کد خبر: 1051207
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: طبق گفته رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ۹۴ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای روستا و ۸۵ درصد داوطلبان انتخابات شوراهای شهر تایید صلاحیت شدند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام علیرضا سلیمی در تشریح جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: حمیدرضا کاظمی، رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در این جلسه حضور یافت و نحوه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین برخی از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا به روند رسیدگی به صلاحیت‌شان اعتراض داشتند که این موضوع هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها توضیحاتی در این باره به نمایندگان ارائه کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق گزارش ارائه شده از سوی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بیش از ۲۸۸ هزار نفر داوطلب انتخابات شورای روستاها شده بودند که ۲۶۹ هزار نفر از آنان احراز صلاحیت شدند و بر این اساس برای انتخابات شورای روستاها در کل کشور ۹۴ درصد از داوطلبان احراز صلاحیت شدند و ۶ درصد هم صلاحیت لازم برای این کار را کسب نکردند.

سلیمی ادامه داد: همچنین بیش از ۴۷ هزار نفر داوطلب انتخابات شوراهای شهر شدند که ۴۰ هزار نفر از آنها تایید صلاحیت شدند و بر این اساس بیش از ۸۵ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر احراز صلاحیت شده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مباحثی را درباره روند رسیدگی به شکایات واصله در روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا مطرح کردند. یکی از نکاتی هم که در این جلسه طرح شد آن بود که قانون انتخابات شوراها حتماً باید بازبینی شود و تشکیل یک دبیرخانه دائمی که دقت بیشتری در روند بررسی صلاحیت‌ها داشته باشد، امری ضروری است.

سلیمی تاکید کرد: در حال حاضر فشار سنگینی روی دوش هیئت نظارت استانی و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها به دلیل حجم سنگین کار وجود دارد و معمولاً این هیئت‌ها در زمان انتخابات شکل می‌گیرند و سپس تعطیل می‌شوند و ما به یک دبیرخانه دائمی در این باره نیاز داریم.

وی گفت: همچنین قرار بر این شد که تعدادی از پرونده‌هایی که بحث زیادی درباره آنها مطرح است، با حضور رئیس هیئت نظارت استانی و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها مجدداً و تا پایان امروز رسیدگی شود تا روند رسیدگی‌ها به بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا به پایان برسد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار