کد خبر: 1050865
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

رئيس هيئت‌مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: در پنج ماهه اخير نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ميزان جوجه‌ريزي ۸ تا ۹ ميليون قطعه كاهش يافته است.
ناصر نبي‌پور در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به افزايش قيمت تخم‌مرغ گفت: هم‌اكنون قيمت هر كيلوگرم تخم‌مرغ در مرغداري بين ۱۵هزار و ۲۰۰ تا ۱۵ هزار و ۳۰۰تومان است.
وي با اشاره به اينكه حدود سه ماه و نيم نرخ تخم‌مرغ زير قيمت مصوب بود و توليدكنندگان به شدت زيان كردند، افزود: وقتي قيمت تخم‌مرغ پايين بود هيچ‌كس ياد توليدكننده نمي‌افتاد، اما الان كه قيمت بالا رفته به طور مداوم تماس مي‌گيرند و ما را بازخواست مي‌كنند.
نبي‌پور با اشاره به دلايل اين گراني افزود: دولت به مرغ‌هاي با سن بالاي ۹۰هفته نهاده نمي‌دهد و با توجه به شرايط توليد و بازار نهاده، توليدكنندگان نيز مرغ‌هاي بالاي ۹۰هفته را به كشتارگاه مي‌فرستند، ضمن اينكه به دليل شرايط توليد و زيان شديد توليدكنندگان، آنان مرغ‌هاي با سن كمتر و حدود ۸۵هفته را نيز به كشتارگاه فرستادند و فقط در ارديبهشت ماه دو تا 5/2 ميليون قطعه مرغ به كشتارگاه رفت كه موجب كاهش توليد شد.
اين فعال بخش خصوصي اضافه كرد: همچنين ميزان جوجه‌ريزي طي پنج ماه اخير (دي، بهمن، اسفند و فروردين و ارديبهشت ماه) نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸ تا ۹ ميليون قطعه كاهش يافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار