کد خبر: 1050965
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
مربی تیم ملی و کارشناس والیبال می‌گوید که آلکنو با چند ترکیب متفاوت به بازیکنان بازی داده و عملکرد آن‌ها بسیار عالی است.
عظیم جزیده مربی تیم ملی و کارشناس والیبال در گفتگو با ایسنا، در باره عمکلرد بلندقامتان ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال گفت: هفته دوم را هفته فرصت برای تیم ملی نامیده بودم و خدا را شاکرم که ایران از این هفته به خوبی استفاده کرد. تیم کانادا تیمی قابل احترام بوده و مربی توانمندی دارد. با اینکه بازی مقابل کانادا را پیروز شدیم باید بگویم که بازی را سخت بردیم.

او ادامه داد: آلکنو شخصیت تیم را بالا می‌برد چرا که بازیکنان را در شرایط سخت بازی می‌دهد. نگاه آلکنو نگاه حرفه‌ای به والیبال است که به والیبال ایران و بازیکنان شخصیت می‌دهد. از بازی سوم با ورود سعید معروف به تیم ملی شرایط تیم بهتر شد. آلکنو با انواع و اقسام مختلف ترکیب‌ها وارد مسابقات می‌شود و این نشان می‌دهد که این سرمربی روسی بسیار توانمند است. اگر دقت کنید هر ترکیب ایران در این مسابقات موفق عمل کرده و عالی بازی کرده است و این موضوع نشان می‌دهد که مربی خوبی داریم و آلکنو توانسته برتری ذهنی را به بازیکنان القا کند. بازیکنان تیم ملی اکنون راحت بازی می‌کنند حتی در دو بازی اول که باختیم والیبالیست‌ها بسیار آرام بودند.

جزیده گفت: معتقدم در ۱۰ سال اخیر این اولین باری است که ایران بدون استرس و با آرامش بازی می‌کند. کانادا جزو حریفان اصلی ایران در المپیک است و باید این بازی را پیروزی می‌شدیم چرا که با کانادا در المپیک بازی داریم و باید این سنگینی برای کانادایی‌ها ایجاد می‌شد. برزیل، روسیه و تیم‌های دیگر در تمامی ادوار گذشته فقط برای برد وارد میدان بازی‌ها می‌شوند و این موضوع مهم است چرا که آن‌ها بزرگ فکر می‌کنند و شرایط تیمی را به گونه‌ای حفظ می‌کنند که همواره در همه بازی‌ها پیروز باشند.

او ادامه داد: آلکنو با چند ترکیب متفاوت به بازیکنان بازی داد و باید گفت که عملکرد آن‌ها بسیار عالی بود. هماهنگی در بین بازیکنان کار سختی بود که آلکنو از پس آن بر آمد و می‌توان دید که ذهنیت بازیکن بسیار بزرگ شده است. آلکنو به خوبی تعویض می‌کند، زمان استراحت می‌گیرد و ویدیو چک را در خواست می‌کند. در سال‌های قبل هیچ مربی نبود که بازیکن را به زمین آورده و در پوئن ۲۴ سرویس پرشی بزند! این مورد در بازی‌های اخیر ایران دیده می‌شود. به عنوان مثال اسفندیار در پوئن‌های آخر وارد میدان می‌شد تا بهترین سرویس خود را بزند. نگاه تیم‌های بزرگ اینگونه است که آلکنو هم این موضوع را می‌داند.

مربی تیم ملی در باره بازی ایتالیا گفت: بازی ایتالیا بسیار سنگین بود چرا که ایتالیای جوان چیزی را برای از دست دادن نداشت و با انگیزه مضاعف جلوی ایران صف آرایی کرده بود. به نظرم این سنگین‌ترین بازی بود، اما ایران با ذهنیت برتر در این مسابقه به پیروزی رسید.

او در خصوص بازی با بلغارستان گفت: در بازی بلغارستان ترکیب متفاوتی را دیدیم. در این بازی بازیکنی مانند سعادت بازی کرد که او در آخر امتیاز آورترین بازیکن زمین هم شد. این موضوع نشان می‌دهد که تفکر تیمی در ایران وجود دارد.

جزیده در باره عمکلرد آلکنو در این رقابت‌ها گفت: آلکنو به کار تیمی اعتقاد بسیار داشته و در تمام فاکتور‌ها دقت می‌کند. برای آلکنو این مهم است که بازیکن از لحاظ ذهنی در بهترین شرایط باشد و بتواند به تیم کمک کند. اعتقاد به کار تیمی بسیار مهم است که این سرمربی به همگی این موضوع را یاد داده است.

کارشناس والیبال ایران در پاسخ به اینکه بازی‌های آینده ایران را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ پاسخ داد: آمریکا همواره جزو ۴ تیم برتر جهان بوده، اما باید گفت که ایران هم تیم دست و پا بسته‌ای نیست. معتقدم که اگر با ذهنیت باز بازی کنیم مقابل آمریکا پیروز می‌شویم. بازی با صربستان هم سخت است، اما اگر تمرکز داشته باشیم سه بازی آینده هفته سوم را خواهیم برد تا بتوانیم در رنکینگ جهانی و این مسابقات جایگاه خود را بهتر کنیم.

او ادامه داد: من هر روز با تیم در تماس هستم و حس می‌کنم تفکر تیمی ایران توسط آلکنو افزایش یافته و بازیکنان در تیم ملی محک می‌خورند. این یکی از حسن‌هایی است که در تیم ملی کم بوده، اما اکنون نمود پیدا کرده است.

جزیده در پایان گفت: طبق آنالیز‌هایی که انجام دادم به نظر می‌آید به آن چیزی که در المپیک می‌خواهیم باشیم، نزدیک شده ایم و به امید خدا به ترکیب اصلی در المپیک بعد از هر بازی نزدیک می‌شویم. تیم ملی از لحاظ تاکتیک فنی به بلوغ رسیده و باید از لحاظ ذهنی بازیکنان را آماده کنیم تا تیم را کمک کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار