کد خبر: 1051288
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
«همسر باردارم از ترس بی‌هوش شده و داخل خیابان افتاده است، می‌خواهم به او آب طلا بدهم که به هوش آید» این شیوه سارق جوانی بود که به نانوایی‌های جنوب تهران می‌رفت و طلا‌های زنان میانسال را به بهانه دادن آب طلا به همسرش داخل لیوان آبی که همراه داشت می‌انداخت و به سرعت فرار می‌کرد. متهم پس از سرقت‌های سریالی در نهایت به دام افتاد.
غلامرضا مسکنی

«همسر باردارم از ترس بی‌هوش شده و داخل خیابان افتاده است، می‌خواهم به او آب طلا بدهم که به هوش آید» این شیوه سارق جوانی بود که به نانوایی‌های جنوب تهران می‌رفت و طلا‌های زنان میانسال را به بهانه دادن آب طلا به همسرش داخل لیوان آبی که همراه داشت می‌انداخت و به سرعت فرار می‌کرد. متهم پس از سرقت‌های سریالی در نهایت به دام افتاد.
به گزارش جوان، چندی قبل زن میانسالی در یکی از محله‌های جنوب تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از مرد موتور سواری به اتهام سرقت طلاهایش شکایت کرد.
شاکی در توضیح ماجرا گفت: دقایقی قبل برای خرید نان از خانه‌مان بیرون آمدم و به نانوایی محل رفتم. یک مرد و یک زن دیگر هم در صف نانوایی بودند که پشت سر آن‌ها ایستادم. لحظاتی بعد مرد جوانی در حالی که خیلی هراسان بود سراسیمه وارد نانوایی شد و از ما درخواست کمک کرد. او از ترس دستانش می‌لرزید و بریده بریده گفت همسرش باردار است و الان برای رفتن به مطب دکتر از خانه‌شان بیرون آمده و داخل کوچه با پسر نوجوانی روبه‌رو شده‌اند که ماسک ترسناکی به صورت داشته است و همسرش با دیدن او از ترس بی‌هوش شده و روی زمین افتاده است. او که لیوان آبی در دست داشت از ما خواست اگر طلای زرد داریم داخل لیوان آب بیندازیم تا به همسرش آب طلا بدهد و حالش خوب شود.
شاکی ادامه داد: از آنجایی که از قبل شنیده بودم اگر کسی ترسیده باشد به او آب طلا بدهند حالش خوب می‌شود دلم برای مرد جوان سوخت و برای اینکه به او کمکی کنم و حال همسرش خوب شود، گردنبند قیمتی و قدیمی طلایم را به سرعت از گردنم بیرون آوردم و داخل لیوان آب انداختم. سپس مرد جوان با لیوان آب که گردنبند من داخل آن بود به سرعت از نانوایی بیرون آمد و شروع به دویدن کرد و من هم پشت سرش دویدم که بر بالین همسرش حاضر شوم و به او کمک کنم، اما غافل از آن بودم که او سارق است. او سرعتش خیلی زیاد بود و هر لحظه از من فاصله بیشتری می‌گرفت تا اینکه به موتور‌سیکلت پارک شده‌ای رسید و سوار بر آن شد و از محل گریخت. پس از این با داد و فریاد از مردم کمک خواستم، اما هیچ کسی به گرد او نرسید و من هم گردنبند قیمتی‌ام را از دست دادم.
سرقت‌های سریالی
با شکایت زن میانسال پرونده به دستور بازپرس دادسرای ناحیه‌۳۴ تهران برای شناسایی و دستگیری سارق در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
مأموران پلیس در ادامه تحقیقات خود با شکایت‌های مشابه‌ای روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت مرد جوان به همین شیوه و شگرد در محله‌های مختلف تهران طلای زنان میانسال را سرقت می‌کند. بررسی‌ها نشان داد سارق در همه سرقت‌ها هراسان به نانوایی‌ها، مراکز خرید و سوپرمارکت‌ها می‌رود و به بهانه اینکه همسر باردارش یا مادرش از ترس بی‌هوش شده از زنان میانسال می‌خواهد طلا‌های خود را داخل لیوان آبی که همراه دارد بیندازند تا به بیمارش آب طلا بدهد و بدین شیوه طلا‌های آن‌ها را سرقت می‌کند.
آخرین سرقت
از سوی دیگر بررسی‌های دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت‌ها هم نشان می‌داد متهم برای اینکه شناسایی نشود پلاک موتورسیکلتش را در همه سرقت‌ها مخدوش کرده است.
در حالی که هر روز به تعداد شاکیان سارق جوان افزوده می‌شد، مأموران پلیس چند روز قبل در جریان آخرین سرقت مرد موتور سوار قرار گرفتند. سارق آن روز به همان روش همیشگی به نانوایی رفته بود و طلای زن میانسالی را سرقت کرده بود، اما این بار فراموش کرده بود که پلاک موتور سیکلتش را بپوشاند.
بدین ترتیب مأموران پلیس پس از بررسی دوربین‌های مداربسته شماره پلاک موتورسیکلت سارق را بدست آوردند که مشخص شد حدود یکسال قبل مرد جوانی به نام ایرج این موتور سیکلت را به صورت قولنامه‌ای خریده است.
دستگیری متهم
با شناسایی متهم، مأموران مخفیگاه وی را شناسایی و سارق جوان را چند روز قبل دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.
ایرج در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از زنان میانسال اعتراف کرد.
وی گفت: من هیچ سابقه سرقت یا کیفری دیگری ندارم، اما از یکسال پیش که همسرم به همین شیوه مورد سرقت قرار گرفت تصمیم گرفتم من هم از زنان سرقت کنم. وی ادامه داد: یکسال قبل همسرم در شهرستان به نانوایی رفت که مردی وارد نانوایی می‌شود و ادعا می‌کند که همسرش ترسیده و بی‌هوش شده و می‌خواهد به او آب طلا بدهد. همسرم طلاهایش را به او داده بود و او هم سرقت کرده بود. پس از این همسرم افسردگی گرفت که من قول دادم برایش طلا بخرم، اما وضع مالی هم بد بود که تصمیم گرفتم به همین شیوه دست به سرقت بزنم.
متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر و شناسایی مالباختگان احتمالی در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار