کد خبر: 1050788
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
دور برگشت مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی
در دومین شب از دور برگشت مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی کشورمان امشب از ساعت ۲۱ به وقت تهران به مصاف بحرین، میزبان مسابقات می‌رود.
وحید صابری
به گزازش جوان آنلاین، این بازی که در ورزشگاه ملی منامه برگزار خواهد شد نتیجه اش تاثیر مستقیمی در تعیین سرنوشت تیم‌های صعود کننده از این مرحله دارد چرا که در حال حاضر ایران با ۵ بازی و ۹ امتیاز سوم است و بحرین با ۶ بازی و ۱۲ امتیاز در صدرجدول گروه به سر می‌برد.
بی شک نتیجه این بازی برای هر دو تیم بسیار مهم خواهد بود و باعث صعود تیم به دور بعد خواهد شد. لازم به ذکر است که دربازی رفت ایران و بحرین که در مهر ۹۸ برگزار شد ایران با مربیگری ویلموتس یک بر صفر بازی را واگذار کرد. آنچه مشخص است اینکه ایران دربازی امشب برای جبران مافات راهی جز شکست بحرین ندارد.
یوز‌های ایرانی در بازی اول خود مقابل هنگ‌کنگ با شروعی طولانی توانستند با اقتدار نتیجه را آن خود کنند و و امروز با برد بحرین به فکر صعود به مرحله بعدی باشد هر چند که یک بازی حساس هم با عراق خواهد داشت.
در بازی امشب یوز‌ها هیچ غایبی ندارند و اگر بتوانند نتیجه به نفع خود به پایان برسانند بی شک کار بزرگی انجام داده اند چرا که تاکنون تیم ملی با مربیانی مانند برانکو، کی‌روش و بلاژویچ هم در بحرین به پیروزی نرسیده است.
تیم‌های ایران و بحرین تاکنون ۱۸ بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند که در این ۱۸ بازی تیم ملی ایران ۸ و تیم ملی بحرین ۵ بار به پیروزی رسیده‌اند. هیچیک از دو تیم تاکنون نتوانسته‌اند در شرایط میهمانی طعم پیروزی را بچشند؛ بحرینی‌ها ۶ باری که از تیم ملی ایران میزبانی کرده‌اند ۴ بار پیروز شده و ۲ بار مقابل ایران متوقف شده‌اند. تیم ملی ایران در ۶ باری که از بحرین میزبانی کرده، ۵ بار پیروز شده و یک بار هم مقابل این تیم متوقف شده است.
۶ بار هم دو تیم در کشور‌های ثالث به مصاف هم رفتند که در این ۶ بازی سهم ایران ۳ و سهم بحرین یک پیروزی بود و ۲ بار هم دیدار‌های دو تیم با تساوی به پایان رسیده است. بهترین نتیجه‌ای که تیم ملی ایران در ۱۸ بازی دو تیم به دست آورده، پیروزی ۶ بر صفر بود که این نتیجه در دو بازی برای ایران تکرار شد. ضعیف‌ترین نتایجی هم که ایران مقابل بحرین گرفته شکست‌هایی ۳ بر یک و ۴ بر ۲ است که اولی در سال ۸۰ در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ بود که تیم ملی ایران با این نتیجه از راهیابی به جام جهانی باز ماند و دومی یک دیدار دوستانه بود که در سال ۸۸ در بحرین برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار