کد خبر: 1051237
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: در نظام جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی که جلوه آن مشارکت سیاسی و شرکت در انتخابات است از مؤلفه‌های مهم است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در نشست بصیرتی امنیت و اقتدار در سایه حضور حداکثری، در جمع طلاب حوزه علمیه لرستان بر ضرورت حضور حداکثری در انتخابات گفت: آثار انتخاب فرد اصلح در آینده کشور ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه تأثیر انتخاب فرد اصلح در جامعه نمود پیدا می‌کند، افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات لازمه انتخاب اصلح است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه مناسبات نظام جمهوری اسلامی در راستای رابطه مردم با حاکمیت و بالعکس بوده و بر مبنای قانون اساسی و برگرفته از کتاب و سنت است، خاطرنشان کرد: مردم در این چارچوب در انتخابات مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی که جلوه آن مشارکت سیاسی و شرکت در انتخابات است از مؤلفه‌های مهم است، خاطرنشان کرد: هر نظام برای دوام خود نیازمند یک تبادل و ارتباط مطلوب با محیط پیرامون است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: اگر نظامی نتواند این رابطه را برقرار کند، مشکلاتی برای سیستم به وجود می آید که خطر آفرین است.

وی تصریح کرد: مردم نیز باید احساس کنند می توانند مطالبات خود را از طریق صندوق‌های رأی به دست آورند تا در مشارکت های سیاسی سهیم باشند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به تلاش دشمنان نظام برای کاهش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: با بصیرت بخشی و معرفت افزایی باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.

وی با اشاره به وجود وحدت و همدلی در سطوح مختلف بین جامعه روحانیت لرستان، بیان کرد: جامعه روحانیت لرستان در نشست های مختلفی از مدت ها قبل در زمینه بصیرت افزایی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فعالیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان داشت: ۱۰۰ نفر از روحانیون مقیم قم نیز در راستای بصیرت افزایی و فراهم ساختن زمینه مشارکت حداکثری به مناطق دور افتاده روستایی استان لرستان اعزام شده اند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار