کد خبر: 1051014
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
مسئول گروه جهادی شهید ابراهیم هادی در گفتگو با «جوان»
در روزگاری که فشار مشکلات عرصه را بر اقشار ضعیف جامعه تنگ کرده، نسیم خدمت گروه‌های جهادی در شهرستان‌ها بر طوفان سختی‌ها غلبه کرده است. گروه‌هایی که بی‌منت و بدون چشمداشتی درد آشنای مردم محروم هستند

در روزگاری که فشار مشکلات عرصه را بر اقشار ضعیف جامعه تنگ کرده، نسیم خدمت گروه‌های جهادی در شهرستان‌ها بر طوفان سختی‌ها غلبه کرده است. گروه‌هایی که بی‌منت و بدون چشمداشتی درد آشنای مردم محروم هستند. جوانان تازه نفسی که حضورشان مایه دلگرمی برای اقشار ضعیف است و گام‌های استوارشان روشن‌کننده چراغ امید در دل این مردم. در همین راستا یکی از گروه‌های فعال جهادی در کهگیلویه و بویر احمد، گروه جهادی شهید ابراهیم هادی است که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، معیشتی، عمرانی و سازندگی فعالیت دارد. این گروه جهادی که در ادامه فعالیت‌های خیرخواهانه خود هم اکنون برای ساخت سرپناه عازم مناطق محروم استان شده است، کار‌های ویژه‌ای در پرونده دارد. از جمله طرح مدرسه خوب که زمینه آموزش رایگان را برای دانش‌آموزان فراهم کرده است. برای آگاهی از طرح‌ها و برنامه‌های گروه جهادی شهید ابراهیم هادی سراغ سعید پولاب، مسئول این گروه رفتیم تا گفت‌وگویی با ایشان داشته باشیم.
نگاه و هدف جهادگران گروه شما برای ورود به این عرصه چیست؟
من فکر می‌کنم خدمت به مردم و زدودن غبار غم و اندوه از دل و جان محرومان سرلوحه کار تمام جهادگران است. به همین دلیل برای ادای تکلیفی که برای خود تعیین کرده‌اند، شب و روز نمی‌شناسند. دستان پر تلاش این جوانان بسیجی روایتگر دستگیری از نیازمندانی است که در شرایط دشوار زندگی التیام بخش آلام قشری از جامعه است. این جوانان هر کمکی که بتوانند برای کمک به نیازمندان در قالب فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی انجام می‌دهند و حالا در گرمای هوای خرداد بسیجیان رهرو شهید ابراهیم هادی کمر همت به خدمت بسته تا با دیوارکشی و تعمیر، سرپناهی برای خانواده‌های مستمند ایجاد کنند.
هم اکنون جهادگران شما در چه منطقه‌ای قرار دارند؟
جوانان و بسیجیان جهادگری که با ما همکاری دارند، با هدف تأمین مسکن نیازمندان به روستای پیرجمال از توابع بخش سرفاریاب اعزام شده‌اند تا مشکلات و معضلات این منطقه را رفع کنند. اردوی جهادی گروه شهید ابراهیم هادی گردان ۴۸۶ امام علی (ع) کهگیلویه با هدف دیوارکشی و تعمیر منازل مسکونی برای مددجویان بی‌بضاعت برگزار شده است.
شما فقط در حوزه عمرانی فعال هستید؟
گروه ما به دلیل حضور جوانان متخصصی که در زمینه‌های مختلف اطلاعات دارند، در حوزه‌های زیادی فعالیت می‌کند. فعالیت عمرانی یکی از کار‌های این گروه جهادی است. هم اکنون در حوزه فرهنگ و آموزش نیز اقدامات خوبی در حال انجام است.
کار ویژه‌ای هم تا کنون داشته‌اید که فکر کنید اختصاصاً گروه شما آن را اجرا کرده است؟
آنچه مهم است اینکه گروه‌های جهادی در هر منطقه از ایران که باشند به همدیگر کمک کرده و اطلاعاتشان را در اختیار یکدیگر می‌گذارند تا کار‌ها و طرح‌های ناب در همه جا اجرا شود. اما گروه شهید ابراهیم هادی کهگیلویه با اجرای طرح «مدرسه خوب» حرکتی را شروع کرده تا برای همه دانش‌آموزان زمینه آموزش رایگان را فراهم کرده باشد. این کار اجرا شده و با دوستان دیگر هم مشورت و همفکری کرده‌ایم تا بتوانیم در روستا‌های زیادی مدرسه خوب را راه‌اندازی کنیم تا همه دانش‌آموزان از نعمت علم و دانش آن هم به صورت رایگان بهره‌مند شوند.
این طرح برای تمام مقاطع تحصیلی اجرا می‌شود؟
طرح علمی شهید هادی با هدف پرورش استعداد‌های نجات‌بخش در سایه عدالت آموزشی امکان دسترسی همگان به امکانات آموزشی را مهیا کرده است. این طرح ویژه دانش‌آموزان پایه‌های ششم تا دوازدهم بوده و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود. اما قصد داریم با گسترش آن تمام دانش‌آموزان در مقاطع مختلف را تحت پوشش قرار دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار