کد خبر: 1051519
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
قالیشویی یکی از خدماتی است که شاید ظاهرا کار آنها ساده به نظر برسد اما در حقیقت کاری بسیار ظریف و حساس بوده که باید برای ارائه آن، تجربه و مهارت کافی وجود داشته باشد. تخصص در تشخیص نوع شوینده های مصرفی و مدل شستشو، از مهارت هایی است که این مراکز باید داشته باشند.

رپورتاژ آگهی/ قالی و فرش از جمله مهمترین وسایل ضروری در خانه های ایرانی به شمار می رود. قالی جزئی از هویت ما ایرانی هاست و به همین دلیل است که همه سعی دارند وقت خرید بهترین کیفیت را انتخاب نمایند و بهترین نوع نگهداری را برای حفظ آنها در پیش بگیرند. قالیشویی از مهمترین روش هایی است که به کمک آن می توانیم به حفظ و نگهداری قالی ها کمک کرده و عمر آنها را افزایش دهیم.

برای سپردن قالی و قالیچه به یک قالیشویی معتبر چه ملاک هایی را در نظر می گیرید؟

آیا با مشخصات این مراکز خدماتی آشنایی کامل دارید؟

می خواهیم در این مقاله به مشخصات یک قالیشویی خوب بپردازیم و اینکه در یک قالیشویی چه اتفاقاتی روی می دهد.

الو قالیشویی تحولی نوین در قالیشویی تهران

                                                                 قالیشویی

مشخصات قالیشویی خوب و اتفاقاتی که در یک قالیشویی می افتد

معمولا در قالیشویی های حرفه ای، نوع شستشوی فرش ها با توجه به دستی و ماشینی بودن شان، تفاوت دارد. حتی نوع شوینده هایی که در این دو نوع فرش استفاده می شود هم با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

همچنین بین تحویل گرفتن فرش از مشتری تا شستن و دوباره رساندن آن به دست مشتری، زمان زیادی صرف نمی شود. نوع شستشو و رعایت اصول بهداشتی و شرعی هم از دیگر مشخصات یک قالیشویی خوب باید باشد.

اگر فرش مشتری دارای شرایط خاص مانند پوسیدگی باشد یا احتیاج به تعمیرات داشته باشد باید قبل از اقدام بر روی فرش، این مسئله با صاحب آن در میان گذاشته شود، تا خدای نکرده بعد از شستشو و بروز اتفاقات جدید، مشتری دچار نقصان نشود.

بهتر است در اینجا با روشهای شستشویی که در قالیشویی ها اتفاق می افتد، هم آشنا شویم. شستن فرش ها باید مراحل خاص خود را طی نماید تا بتوانیم به طور جدی به آن قالیشویی نمره بالایی بدهیم.

در مرحله اول ابتدا روی فرش بررسی ها و آنالیزهایی صورت خواهد گرفت. در این آنالیزها کارشناس فرش، به بررسی فرش مذکور در رابطه با نوع آلودگی ها، لکه ها، و مشکلات دیگر در رابطه با سلامت فرش خواهد پرداخت. این بررسی ها، ثبت کتبی شده و برای انتخاب شستشوی بهتر، قبل از هر اقدامی با مشتری تماس گرفته شده و از او مشورت می گیرند.

در مرحله دوم گردوخاک فرش ها گرفته می شود. به این ترتیب آلودگی های سطحی به طور کامل از بین خواهد رفت.

مرحله بعد که معمولا قبل از شستشوی فرش اتفاق می افتد، تثبیت رنگ است. زیرا بعضی از فرش ها بعد از شستن، دچار بهم ریختگی رنگ فرش می شوند و به همین دلیل هم قبل از شستشو، عملیات هایی صورت می گیرد تا این اتفاق نیفتد.

در مرحله بعدی، تیم مجربی باید لکه برداری حرفه ای را بر روی فرش انجام دهد که این امر ارتباط مستقیمی با تشخیص نوع لکه و انتخاب بهترین حلال ها و شوینده ها دارد.

الو قالیشویی تحولی نوین در قالیشویی تهران

                                                                  قالیشویی

بعد از مرحله لکه برداری، نوبت به شستشوی فرش توسط دستگاه و شامپوهای مخصوص می شود. قبل از شستشو، اگر فرش نیاز به ترمیم و اصلاح و تعمیرات دارد، حتما باید به مشتری اعلام شود.

مرحله بعدی، آبکشی کامل با حفظ اصول شرعی خواهد بود و بعد از آن هم نوبت به خشکشویی فرش می رسد. این مرحله در دستگاههای مختلف آبگیری و خشک کن صورت گرفته و در گرمخانه ها تمام و کمال خشک می شود.

آخرین مرحله ای که در یک قالیشویی اتفاق می افتد مرحله اتو کردن است. بعد از خشکشویی، فرش ها در دستگاه اتوپرسی قرار گرفته و کاملا صاف در حالی که لول و وکیوم شده است، به دست مشتری می رسد.

چه دستگاههایی در قالیشویی ها مورد استفاده قرار می گیرند؟

وجود دستگاههای مکانیزه، کمک بزرگی به روند شستن قالی ها کرده است. شستن قالی با کمک نیروی انسانی، نه تنها نمی تواند سبب شستشوی کامل و حرفه ای فرش شود، بلکه ممکن است در بعضی از اوقات باعث آسیب و صدمه به قالی ها هم بشود. ما می خواهیم مهمترین دستگاههایی که در یک قالیشویی مورد استفاده قرار میگیرند را به شما معرفی کنیم:

1)دستگاه گردوخاک گیر:

این دستگاهها به راحتی می توانند گردوخاک قالی ها را بزدایند تا راحت تر و ساده تر بتوان به شستشوی آنها پرداخت.

2)دستگاه قطار شستشو:

این دستگاه مهمترین دستگاه یک قالیشویی می تواند باشد که فرایند شستشو را به طورکامل انجام می دهد. در این دستگاه، هم شستشو و هم آبگیری و هم جمع کردن فرش اتفاق می افتد. این دستگاهها با مصرف بهینه آب، تزریق بهترین شوینده ها، ابعاد مناسب برس، می توانند یک فرش را به بهترین شکل ممکن بشویند.

3)دستگاه آب گیری:

این دستگاه با کمک نیروی گریز از مرکز(چیزی شبیه به لباسشویی ها) شروع به چرخش کرده و با دور بالا در دقیقه، می تواند آب اضافه از فرش را گرفته و آن را تقریبا نیمه خشک نماید. بدون این دستگاه فرایند خشک شدن فرش ها بسیار طولانی خواهد بود. مخصوصا در فصل های سرد سال که دمای هوا نیز پایین می باشد.

4)خشک کن:

لوله هایی  به نام لوله خشک کن هم در قالیشویی ها وجود دارد که به طور افقی نصب شده و از جنس فولادی می باشد. فرش ها را روی آنها انداخته تا خشک شوند. همچنین در بعضی از قالیشویی های دیگر نیز اتاق خشک کن وجود دارد که در این اتاق دما به اندازه ای می باشد که می تواند منجر به خشک شدن فرشها و از بین بردن رطوبت آنها شود.

دستگاههای بسته بندی فرش هم می تواند از جمله دستگاههای مورد نیاز یک قالیشویی باشد.

الو قالیشویی تحولی نوین در قالیشویی تهران

                                                                     قالیشویی

الو قالیشویی ابداعی نو برای اهالی محترم شهر تهران بوده و می تواند به عنوان بهترین قالیشویی شمال تهران و همچنین مجهزترین قالیشویی در شمس آباد، به شما عزیزان خدماتی متمایز ارائه دهد.

قالیشویی ها یکی از مهمترین منابع خدماتی برای مردم به حساب می آیند. زیرا در صورت عدم ارائه خدمات درست، ممکن است یکی از با ارزش‌ترین وسایل خانه آنها دچار نقص شود. به همین دلیل تحقیق در مورد یافتن یک قالیشویی با سابقه قبل از هر اقدامی لازم و ضروری به نظر می رسد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار