کد خبر: 1051230
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
نماینده روسیه در مذاکرات وین می گوید که بحث راستی آزمایی در ایران که طی جلسه حکام آژانس مطرح شد؛ حاکی از جدی بودن نگرانی‌ها از وضعیت موجود است که خود ناشی از سیاست فشار حداکثری آمریکا است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری نوشت: بحث درباره راستی آزمایی ایران در جلسه شورای حکام نشان داد که وضعیت فعلی که طی آن برجام به واسطه فشار حداکثری آمریکا تقریباً از حیات ساقط شده است، موجب نگرانی جدی خواهد بود. بهتر است که حتی منتقدان قدیمی توافق هسته‌ای نیز، به ارزش‌های آن واقف باشند.

اولیانوف پیشتر هم طی نشست شورای حکام، احیای برجام را به سود جامعه جهانی دانست و گفت: کسانی که مخالف برجام هستند در حال تفسیر اشتباه واقعیت‌ها هستند و واقعیت‌های عینی را برای مقاصد سیاسی نادیده می‌گیرند.

وی افزود: اعضای شورای حکام و تمام کشورهایی که عقلانی فکر می‌کنند باید از مذاکرات برای احیای برجام حمایت کنند.

اولیانوف ادامه داد: احیای برجام به سود جامعه جهانی است و ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند و همکاری‌های اتمی و امنیت خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

این در حالی است که دو روز پیش، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد که انتظاراتش در خصوص مسائل پادمانی ایران برآورده نشده است. او همچنین مدعی شد که عدم شفاف‌سازی پیرامون سوالات آژانس درباره صحت و کامل‌بودن اعلامیه‌های پادمانی ایران، بر توانایی آژانس اتمی در راستای حصول اطمینان از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران، تأثیر جدی می‌گذارد.

کاظم غریب آبادی سفیر ایران در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین نیز هشدار داد که مواضع اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاکی از رویکرد یکطرفه دبیرخانه این سازمان در برابر همکاری‌ها با ایران و نادیده گرفتن سطح همکاری و تعامل فی‌مابین است و می‌تواند به مانعی برای تعاملات آتی بین دو طرف تبدیل شود.

وی گفته بود آژانس باید از هرگونه دستور کار سیاسی فاصله بگیرد حال آنکه تعامل سازنده، مستلزم محیط مثبت، پرهیز از پیش‌داوری و ابراز نگرانی‌های مصنوعی و همچنین خودداری از بزرگنمایی چند موضوع پیش پا افتاده و بی اهمیت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار