کد خبر: 1051413
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
لیگ ملت های ۲۰۲۱ والیبال
تیم ملی والیبال ایران در حالی در دور نهم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به مصاف آلمان رفت که در یک بازی نزدیک ۳ بر ۲ تن به شکست داد.
به گزارش جوان آنلاین دراین بازی ایران با درخشان بازی صابر کاظمی که توانست ۲۷ امتیاز را برای ایران به دست آورد و امتیازآورترین بازیکن لقب گرفت هم نتوانست جلوی برد آلمان را بگیرد.

دراین بازی بلندقامتان ایران با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، میثم صالحی، میلاد عبادی پور، مسعود غلامی، صابرکاظمی و آرمان صالحی (لیبرو) مقابل آلمان صف آرایی کردند.


ست اول: ایران ۲۵ - ۲۳ آلمان
در ست اول آلمان ها بازی را بهتر از ایران شروع کردند و با اشتباهات فردی ملی پوشان ۶ بر ۲ پیش افتادند. در ادامه با وقت فنی که آلکنو گرفت کم کم بچه ها به خود آمدند و توانستند دو امتیاز از دست رفته را جبران کنند . در ادامه کار ملی پوشان والیبال ایران عملکرد بهتری نسبت به آلمان داشتند و توانستند اختلاف امتیاز را جبران کنند تا دو تیم در امتیاز ۷ برابر شوند. در این لحظات اشتباهات فردی آلمان بیشتر از ما بود و همین باعث شد تا تیم ملی ایران با نتیجه ۱۰-۸ از آلمان پیش بیفتد.

روند برتری ایران بخصوص در روی تور و دریافت انتهای زمین بسیار مشهود بود ضمن اینکه بازی درخشان صابرکاظمی امتیازات را یکی پس از دیگری به نفع ایران می کرد.
امتیاز مستقیم از سرویس سعید معروف توانست امتیاز ایران ۲۴-۲۲ از آلمان جلو بیفتد. در نهایت ایران در این ست موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ این ست را به نام خود کند.

ست دوم: ایران ۲۰ - ۲۵ آلمان
در ابتدای ست دوم امتیازات با عدد ۳ پایاپای رد وبدل شد اما بازی ضعیف میلاد عبادی پور باعث شد تا ایران ۸ بر ۶ عقب بیفتد . روند امتیازدهی ایران ادامه داشت و معلوم بود شاگردان آلکنو تمرکز لازم در این ست ندارد . در این لحظه نتیجه ۱۵ بر ۱۰ به سود آلمان بود . روند برتری آلمان ها در این ست همچنان ادامه داشت و در نهایت توانستند ۲۵ بر ۲۰ ایران را شکست دهند.

ست سوم: ایران ۱۹ - ۲۵ آلمان
در ست سوم تیم ملی والیبال آلمان که برای پیروزی به این بازی آمده بود ست سوم را خوب آغاز کرد و با نتیجه ۳ بر ۱ از ایران جلو افتاد. اشتباهات میلاد عبادی پور در ابتدای این ست بار دیگر عملکرد خوبی نداشت تا آلمان با نتیجه ۸ بر ۳ از ایران پیش بیفتد.
در ادامه با تعویض، عبادی پور ایران نتوانستند امتیازات از دست رفته را جبران کند و درنهایت شاگردان آلکنو با عملکرد ضعیف شان این ست را هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به آلمان واگذار کردند.

ست چهارم: ایران ۲۵ - ۱۹ آلمان
از همان ابتدای ست چهارم با بحثی که میان سرمربی ایران و آلمان رخ داد باعث شد تا این ست به نوعی حیثیتی شود و ملی پوشان ایران از جون و دل مایه بگذارند. بازیکنان داخل زمین را تشویق می کردند و سعی داشتند که روحیه آنها را افزایش دهند. سرمربی آلمان به نیمکت ایران اعتراض کرد که با پاسخ قاطع سرمربی والیبال ایران همراه بود و آلکنو با جدیتی خاص سرمربی آلمان را به سکوت دعوت کرد.
جوی که نیمکت ایران در این ست به راه انداخته بود باعث شد، ایران با نتیجه ۸ بر ۵ از حریف پیش بیفتند. هر چند روند برتری ایران تا اواسط بازی ادامه داشت اما دریافت های ضعیف در زمین ایران باعث شد آلمان به بازی برگردد تا دو تیم در امتیاز ۱۴ برابر شوند. در ادامه این ایران بود که توانست عملکرد موفق تری داشته باشد و در نهایت ۲۵ بر ۱۹ حریفش را شکست دهد تا ست پنجم تعیین کننده برنده نهایی باشد.

ست پنجم: ایران ۱۵ - ۱۳ آلمان
در ست پنجم از همان ابتدا دو سه اشتباه فردی باعث شد تا آلمان ها پیش بیفتند و همین موضوع تمرکز بچه ها را از دست داد . نتیجه ۶ بر ۳ از به سود حریف در جریان بود . انصافا در این ست صابر کاظمی مثل بازی های قبلی بسیار درخشان بازی کرد و امتیازات خوبی کسب کرد اما اشتباهات دیگر بچه ها باعث شده بود تا تمرکز تیم ملی والیبال از دست برود.در ادامه در حالی که ایران می توانست توسط عبادی پور روی توپ برگشتی به بازی برگردد در نهایت با اشتباه این بازیکن و البته غلامی با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ بازی را به حریف واگذار کرد.

فرا نسه، بلغارستان، آلمان، استرالیا، ایران، ژاپن، صربستان، اسلوونی، هلند، روسیه، آمریکا، کانادا، ایتالیا، لهستان، آرژانتین و برزیل ۱۶ تیم حاضر در مسابقات هستند. تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی و ثابت برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال هستند. تیم ملی چین به دلیل مسائل مالی از حضور در مسابقات انصراف داد تا تیم هلند جایگزین این تیم شود. تیم ملی اسلوونی نیز با قهرمانی در چلنجرکاپ جایگزین تیم ملی پرتغال شد که در سال ۲۰۱۹ از مسابقات سقوط کرد.




نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار