کد خبر: 1051826
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور از استمرار خدمات مراکز روزانه آموزشی توان‌بخشی بهزیستی با استفاده از بسته آموزش و توان‌بخشی از راه دور در کنار خدمات حضوری خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شرایط بحرانی ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ گفت: به منظور پیشگیری از سرایت بخشی بیماری و با توجه به محدود شدن خدمات حضوری مراکز روزانه آموزشی، «بسته آموزش و توان‌بخشی از راه دور مراکز روزانه آموزشی توان‌بخشی» با همکاری کارشناسان ستادی، استانی و کمیته‌های علمی مراکز روزانه، تدوین‌شده است و از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ در دسترس مراکز فوق قرارگرفته است.

محمد نفریه افزود: بسته خدماتی توان‌بخشی از راه دور، باهدف برآورد نیاز توان‌خواهان خدمت گیرنده از مراکز توان‌بخشی و استمرار ارائه خدمات و جلوگیری از افت عملکرد ناشی از انقطاع خدمات طراحی‌شده و شامل خدمات ارزیابی، پایش، پیشگیری، مداخله، نظارت و ارائه آموزش و مشاوره توان‌بخشی به توان‌خواهان و خانواده‌های ایشان از طریق برقراری ارتباط دوسویه با کارکنان تخصصی مراکز یادشده (شامل مسئول فنی، کارشناسان توان‌بخشی، آموزشی، هنری، ورزشی و مربیان) و با بهره‌گیری از بستر اینترنت و مخابرات است.

نفریه گفت: این بسته در بستری از همکاری‌های منسجم گروه‌های کارشناسی در تمام سطوح مراکز شامل کمیته‌های علمی، اتاق‌های فکر، کلاس‌های مجازی و گروه‌های کارشناسی ستاد، استان و شهرستان و نیز خانواده‌ها، اجرایی می‌شود و نتایج عملکردی آن در قالب برنامه‌های پایش هفتگی و ماهیانه به سطوح کارشناسی مذکور ارائه می‌شود.

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی همچنین به استمرار خدمات حضوری این مراکز اشاره کرد و افزود: به‌منظور پیشگیری از پسرفت خدمت گیرندگان مراکز یادشده، علاوه بر این بسته، خدمات حضوری (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی متناسب با شرایط مناطق رنگی در کشور) بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر سازمان؛ ارائه می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس در شرایط آبی و سفید ۹۰ درصد خدمت گیرندگان و کلیه کارکنان مراکز، در شرایط زرد ۷۵ درصد خدمت گیرندگان و دوسوم کارکنان و در شرایط نارنجی ۵۰ درصد خدمت گیرندگان و ۵۰ درصد کارکنان در مرکز حاضرشده و خدمات تخصصی به‌صورت حضوری به خدمت گیرندگان ارائه می‌شود. همچنین در شرایط قرمز نیز به‌رغم عدم حضور خدمت گیرندگان، ۳۰ درصد کارکنان برای پایش و برنامه‌ریزی خدمات و همچنین پاسخگویی به خانواده‌ها، در مرکز حاضر هستند.

نفریه گفت: در شرایط کنونی ۱۴۰۰ مرکز (با کاربری‌های روزانه آموزشی توان‌بخشی معلولان ذهنی، معلولان جسمی حرکتی، معلولان ضایعه نخاعی، خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی، خانواده و توان‌خواه کم‌بینا و نابینا، اختلال طیف اتیسم، بیماران روانی مزمن، سالمندان، چند معلولیتی، حرفه‌آموزی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی) با همکاری ۱۵ هزار نفر کارکنان، به ۵۵ هزار مددجو خدمات ارائه می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با گسترش دامنه واکسیناسیون در کشور، در آینده نزدیک شاهد بازگشت شرایط عادی به مراکز مذکور و افزایش دامنه اثربخشی خدمات تخصصی موضوع باشیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار