کد خبر: 1050997
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

رپورتاژ آگهی/ داکت چیست و چه کاربردی دارد؟ سوالی است که معمولا بسیار دیده می شود و افرادی که به دنبال نظم دهی به سیم و کابل های ساختمان هستند با این محصول آشنا می شوند. به طور خلاصه می توان گفت داکت یک کانال درب دار از جنس پی وی سی یا گالوانیزه است که در ابعاد و سایزهای مختلف تولید شده و برای عبور دادن سیم و کابل شبکه از آن مورد استفاده قرار می گیرد، با استفاده از این ابزار علاوه بر ایجاد نظم و هماهنگی در محیط، طول عمر سیستم شبکه ساختمان نیز افزایش می یابد چراکه از آسیب ها و ضربه های احتمالی در امان است. مساله پرتکراری که در مورد داکت مطرح است، انتخاب بهترین داکت متناسب با نیاز هر فرد و همین طور نحوه صحیح داکت کشی است؛ همان دو عامل تاثیرگذار در کیفیت و طول عمر داکت ها. در این مقاله قصد داریم ضمن راهنمایی شما برای خرید بهترین داکت شبکه، داکت کشی استاندارد را به طور مختصر و مفید آموزش دهیم. با ما همراه باشید...!

معرفی کامل انواع داکت همراه با آموزش داکت کشی استاندارد

بهترین داکت متناسب با نیاز من کدام است | انواع داکت کدامند؟

بهترین تولیدکنندگان داکت و ترانکینگ برای پوشش دادن انواع نیازهای مختلف این حوزه، انواع داکت های مختلف را با کاربردها و ویژگی های مختلف طراحی، تولید و عرضه می کنند. حال برای فردی که قصد خرید داکت دارد انتخاب متناسب ترین داکت یک مساله مهم و قابل توجه است؛ پیچیده نیست شما برای اینکه انتخاب دقیق تری داشته باشید، ابتدا باید تمام مدل های داکت را بشناسید، پس ادامه مقاله را دنبال کنید تا انواع داکت دیواری و زمینی و قرنیزی را بررسی کنیم:

داکت دیواری: این نوع از داکت یکی از پرکاربردترین و پرفروش ترین نوع داکت هاست که بر روی دیوار نصب می شود و برای عبور دادن سیم و کابل از روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. داکت دیواری سفید به دلیل هماهنگی با اکثر محیط ها محبوب تر از سایر داکت دیواری چوبی، گالوانیزه، طوسی و... است. داکت دیواری نیز همانند سایر داکت ها در ابعاد و سایزهای مختلفی وجود دارد تا بسته به تعداد سیم و کابل های عبوری سایز متناسب انتخاب شود؛ البته در نظر داشته باشید که داکت دیواری سایز بزرگ قابل پارتیشن بندی نیز می باشد بدین معنا که می توان فضای داخلی داکت را به کمک پارتیشن به چند بخش تقسیم کرده و سیم های عبوری را تفکیک کرد؛ نحوه صحیح نصب داکت دیواری به دو صورت ساده و چسبدار است که داکت دیواری پشت چسبدار به راحتی و به کمک نوار چسبی تعبیه شده در پشت خود، و داکت دیواری ساده به کمک پیچ و مهره های جانبی در محل موردنظر نصب می شود.

داکت زمینی: داکت کف خواب و داکت نیم گرد اسامی دیگر این نوع از داکت هستند که در بازار این حوزه مصطلح هستند. داکت نیم گرد بر روی سطح زمین نصب میشود و به همین دلیل به شکل محدب و نیم گرد ساخته می شود تا پاگیر نباشد، داکت کف خواب نیز به دو صورت ساده (با پیچ و مهره) و چسبی ( تعبیه شده در قسمت زیرین خود) قابل نصب است. اگر فضایی دارید که نیاز به عبور تعدادی سیم و کابل از سطح زمین وجود دارد، می توانید از این مدل استفاده کنید.

داکت قرنیزی: این نوع از داکت ابزاری مابین دو مدل قبلی داکت است؛ به این معنا که نه بر روی دیوار و نه بر روی زمین بلکه دقیقا در محل اتصال دیوار و زمین نصب می شود. قرنیز نواری است که در مرز بین دیوار و زمین نصب می شود و نقش اصلی آن جلوگیری از نفوذ رطوبت زمین به دیوار، حفظ ظرافت و مرتب بودن محیط و همینطور جلوگیری از برخورد مستقیم اسباب به دیوار است. داکت قرنیزی ابزاری برای رفع دو نیاز طراحی شده است؛ چراکه نقش قرنیز و داکت را به صورت همزمان ایفا می کند.

معرفی کامل انواع داکت همراه با آموزش داکت کشی استاندارد

آموزش نحوه صحیح داکت کشی

یکی از عوامل بسیار تاثیرگذر در طول عمر، عملکرد صحیح و کیفیت سیستم شبکه نحوه صحیح داکت کشی آن سیستم است. در صورت داکت کشی صحیح، مدیر شبکه امکان مدیریت، کنترل، عیب یابی و توسعه سیستم را در طول عمر سیستم به راحتی در اختیار خواهد داشت. نکات کلیدی داکت کشی صحیح چندین مورد هستند که به هنگام اجرا حتما می بایست رعایت شوند: اولین نکته در رابطه با داشتن نقشه اولیه و اصولی داکت کشی است بدین معنا که قبل از شروع کار نصاب داکت برق باید نقشه مسیرها را در اختیار داشته باشد تا اگر تداخل و یا مشکلی در مسیر وجود دارد، قبل از اجرا برطرف شود. دومین نکته مربوط به انتخاب سایز درست داکت است؛ اگر سایز داکت انتخاب شده نسبت به تعداد سیم های عبوری خیلی بزرگتر باشد، علاوه بر تحمیل هزینه مازاد باعث گم و نامرتب شدن سیم و کابل های در داخل داکت خواهند شد؛ از طرفی اگر سایز داکت منتخب نسبت به تعداد سیم های عبوری، کوچک باشد باعث فشرده شدن سیم ها در داخل داکت شده و احتمال آسیب دیدن سیستم شبکه را افزایش می دهد؛ بنابراین توجه کنید که حتما داکتی متناسب با تعداد سیم های عبوری انتخاب کنید ( انتخاب داکتی کمی بزرگتر از حدنیاز برای اضافه شدن سیم های جدید احتمالی نیز منطقی خواهد بود). سومین نکته مربوط به فرد نصاب و ابزار به کار گرفته شده در اجرا است: اولا که توجه کنید نصاب داکت فردی مجرب و باتجربه باشد که داکت کشی را هم اصولی و هم باسلیقه اجرا کند بدیهی است که در هیچ قسمتی از مسیر داکت کشی شده خصوصا در گوشه ها و قرنیزها، نباید سیم و کابل دیده شود و باید کامل تحت پوشش داکت باشد. علاوه بر آن ابزارهای به کار رفته در اجرا از جمله پیچ و مهره و رولپلاک و میخ همه باید با کیفیت بوده و از به کار بردن ابزار نامرغوب مثلا زنگ زده و یا کج شده خودداری شود.

فروشگاه امین یکی از بزرگترین مراکز ارائه تجهیزات شبکه است که با بیش از یک دهه تجربه درخشان، در این حوزه و به عنوان نمایندگی دانوب فعالیت می کند. شما عزیزان می توانید جهت خرید محصولات موردنیاز خود یا به صورت حضوری به آدرس فروشگاه مراجعه کنید و یا با مراجعه به وبسایت این فروشگاه، محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید؛ سفارش شما در اسرع وقت در آدرس مدنظر شما خواهد بود. همینطور می توانید قبل از خرید از راهنمایی ها و مشاوره تخصصی کارشناسان این فروشگاه نیز بهره مند شوید! همین حالا تماس بگیرید: 02133930775-02133912701

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار