کد خبر: 1051269
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
رئیس دفتر رئیس‌جمهور:

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به در جریان بودن مذاکرات وین بین ایران و امریکا با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته اذعان کرد که هنور محدودیت فروش نفت به طور کامل پا برجا هستند.
به گزارش فارس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مذاکراتی که در وین شده است، آنچه مربوط به بخش اقتصادی است خیلی پیشرفت کرده، اما الان هنوز محدودیت‌های فروش نفت و تحریم وجود دارد. وی ادامه داد: ما هدفگذاری کرده بودیم با توجه به وضعیتی که خود دولت امریکا در رقابت‌های انتخاباتی بحث برگشت به برجام را داشتند، پیش‌بینی ما این بوده و هست که قطعاً تحریم برداشته می‌شود و هیچ راهی غیر از این نیست و اگر ترامپ هم رأی می‌آورد، عملاً به دلیل اینکه هیچ دستاوردی نداشتند چاره‌ای جز این نبود که تحریم‌ها برداشته شود که در این صورت ما می‌توانیم بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه صادر کنیم. الان امیدوار هستیم؛ چراکه در وین آنچه مربوط به اقتصاد است، پیشرفت‌ها خیلی خوب بوده است.
واعظی در واکنش به ارسال پرونده رئیس‌جمهور به قوه قضائیه از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هیچ مصوبه‌ای برای ۲۰۳۰ و اقدامی در این رابطه ندارد.
واعظی درباره اظهارات وزیر خارجه امریکا که گفته بود در صورت توافق برجام ۱۰۰ مورد تحریم باقی می‌ماند، گفت: در اصل برجام و توافقی که در سال ۹۴ شد چارچوبش را قبول کردیم و بر اساس آن گفتیم که امریکا به برجام برگردد.
وی ادامه داد: تحریم‌ها در ارتباط با مسائل حقوق بشر و موارد دیگر از قبل هم بود و تحریم‌های امریکا علیه ایران به سال ۵۷ برمی‌گردد. در برجام در ارتباط با اقتصاد و موضوع هسته‌ای مذاکره کردیم و در مسائل تروریسم و حقوق بشر اجازه مذاکره نداشتیم و طبیعی است وقتی توافق نشد بحثی هم نیست.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که وزیر خارجه امریکا گفته در مذاکرات وین با ایران در بحث اجرا به توافق متقابل نرسیده‌ایم، گفت: بله، مذاکره کردیم تفاهماتی هم انجام شد، گفتیم اگر همه خواسته‌های ما انجام شد زیر برگه مذاکره را امضا می‌کنیم که هنوز چنین نشده است. واعظی اظهار داشت: سیاست ما این بود حتی یک ساعت هم زودتر بتوانیم تحریم را برداریم به شرط محقق شدن همه خواسته‌ها و اصول ما به شکل عزتمندانه. فرقی نمی‌کند در این دولت باشد یا دولت بعد. مهم برای ما این است که مردم نتیجه مقاومت خود را زودتر دریافت کنند و گشایش در رفاه و معیشت همان نتیجه مقاومت است. هدف دولت این است تا پایان کار تحریم برداشته شود، فوتی‌های کرونا حداقل برسد و همه پروژه‌های بالای ۹۰ درصد پایان یابد. وی همچنین در انتقاد از نحوه برگزاری مناظره‌ها گفت: به نظر من هدف اصلی در مناظرات زدن دولت است. اکثریت این افراد با تفکراتشان در هشت سال گذشته همواره این کار را کردند و توفیقات دولت را ندیدند. آقای روحانی یک دهم این‌ها هم وعده نداد. الان خود این‌ها می‌گویند بدهکار است. پس این‌ها خودشان چهار سال بعد چگونه می‌خواهند جواب بدهند. تمام فکرشان انگار ۲۸ خرداد و کسب رأی است.
وی اضافه کرد: دولت به معنای چیزی که در دور میز اعضای هیئت دولت می‌نشینند، نیست. دولت به معنای بیش از یک میلیون نفر است که در هشت سال گذشته تلاش کردند. طوری می‌گویند دولت توفیقی نداشته که انگار خودشان مسئولیتی نداشتند. مردم در نظرسنجی‌ها درباره مناظره این نوع برخورد و حرف زدن نامزد‌ها را خریداری نکردند.
واعظی خاطر نشان کرد: مراکز که نمی‌توانند آمار دهند بر اساس چارچوب‌های علمی بررسی‌های شفاف می‌کنند. برخی نامزد‌ها در مناظره این آمار‌ها را از کجا درآوردند و چرا به ادعای فردی در کلاب‌هاوس بسنده می‌کنند. طرح تحول سلامت از دستاورد‌های دولت است و سؤال صدا وسیما در این زمینه مبنی بر ناکارآمدی طرح و این اقدام خوب دولت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار