کد خبر: 1050917
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ائتلاف کابینه جدید این رژیم نتیجه بزرگ‌ترین تقلب انتخاباتی در تاریخ دموکراسی است، تهدید کرده که در صورت تشکیل چنین کابینه‌ای برای براندازی آن تلاش خواهد کرد. به ادعای نتانیاهو، این کابینه به اصطلاح چپگرا نمی‌تواند مانع دستیابی ایران به زرادخانه هسته‌ای شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ائتلاف کابینه جدید این رژیم نتیجه بزرگ‌ترین تقلب انتخاباتی در تاریخ دموکراسی است، تهدید کرده که در صورت تشکیل چنین کابینه‌ای برای براندازی آن تلاش خواهد کرد. به ادعای نتانیاهو، این کابینه به اصطلاح چپگرا نمی‌تواند مانع دستیابی ایران به زرادخانه هسته‌ای شود.
در شرایطی که رهبران احزاب صهیونیستی برای تشکیل کابینه ائتلافی به توافق رسیده و در آستانه گرفتن رأی اعتماد از پارلمان هستند، نتانیاهو به تلاش‌های خود برای ایجاد اختلاف در کابینه ائتلافی ادامه می‌دهد. به گزارش شبکه روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو یک شنبه شب در سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمان این رژیم گفت که ائتلاف کابینه جدید نتیجه «بزرگ‌ترین تقلب انتخاباتی» در تاریخ دموکراسی است. وی به اظهارات نفتالی بنت، رهبر حزب «یمینا» که گفته بود با یائیر لاپید، حزب حزب «یش عتید» ائتلاف نمی‌کند اشاره کرد و گفت: «مردم این گونه احساس می‌کنند که فریب داده شده‌اند آن‌ها مقاومت می‌کنند و سکوت درست نیست.»
نتانیاهو همچنین کابینه جدید را تهدید کرد و گفت: «من و هم‌پیمانانم در لیکود به شدت با تشکیل این دولت متقلب مخالفیم و حتی اگر تشکیل هم شود با سرعت زیادی برکنارش خواهیم کرد.» وی گفت: «دولت تغییر که اردوگاه مخالف درصدد تشکیل آن است قادر به تضمین منافع دولت یهود نخواهد بود.» نتانیاهو گفت که کابینه جدید یک دولت چپگرای بسیارخطرناک و مبتنی بر حمایت از تروریسم است که تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌رود و متعهد شد که اگر شکل بگیرد آن را برکنار خواهد کرد. نتانیاهو از اعضای احزاب راستگرای «یمینا» و «امید جدید» خواست مواضع او را تأیید کرده و رأی مخالف به کابینه جدید بدهند. او در ادامه گفت: «کسی که از راستگرا‌ها باشد به دولت چپگرا رأی نمی‌دهد و کسی که به یک دولت چپگرا رأی می‌دهد از راستگرا‌ها نیست.» نتانیاهو که به مدت ۱۲ سال در قدرت بوده حاضر نیست از نخست‌وزیری کناره‌گیری کند و برای ماندن در قدرت تقلا می‌کند. او که با پرونده‌های فساد مالی مواجه است در صورت تأیید محکومیت از سوی دادگاه اسرائیل، اگر در پست نخست‌وزیری حضور نداشته باشد، روانه زندان خواهد شد. نتانیاهو در ۱۲ سال ریاست خود، چهار جنگ با گروه‌های مقاومت غزه را در کارنامه خود و شکست‌های پی‌درپی از این گروه‌ها، سبب شده رهبران اسرائیلی، او را از قدرت کنار بزنند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سخنان خود برای اینکه نمایندگان کنست را به حمایت از خود متقاعد کند، بار دیگر از تهدید ادعایی ایران سخن گفت و مدعی شد: «یک دولت چپگرا قادر به مقابله با خطرات ناشی از نوار غزه یا تصمیمات دادگاه کیفری بین‌الملل علیه اسرائیل نیست و نمی‌تواند مانع دستیابی ایران به زرادخانه هسته‌ای شود.» نتانیاهو که خود را در یک قدمی از دست‌دادن قدرت در اسرائیل می‌بیند، گفت: «این کابینه‌ای خواهد بود که نمی‌تواند در برابر فشار‌های امریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران مقاومت کند، توافقی که به ایران بمب اتمی می‌دهد تا ما را تهدید کند». وی در ادامه ادعا‌های بی‌اساس خود افزود: «زمانی که این توافق هسته‌ای احیا شود، کابینه امنیتی با حضور لاپید، میشائیلی و هوروویتز، هیچ اقدام شجاعانه‌ای را در داخل ایران تصویب نخواهد کرد». نتانیاهو در دوران نخست‌وزیری خود همواره ایران را تهدیدی اساسی برای منافع رژیم صهیونیستی عنوان کرده و از امریکا و اروپا خواسته همچنان به فشار حداکثری علیه ایران ادامه دهند، اما همه این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است.
واکنش بنت
درحالی که نتانیاهو به هر روشی متوسل می‌شود تا مانع از تشکیل کابینه ائتلافی رقبایش در اسرائیل شود، اما رهبران احزاب ائتلافی از او خواستند شکست خود را بپذیرد و از سمت خود کناره‌گیری کند. به گزارش شبکه الجزیره، نفتالی بنت، رهبر حزب «یمینا» و نخست‌وزیر احتمالی رژیم صهیونیستی در سخنانی خطاب به نتانیاهو گفت: «از نتانیاهو می‌خواهم دست از سر قدرت بردارد تا دولت جدید تشکیل شود، چراکه شهروندان اسرائیلی حق دارند یک دولت جدید انتخاب کنند.» بنت گفت: «تغییر دولت یک فاجعه نیست، فقط یک تغییر است؛ یک اتفاق عادی در هر حکومت دموکراتیک! دولت اسرائیل سلطنتی نیست. هیچ‌کس انحصار قدرت را ندارد. طبیعتاً هر رژیمی که پس از سال‌ها ضعیف شده و از بین برود، جایگزین می‌شود.» وی با انتقاد از فشار متحدان ائتلاف به اعضای ائتلاف برای منصرف کردن آنها، از نخست‌وزیر فعلی خواست قدرت را ر‌ها کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار