کد خبر: 1051133
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸

رئیس‌جمهور باز هم فرمان توقف گرانی‌ها را صادر کرده و از وزارت صمت خواسته است با جدیت و با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط (اصناف و تولید‌گنندگان) نسبت به کنترل قیمت‌ها و ممانعت از افزایش آن‌ها اقدام کند و مانع از فشار مضاعف به زندگی و معیشت مردم در شرایط کنونی اقتصادی شود.
این اولین بار نیست که رئیس‌جمهور از افزایش قیمت کالا‌ها انتقاد کرده و فرمان توقف گرانی‌ها را صادرکرده است. اما هربار بعد از مدت کوتاهی فرمان توقف گرانی فراموش شده و با هماهنگی سازمان حمایت و کارگروه ستاد تنظیم بازار قیمت‌ها افزایش می‌یابد. روز گذشته در دویست‌و‌سی و یکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گزارشی از وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و اقلام مصرفی و ضروری مردم و اقدامات انجام شده برای حفظ تعادل در قیمت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به رئیس‌جمهور ارائه شد.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تأکید بر مصوبه دولت بر کنترل و جدیت در عدم افزایش قیمت‌ها گفت: دولت صریحاً تأکید و اعلام کرده‌است افزایش قیمت کالا‌ها به ویژه اقلام ضروری مردم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با جدیت و با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط (اصناف و تولید گنندگان) نسبت به کنترل قیمت‌ها و ممانعت از افزایش آن‌ها اقدام کند و مانع از فشار مضاعف به زندگی و معیشت مردم در شرایط کنونی اقتصادی شود.
در ادامه این جلسه وضعیت عرضه و تقاضای رمز ارز‌ها در اقتصاد ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بانک مرکزی گزارشی از وضعیت تولید و تبادل رمزارز‌ها در اقتصاد ایران را ارائه کرد.
رئیس‌جمهور درخصوص فعالیت‌ها در حوزه ارز دیجیتال و رمز ارز‌ها با تأکید بر ضرورت حفظ و حمایت از منافع ملی در این حوزه گفت: امروزه برنامه هوشمند‌سازی اقتصاد یک الزام محیطی است و باید نسبت به الزامات حقوقی و فنی این موضوع با دقت و حساسیت عمل کرد و برای تدوین راهبرد پویا در این حوزه و نقش آن در اقتصاد کلان کشور اقدامات لازم انجام شود.
روحانی با تأکید براینکه آگاهی مردم در این حوزه ضروری است و با توجه به مخاطرات قابل توجه در حوزه مبادلات رمزارزها، از ورود غیر‌کارشناسانه در این حوزه باید اجتناب شود، تصریح کرد: باید برای قانونمند شدن فعالیت رمز ارز‌ها و صیانت از سرمایه مردم در این حوزه هرچه زودتر چاره اندیشید و قوانین و دستورالعمل‌های لازم را وضع و ابلاغ کرد.
رئیس‌جمهور با اشاره به پدیده جدید رمز ارز‌ها و اقتضائات و الزامات آن افزود: دستگاه‌های مسئول در حوزه بازار سرمایه با همکاری رسانه‌ها و فضای مجازی در زمینه اطلاع‌رسانی، آموزش و آگاهی بخشی مردم نسبت به این پدیده و دستورالعمل‌ها و قوانین آن فعالیت مؤثر داشته‌باشند. روحانی تصریح کرد: تولید رمزارز تا پایان شهریور ماه اکیداً ممنوع است و وزارتخانه‌های اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیرو مسئول برخورد و قطع برق این مراکز هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار