کد خبر: 1050708
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی به نخستین مناظره تلویزیونی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
برگزاری اولین مناظره انتخاباتی در شبکه‌های اجتماعی موجب واکنش‌های مختلفی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. برخی‌ها حرف‌ها و صحبت‌های کاندیدای مورد علاقه‌شان را برجسته می‌کردند و گروهی دیگر به نقد صحبت‌ها می‌پرداختند. عده‌ای نیز به کیفیت برگزاری مناظرات ایراد داشتند و آن را نه یک مناظره که میزگردی با مسائل اقتصادی دانستند. آن‌ها به کثرت سؤالات و حوزه‌های مختلف و گوناگون اعتراض داشتند و آن را مانعی برای فهم دقیق، عمق نگاه و برنامه هر کاندیدا می‌دانستند. کاربران همچنین از عدم رعایت اخلاق از سوی برخی کاندیدا‌ها و تهمت زدن به یکدیگر گلایه داشتند و این سبک از مناظره را مانع انتخاب واقعی از سوی مردم قلمداد کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را در این خصوص می‌خوانید.

سرویس جوان آنلاین: برگزاری اولین مناظره انتخاباتی در شبکه‌های اجتماعی موجب واکنش‌های مختلفی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. برخی‌ها حرف‌ها و صحبت‌های کاندیدای مورد علاقه‌شان را برجسته می‌کردند و گروهی دیگر به نقد صحبت‌ها می‌پرداختند. عده‌ای نیز به کیفیت برگزاری مناظرات ایراد داشتند و آن را نه یک مناظره که میزگردی با مسائل اقتصادی دانستند. آن‌ها به کثرت سؤالات و حوزه‌های مختلف و گوناگون اعتراض داشتند و آن را مانعی برای فهم دقیق، عمق نگاه و برنامه هر کاندیدا می‌دانستند. کاربران همچنین از عدم رعایت اخلاق از سوی برخی کاندیدا‌ها و تهمت زدن به یکدیگر گلایه داشتند و این سبک از مناظره را مانع انتخاب واقعی از سوی مردم قلمداد کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را در این خصوص می‌خوانید.

وحید یامین‌پور:
تصویری که از نامزد‌ها در اذهان می‌ماند فراتر از محتوای اظهارات آنهاست. تقریباً کسی به یاد نمی‌آورد آن‌ها دقیقاً چه راهکاری برای مسائل ارائه دادند. اما فراکلام آنها، تصویری از تسلط، اراده برای حل مسائل، فهم درد مردم، ادب و واقع‌بینی از آن‌ها باقی می‌گذارد. چه کسی بهترین تصویر را ساخت؟
محمد عبداللهی:
آنچه به اسم مناظره برگزار شد، درحد میزگرد اقتصادی هم نبود. حالا که شورای نظارت مرتب تأکید به صحبت در موضوع دارد، بهتر است به‌جای آنکه از هر کاندیدا سؤالی در حوزه‌ای مجزا پرسیده شود، در هر قسمت فقط یک حوزه مهم انتخاب و میان کاندیدا‌ها به بحث گذاشته تا عمق نگاه و برنامه هرکاندیدا مشخص شود.
فاطمه مولایی:
رهبری چند روز پیش نامزد‌ها را از تبدیل‌کردن انتخابات به «صحنه جنگ قدرت و برخورد‌های اهانت‌آمیز» مشابه آنچه در امریکا و بعضی کشور‌های اروپایی معمول و مایه آبروریزی آنهاست، بر حذر داشتند. اما در مناظره، بعضی کاندیدا‌ها از رهبری هم عبور کردند و توصیه ایشان را نادیده گرفتند.
حسام‌الدین آشنا:
مناظره درست مناظره‌ای است که یک سؤال از همه‌پرسیده می‌شود و جواب‌ها مورد مقایسه قرار می‌گیرد نه اینکه از هر فرد یک سؤال جداگانه پرسیده شود و جواب‌ها قابل مقایسه نباشد.
سیدعلی موسوی:
انتخابات ریاست جمهوری یک رویداد بزرگ ملی است، اما جایابی مناسبی برای نمایاندن پرچم مقدس ایران به عنوان نماد ملی در کادر استودیوی مناظره‌ها صورت نگرفته است. امیدوارم جبران شود.
جلیل محبی:
در کلاب‌هاوس درباره مناظرات همگی متفق هستند: «چرا اخلاق رعایت نمی‌شود.» این انتظار مردم از سیاسیون خیلی خوب است. کاش سیاسیون مثل مردم بودند.
حسن خجسته:
فارغ از آنچه در مناظره‌ها می‌گذرد، پخش مناظره‌ها روی شبکه‌های بین‌المللی رادیو تلویزیونی با مترجم همزمان، آورده بزرگی برای جمهوری اسلامی مخصوصاً در میان کشور‌های اسلامی است.
المیرا شریفی:
جالب که به سؤال پاسخ داده نمیشه! این بحث‌های حاشیه‌ای فایده‌ای هم برای مردم داره؟
مهدی فضائلی:
از اولین مناظره به خوبی می‌شد فهمید:
۱) کدام نامزد پایان ۴ یا ۸ سال خواهد گفت اختیار لازم را نداشته و نگذاشتند. ۲) کدام نامزد در وسط میدان خواهد بود و کدام پشت میز در تهران. ۳) کدام نامزد منتقدان را تخریب خواهد کرد و کدام نامزد حداقل گوش شنوایی دارد. فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار