کد خبر: 1051458
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
در گفت‌و‌گوي «جوان» با محمد الهي مطرح شد
متأسفانه اغلب توليدات اخير در حيطه سريال‌سازي گرفتار نوعي تكرار مضموني و لحن محافظه‌كارانه شده است و تلاش زيادي براي نوآوري مضموني در سريال‌ها نمي‌بينيم.

محمد الهي، بازيگر پيشكسوت سينما و تلویزيون با بيان اين مطلب به «جوان» گفت: در سريال‌هاي تلويزيون، سوژه‌هاي يكسان و تكراري فراوان داريم و برخي آثار هم كپي تعدادي آثار موفق سال‌هاي قبل هستند. بازيگر «قاب خاطره» و «كت جادويي» ادامه داد: وضعيت در سريال‌هاي شبكه خانگي هم آنقدرها ايده‌آل نيست، چون در آنجا هم به غير از معدودي آثار بيشتر سريال‌سازان اسير نوعي لاكچري‌بازي بي‌داستان شده‌اند.
اين بازيگر افزود: به نظر مي‌رسد در مرحله انتخاب سوژه و تبديل آن به فيلمنامه، سريال‌سازان ما نتوانسته‌اند پرقدرت عمل كنند، چون وضعيت تكرار و پرهيز از ورود به سوژه‌هاي تازه را شاهديم. با روش‌هاي تكراري سريال ساختن هم فايده‌اي ندارد، البته مشكل اصلي اين است كه داستان‌هاي خوب را هم نمي‌توانند در فرم و ظرف درست بريزند و مشكلات تكنيكي مانع جذابيت‌هاي لازم مي‌شود. اين بازيگر در ادامه سخنانش ضمن اشاره به اهميت تيم بازيگري در موفقيت يك سريال توضيح داد: در كنار داستان‌هاي تازه به بازيگران قدرتمند و كارآزموده براي ايفاي نقش نيازمنديم و هر چقدر تعادل ميان متن و بازي‌ها بيشتر باشد، بينندگان لذت بيشتري از سريال مي‌برند.
بازيگر «طوفان شن» و «معبد جان» تأكيد كرد: نبايد كمبود بودجه، بهانه‌اي شود براي آنكه از متن سريال يا بازيگران غافل شويم، چون هر كدام كه جدي گرفته نشوند، كليت سريال‌سازي را زير سؤال مي‌برد و حاصلش مي‌شود سريال‌هايي كه در همان پخش ابتدايي نيز مخاطب چنداني ندارند.
الهي با اشاره به كمرنگ شدن فعاليت‌هاي شبكه‌هاي استاني گفت: يكي از كاركردهاي مهم شبكه‌هاي استاني، تبادل فرهنگي و بروز و ظهور بازيگران بومي و تزريقشان به سطح ملي بود ولي در اين سال‌ها توليدات استاني به حداقل رسيده كه بايد مورد بازنگري قرار بگيرد. اين بازيگر خاطرنشان كرد: هر چه توليدات استاني را تقويت كنيم، بيشتر خواهيم توانست از پتانسيلي كه در شهرستان‌ها در زمينه بازيگري وجود دارد، استفاده كنيم و هرچه بيشتر بازيگران خارج از مركز را وارد كار كنيم، تنوع محصولات بيشتر مي‌شود.
بازيگر «تنهايي ليلا» و «سر دلبران» گفت: تجربه برخي سريال‌هايي كه خارج از تهران و با تمركز بر بازيگران بومي توليد شده است، نشان مي‌دهد اتفاقاً انگيزه در بازيگران شهرستاني آنقدر بالاست كه حتي اگر حداقل امكانات را برايشان فراهم كنند باز گليم خود را از آب بیرون مي‌كشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار