیتی نداشته و قصد دارد در این رقابت‌ها شناخت بهتری از بازیکنان کسب کرده تا در آوردگاه المپیک ترکیب مورد علاقه خود را روانه مسابقات کند.

در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال، جوانان زیادی به میدان رفته اند که یکی از آن‌ها صابر کاظمی بوده است. پشت خط زن جوان تیم ملی ایران که به یکی از مهره‌های تاثیرگذار تیم ملی تبدیل شده، اعتماد آلکنو را به خوبی به دست آورده به طوری که سرمربی والیبال ایران در زمان‌های حساس و هنگامی که تیم ملی والیبال امتیازاتی عقب است او را به میدان می‌آورد تا عملکرد کاظمی را تحت فشار مورد بررسی قرار دهد.



پدیده ایران در لیگ ملت‌های والیبال بازیکن بسیار موفقی در لیگ برتر والیبال نام گرفت و با تیم فولاد سیرجان عنوان قهرمانی مسابقات را به دست آورد.

صابر کاظمی متولد سال ۱۳۷۷ بوده و اهل روستای قانقرمه از توابع شهر آق قلا از استان گلستان است. این بازیکن ۲٫۰۵ متری تا پایان هفته سوم عملکرد چشم نوازی را از خود به نمایش گذاشته به طوری که با کسب ۱۲۲ امتیاز، سومین بازیکن امتیازآور لیگ ملت‌های والیبال نام گرفته است. همچنین ملی پوش جوان والیبال ایران با کسب ۱۰۴ امتیاز در حمله، سومین مهاجم برتر این رقابت‌ها تا پایان هفته سوم شناخته شده است.

صابر کاظمی در سرویس‌ها هم موفق عمل کرده و با کسب ۱۱ پوئن در سرویس، پنجمین سرویس زن مسابقات لیگ ملت‌ها محسوب می‌شود.

با توجه به درخشش این بازیکن ۲۲ ساله در ترکیب تیم ملی، آلکنو روی این بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرده است. هنگامی که ایران چند پوئن از حریف خود عقب می‌افتد آلکنو ترجیح داده که ترکیب سعید معروف و صابرکاظمی را امتحان کند که تا اینجای کار این ترکیب جواب خوبی به سرمربی روس والیبال ایران داده است.



صابرکاظمی نشان داده که او بازیکن بسیار مطمئنی در حمله است و حتی در امتیاز‌های حساس سعید معروف را مجاب کرده که تنها به او پاس دهد. تیم‌های مقابل ایران هم به خوبی این موضوع را متوجه شده اند، اما صابرکاظمی قادر است که حتی از دفاع سه نفره امتیاز کسب کند!

باتوجه به حضور جوانان ایرانی در ترکیب آلکنو به نظر می‌آید نگرانی‌ها بابت آینده این رشته بسیار کم شده است؛ البته بازیکنان جوان راه زیادی تا ستاره شدن در پیش دارند و نباید با مشاوره‌های غلط از مسیر خود منحرف شوند.

اعتمادی که آلکنو به جوانان کرده اکنون به نظر می‌رسد به ثمر نشسته چرا که جوانان والیبال ایران در جمع بازیکنان برتر این رقابت‌ها قرار دارند. با توجه به تعویض‌ها و اعتماد آلکنو به نظر می‌رسد که صابرکاظمی قرار است به یکی از مهره‌های اصلی ایران در المپیک تبدیل شود. باید دید که آلکنو به جوانان ایران در مسابقات المپیک هم اعتماد خواهد کرد یا خیر؟ همچنین آلکنو باید به این باور برسد که بازیکنان جوان هم می‌توانند در بازی‌های حساس و به بن بست رسیده گره‌های کور بازی را باز کنند و به داد تیم ملی والیبال ایران برسند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار