کد خبر: 1050810
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
استاندار خراسان رضوی
استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون میزان مشارکت مردم این استان در تمامی دوره‌های انتخابات برپا شده شامل انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و روستا و مجلس خبرگان بیشتر از میانگین کشوری بوده است.

محمدصادق معتمدیان در برنامه تلویزیونی " مثبت اراده"  که از شبکه سراسری شما پخش شد با اشاره به مبحث انتخابات، اظهار کرد:میزان مشارکت مردم  خراسان رضوی در دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری به طور میانگین  ۷۷.۷۵ درصد بوده در حالی که میانگین مشارکت در سطح کشور ۶۶.۹۶ درصد گزارش شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: میانگین میزان مشارکت مردم خراسان رضوی در پنج دوره انتخابات شورای شهر ۶۶.۱۸ درصد، ۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۳.۱۸ درصد و پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان ۶۲.۷۲ درصد بوده است که در همه این انتخابات مشارکت خراسانی‌ها بیشتر از میانگین کشوری بوده است.

وی بیان کرد: انتخابات، مصداق و نماد مردم سالاری دینی است و بر طبق فرمایش امام راحل و مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات وظیفه دینی و شرعی ما است.

معتمدیان ادامه داد: انتخابات این دوره از شوراهای شهر و روستا در ۸۷ شهر و دو هزار و ۶۵۶ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: دو هزار و ۳۴ نفر از کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر خراسان رضوی که صلاحیتشان تایید شده است برای کسب ۴۶۵ کرسی با هم به رقابت می‌پردازند که ۸۷ درصد آنان مرد و ۱۳ درصدشان زن هستند.

وی عنوان کرد: ۱۵ هزار و ۳۶ نفر نامزد انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در خراسان رضوی هم که صلاحیت آنها تایید شده است برای رقابت در هشت هزار و ۲۷۲ کرسی اصلی شورای اسلامی روستاها به رقابت می‌پردازند که ۹۶ درصد آنها مرد و چهار درصدشان زن هستند.

معتمدیان با اشاره به میزان واجدین شرایط شرکت در انتخابات این استان گفت: جمعیت واجدین شرایط شرکت در انتخابات در خراسان رضوی چهار میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر است که پس از تهران بیشترین میزان در سطح کشور است و هشت درصد کل واجدین شرایط کشور را شامل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تعداد شعب اخذ رای پیش‌بینی شده در خراسان رضوی را پنج هزار و ۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: ۸۲۰ شعبه از این تعداد سیار و بقیه ثابت است و انتخابات شوراها در استان به صورت تمام الکترونیک خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات به خاطر شرایط کرونایی هزار صندوق اخذ رای به تعداد صندوق‌های اخذ رای در خراسان رضوی افزوده شده است.

معتمدیان از فعالیت ۱۲۰ هزار نفر عوامل اجرایی و امنیتی در انتخابات خراسان رضوی خبر داد و گفت: ۲۰ هزار نفر از این تعداد عوامل انتظامی و امنیتی هستند که امنیت این دوره انتخابات را در استان بر عهده دارند.

به گفته استاندار خراسان رضوی مسوولان بهداشتی نیز بر سلامت انتخابات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای نظارت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبحث کرونا گفت: در حال حاضر این استان به لحاظ کرونا در وضعیت پایدار اما شکننده‌ای قرار دارد و خطر موج پنجم بیماری و شیوع ویروس هندی با توجه به همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان در این استان وجود دارد.

معتمدیان افزود: در شرایط کنونی روند تعداد مبتلایان، بستری شدگان و فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان رضوی رو به کاهش است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان انتخابات گفت: ممنوعیت برپایی مراسم و سخنرانی‌های انتخاباتی در فضای سر بسته، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و  توزیع بسته‌های بهداشتی در روز انتخابات، استفاده از خودکار شخصی و استفاده از ماسک مورد تاکید است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار