کد خبر: 1051577
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، ۴۰ درصد از طرح‌های اشتغالزایی این بنیاد به زنان و دختران اختصاص دارد.
سجاد مرسلي

اميرحسين مدني مديرعامل بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختران با بيان اينكه 40 درصد از كارآفرينان بنياد بركت را زنان و دختران تشكيل مي‌دهند و از 300 هزار شغل خرد و خانگي ايجاد شده تا پايان سال 99، بيش از 120 هزار شغل به آنها تعلق داشته است، گفت: از 70 هزار طرح اشتغالزايي اجتماع‌محور پيش‌بيني شده براي سال‌جاري هم 28 هزار طرح به زنان و دختران اختصاص دارد كه ايجاد 84 هزار فرصت شغلي را براي آنها به دنبال خواهد داشت. به گفته مديرعامل بنياد بركت، حجم كل سرمايه‌گذاري اشتغالزايي براي بانوان تا پايان سال گذشته، 36 هزار ميليارد ريال بوده است. مدني تأكيد كرد: براي ايجاد 84 هزار شغل در دستور كار براي سال‌جاري نيز اعتبار 38 هزار ميليارد ريالي پيش‌بيني شده است.
وي درباره رسته‌هاي مشاغل ايجاد شده براي زنان و دختران نيز توضيح داد: توليد پوشاك، صنايع دستي، فرش، محصولات گلخانه‌اي، دام‌پروري و خدماتي بيشترين سهم را از اين مشاغل به خود اختصاص مي‌دهند. مديرعامل بنياد بركت در تشريح سهم و حضور زنان در ميان تسهيل‌گران اين بنياد نيز گفت: زنان و دختران جوان 40 درصد از تسهيل‌گران بنياد را تشكيل مي‌دهند و در حال حاضر، 320 تسهيل‌گر زن در سراسر كشور مشغول به فعاليت و خدمت‌رساني به محرومين هستند. مدني خاطرنشان كرد: اين تسهيل‌گران در سراسر كشور با حضور در مناطق روستايي و محروم اقدام به شناسايي زنان متقاضي اشتغال و تشكيل پرونده براي آنها مي‌كنند. اين زنان پس از اهليت‌سنجي‌هاي فني، براي دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه به بانك‌هاي عامل معرفي مي‌شوند. مدني با تأكيد بر حمايت همه‌جانبه بنياد بركت از زنان و دختران گفت: بخش عمده‌اي از حمايت‌هاي ويژه بنياد از اقشار خاص و آسيب‌پذير جامعه از جمله زنان سرپرست خانوار، كولبران، سوخت‌بران، خانواده زندانيان، معلولين و خانواده‌هاي داراي معلول، سربازان و خانواده‌هاي كودكان بازمانده از تحصيل شامل زنان و دختران جوان مي‌شود و به شكل ويژه از آنها حمايت و پشتيباني صورت مي‌گيرد.
مديرعامل بنياد بركت افزود: بنياد در حال برگزاري رويداد ملي «بانوي بركت» با هدف كارآفريني در حوزه كسب‌وكارهاي خانگي و خانوادگي براي بانوان است. طراحي مدل‌هاي بومي براي افزايش حضور بانوان در حوزه‌هاي اقتصاد خانواده و كسب‌و‌كارهاي خانگي، افزايش مشاركت اقتصادي بانوان، تقويت شبكه اجتماعي بانوان كارآفرين بنياد بركت و ارائه طرح‌هاي صنايع خلاق در كسب‌و‌كار بانوان از جمله اهداف برگزاري اين رویداد ملی به‌شمار مي‌رود. مدني با تأكيد بر ايجاد اشتغال پايدار براي زنان و دختران جوان عنوان كرد: بنياد بركت با طراحي و تشكيل زنجيره توليد، سعي در راه‌اندازي مشاغل پايدار و ماندگار براي كارآفرينان زن دارد و تسهيل‌گران تا ثبات و به سوددهي رسيدن طرح‌ها در كنار اين زنان مي‌مانند. وي با اشاره به راه‌اندازي 70 هزار طرح اشتغالزايي اجتماع‌محور در سال‌جاري گفت: 350 شهرستان و 12 هزار روستا تحت پوشش فعاليت‌هاي اشتغالزايي بنياد بركت قرار دارند. مديرعامل بنياد بركت در پايان تأكيد كرد: بنياد بركت براساس منويات رهبر معظم انقلاب و سياست‌هاي ابلاغي از سوي ستاد اجرايي فرمان امام، ايجاد فرصت‌هاي شغلي در مناطق محروم را با هدف محروميت‌زدايي، توانمندسازي اقتصادي و برقراري عدالت اجتماعي در اين مناطق به عنوان اولويت اصلي در رأس برنامه‌ها و فعاليت‌هاي خود قرار داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار