کد خبر: 1051335
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: علی بهادری جهرمی، حقوقدان و عضو هییت علمی دانشگاه تربیت مدرس نوشت:

کارمندی عار نیست، افتخار و شرف است

۱- گاهی نامزد‌ها در عرصه انتخابات بازگوکننده‌ی صحبت‌های اتاق فکر و مشاورانشان هستند، گاهی هم انشای دیکته شده را از روی کاغذ می‌خوانند. اما گاهی اوقات هم گفته نامزدها، واکنش‌های در لحظه‌ای است که بدون فکر و دسته‌بندی قبلی، بدون تلقین مشاوران و بدون دیکته سایرین است؛ این‌ها اظهارات بدون روتوش‌ی است که درون نامزد را بیشتر و بهتر از هر گفته دیگری عیان می‌کند.

۲- واکنش عصبی آقای همتی در مناظره دوم به کلمه "کارمند" گویای نگاه استخفافی و از بالا به پایین به این قشر خدوم است. همانند کارگری، کشاورزی، پیشه‌وری، هنرمندی و سایر صنوف، کارمندی هم در نظام جمهوری اسلامی، افتخار است. کارمندی یعنی حقوق گرفتن از مردم و ارائه خدمت به مردم؛ و چه افتخار و شرافتی بالاتر از خدمت به مردم؟ پرپیداست که همه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی، بدواً و استمراراً کارمند هستند.

۳- مردم نیازمند مردی از جنس خودشان، از جنس مردم، برای پیشبرد امور هستند. نامزدی که عار می‌داند کارمند باشد و از انتساب به کارمندان بیزاری می‌جوید، منطقاً نمی‌تواند خدمت‌گزار مردم باشد. نامزدی که سال‌ها مسئول بوده، اما نمی‌پذیرد کارمند باشد و با واکنشی لحظه‌ای که نشانگر درونیات وی است کارمندان نجیب را خفیف اطلاق می‌کند و با عصبانیت تلاش می‌کند برچسب کارمندی به او نچسبد، نگاه اشرافی و از بالا به پایین به مردم دارد. نانوشته پیداست چنین شخصی ورای شعار‌های دیکته شده، به سایر اقشار جامعه از جمله کارگران و کول‌بران چه نگاهی دارد. این اشخاص به دنبال ریاست با پرستیژ بر مردم هستند، نه خدمت‌گزاری و عمل به نفع مردم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار