کد خبر: 1051831
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
نتایج یک مطالعه مقدماتی کوچک نشان می‌دهد مردان دارای اضافه وزن و میزان کم تستوسترون می‌توانند با پیروی از رژیم کتوژنیک بسیار کم کالری از فواید آن بهره‌مند شوند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از اوری دی هلث، «آنجلو سیگنارلی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه باری آلدو مورو ایتالیا، در این باره می‌گوید: «رژیم غذایی کم کالری کتوژنیک یک اقدام درمانی تغذیه‌ای برای درمان چاقی است که تأثیر زیادی در کاهش وزن و بر میزان هورمون تستوسترون دارد.»

به طور متوسط، مردان در این مطالعه ۴۱ ساله بودند و شاخص توده بدنی آن‌ها ۳۶.۴ بود که نشانگر چاقی است. سطح متوسط تستوسترون کل این مردان در ابتدا مطالعه ۲.۵ نانوگرم در میلی لیتر (ng / mL) بود.

همه مردان به مدت ۴ هفته رژیم کتو را دنبال کردند و بیش از ۸۰۰ کالری در روز مصرف نمی‌کردند. در پایان دوره مطالعه، مردان به طور متوسط ۹.۳ کیلوگرم وزن کم کردند و شاخص توده بدنی شان به طور متوسط ۳.۱ واحد کاهش یافته بود.

در حالی که این مردان در پایان دوره مطالعه بر اساس شاخص توده بدنی هنوز چاق بودند، اما به طور متوسط ۶.۵ کیلوگرم توده چربی از دست داده بودند.

همچنین پس از چهار هفته، کل تستوسترون شان، به طورمیانگین ۰.۸۹ نانوگرم در میلی لیتر افزایش یافته بود.

مزایای احتمالی رژیم کتوژنیک می‌تواند کاهش اشتها و کاهش چربی باشد. خطرات کتو ممکن است شامل سردرد، یبوست یا اسهال، گرسنگی، خستگی و تحریک پذیری و همچنین کمبود مواد مغذی باشد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار