کد خبر: 1051646
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
در گفت‌وگوي «جوان» با طراح صحنه باسابقه مطرح شد
اينكه برخي توليدكنندگان، طراحي صحنه و لباس را جدي نمي‌گيرند و به چشم امور فرعي به اين مقولات نگاه مي‌كنند، باعث مي‌شود برخي فيلم‌ها و سريال‌ها از نظر بصري كيفيت لازم را نداشته باشند.

مرجان گلزار، طراح صحنه و لباس باسابقه با بيان اين مطلب به «جوان» گفت: برخي سريال‌هاي تلويزيون، برآورد بودجه چندان منطقي ندارند و اين تضاد برآورد بودجه، تهيه‌كننده را مجبور مي‌كند اولين جايي كه هزينه‌ها را كاهش دهد، بخش‌هاي پشت دوربين باشد. اين طراح صحنه ادامه داد: وقتي برآورد بودجه‌ها، درست نباشد تمام تلاش معطوف به جلوي دوربين و حضور بازيگران و پرداخت دستمزدهاي آنها مي‌شود و ديگر بودجه‌اي براي پشت صحنه نمي‌ماند يا بودجه ناچيزي مي‌ماند كه به هر حال كفاف طراحي و اجراي بهينه را نمي‌دهد.
طراح صحنه و لباس «طلا و مس» با اشاره به ويژگي‌هاي استانداردسازي طراحي صحنه و لباس افزود: برخلاف بخش‌هايي نظير تدوين و ساخت موسيقي كه در بخش پساتوليد طبقه‌بندي مي‌شود، بخش طراحي وابسته به توليد كار است و از ابتداي پيش‌توليد بايد بودجه مناسب براي آن در نظر گرفت.
اين طراح هنري تأكيد كرد: برخي فيلم‌هاي سينمايي و بعضي سريال‌هاي شبكه خانگي از منظر طراحي صحنه و لباس، بسيار استاندارد هستند، چون از منظر بودجه، كمبود ندارند و طراحان كار با خيال راحت به اجراي برنامه‌هاي خود و عملي كردن ايده‌ها مي‌پردازند. طراح صحنه و لباس «بوسيدن روي ماه» عنوان کرد: اگر بخواهم از كارهاي خوب در طراحي صحنه و لباس بگويم بايد به سريال «مي‌خواهم زنده بمانم» كار همكارم بابك طاري اشاره كنم كه بسيار حرفه‌اي و خوش‌ساخت بوده است. اصولاً هر جا كه با فكر و حساب‌شده طراحي كار را انجام مي‌دهند، حاصل كار استاندارد است.
گلزار توضیح داد: تعيين بودجه مناسب و منطقي براي پروژه‌ها نياز به فاز مطالعاتي و تحقيقاتي دقيق دارد و اگر با توجه به ملزومات پروژه نسبت به تعيين بودجه براي توليد اقدام شود، آنگاه ديگر با فيلم و سريال‌هايي روبه‌رو نيستيم كه حتي لوكيشن‌هايشان هم تكراري است.
اين طراح هنري گفت: همه جاي دنيا در مناسبات حرفه‌اي توليد سعي مي‌كنند در پيش‌توليد، بهترين ايده‌ها را براي انتخاب لوكيشن و طراحي صحنه و پوشش كاراكتر برگزينند و ما نيز هر گاه نگاه‌مان حرفه‌اي بوده است، توانسته‌ايم فيلم‌ها و سريال‌هايي چشم‌نواز توليد كنيم، پس چه بهتر كه در هر گونه توليد، طراحي صحنه و لباس را جدي بگيريم و استانداردهاي بصري را ارتقا دهيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار