کد خبر: 1051694
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اعلام کرد:
در دهه کرامت، خط تولید واکسن کرونای «فخرا» با مشارکت آستان قدس رضوی و وزارت دفاع افتتاح خواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، گفت: آستان قدس رضوی از ابتدای شروع کرونا در کشور تا کنون، تنها مجموعه ای بوده که فراتر از پروتکل های بهداشتی برنامه داشته و اقدامات گسترده ای برای رفاه حال زائران انجام داده که مورد تایید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفته است.

دکتر «مالک رحمتی» تصریح کرد: طی یک سال گذشته اقداماتی همچون تولید ماسک و مواد ضدعفونی در دستور کار شرکت های زیرمجموعه آستان قدس قرار گرفت و در شرایط کنونی نیز که مهمترین مطالبه و نیاز مردم عزیز کشورمان، تامین واکسن کرونا است، آستان قدس رضوی پای کار آمده تا با پشتیبانی از تولید داخلی واکسن، در کنار مردم باشد و برای رفع دغدغه آنها تلاش کند.

رحمتی افزود: در این راستا همزمان با دهه کرامت، فاز سوم بالینی و تولید صنعتی واکسن فخرا با مشارکت وزارت دفاع و شرکت داروسازی ثامن با نظارت وزارت بهداشت آغاز خواهد شد و امیدواریم در کنار واکسن کوو برکت که اولین واکسن داخلی و پیشتاز در کشور است، بتوانیم در تولید انبوه واکسن فخرا به عنوان یکی دیگر از واکسن های داخلی اقدام موثری داشته باشیم و آرامش و آسایش را برای مردم عزیز کشورمان به ارمغان آوریم.

 

حرم مطهر و زائران، محور همه فعالیت های آستان قدس رضوی

رحمتی افزود: طبق این سیاست ها، محور همه فعالیت ها ما در آستان قدس رضوی، حرم مطهر رضوی و خدمت به زائران حضرت رضا(ع) است که بر همین اساس در ساختار جدید، مدیریت عالی حرم پیش بینی و  سیاست های مربوط به این حوزه نیز تدوین و ابلاع شده است.

رحمتی، بنیاد بهره وری موقوفات را دیگر مجموعه ایجاد شده بر اساس ساختار جدید معرفی و اظهار کرد: در کنار ایجاد مدیریت عالی حرم مطهر، با این اعتقاد که هر چه در آستان قدس رضوی وجود دارد از مردم و بر پایه وقف و نذر آن هاست، بنیاد بهره وری موقوفات شکل گرفته تا بتوانیم بهترین بهره وری را از موقوفات حضرت رضا(ع) داشته باشیم و بهره آن را برای توسعه خدمت رسانی به زائران و مجاوران مورد استفاده قرار دهیم، ضمن آنکه این رویکرد علاوه بر افزایش رضایتمندی مردم، منجر به ترویج سنت حسنه وقف و بیشتر شدن موقوفات نیز خواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس، بنیاد کرامت را دیگر مجموعه ایجاد شده طبق ساختار جدید معرفی و اظهار کرد: وظیفه ذاتی آستان قدس رضوی، کمک به محرومیت زدایی در کشور است که ذیل وظایف بنیاد کرامت رضوی تعریف شده و به اقدامات گسترده ای در اقصی نقاط کشور و حمایت از محرومان و آسیب دیدگان بلایای طبیعی منجر شده است.

رحمتی همچنین با اشاره به ایجاد سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، ادامه داد: امروز نیازمند گفتمان و تمدن نوین ایرانی اسلامی هستیم و آستان قدس رضوی نیز باید حتما در این کار مهم ایفای نقش کند، بر همین اساس طبق تاکید تولیت معزز آستان قدس، سازمان علمی و فرهنگی تشکیل شده تا با در اختیار داشتن امکانات و ظرفیت های 12 مجموعه از جمله دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه امام رضا(ع)، بنیاد پژوهش های اسلامی، موسسات فرهنگی و مراکز چاپ و نشر، به توسعه این گفتمان کمک کند.

رحمتی ادامه داد: فرهنگ رضوی و معارف الهی و قرآنی نیاز امروز بشریت است و می توان با معرفی اقدامات و فعالیت های آستان قدس به عنوان یک الگو و موفق، در این عرصه نقش آفرینی کرد.

 

رویکرد مشارکت با مردم در فعالیت های آستان قدس

رحمتی به یکی از برنامه های الگو و معیار در آستان قدس رضوی نیز اشاره کرد و گفت: باور داریم نکته کلیدی در فعالیت ها و اقدامات، مشارکت دادن مردم در کارهاست بر همین اساس معتقدیم تمام فعالیتهای اجتماعی، اقتصادی، خدمت رسانی و علمی آستان قدس فقط با حضور و مشارکت مردم معنا خواهد داشت و به نتیجه می رسد.

وی تصریح کرد:  مصداق این رویکرد، تهیه 888 هزار بسته معیشتی در راستای اجرای مطالبه رهبر معظم انقلاب و طرح مواسات است که به راهبری آستان قدس و مشارکت مردم به ثمر نشسته و در دهه کرامت به طور کامل اجرا می شود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار