کد خبر: 1050562
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
امروز پنجشنبه برای سومین روز متوالی قیمت نفت در بازار‌های جهانی تحت تاثیر افزایش تقاضا در آمریکا، چین و اروپا افزایش یافت.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: امروز پنجشنبه قیمت جهانی نفت برای سومین روز متوالی تحت تاثیر رشد تقاضا در بازار‌های جهانی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش افزایش تقاضا به ویژه در ایالات متحده آمریکا، اروپا و چین به دلیل افزایش مصرف در ماه‌های تابستان بسیار است. از سوی دیگر برخی از تولیدکنندگان عرضه نفت خود را کاهش دادند و تناسب عرضه و تقاضا در بازار تا حدودی بهم خورده است.

امروز در بازار‌های جهانی قیمت هر بشکه نفت برنت با ۳۸ سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۷۱ دلار و ۷۳ سنت به فروش رفت. قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم رشد ۳۳ سنتی داشت و بشکه‌ای ۶۹ دلار و ۱۶ سنت معامله شد.

در گروه محصولات فرآوری شده، بنزین با افزایش ۱.۲۹ دلار گالنی ۲۲۰ دلار و ۷۰ سنت به فروش رفت. نفت کوره و گازوئیل هم افزایش‌هایی به ترتیب ۱.۳ و ۶.۲۵ دلار داشتند.

بر اساس گزارش رویترز، کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و هم‌پیمانانشان موسوم به اوپک پلاس، پیش بینی کردند که در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ عرضه نفت را افزایش دهند که این مسئله تا حدودی از بالا رفتن بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد.

آمار‌های اوپک پلاس نشان می‌دهد که میزان تقاضای نفت تا پایان سال جاری میلادی به ۹۹.۸ میلیون بشکه برسد، در حالی که عرضه نفت ۹۷.۵ میلیون بشکه در روز است.

بر اساس گزارش رویترز، مصرف وسایل نقلیه ماه تابستان در آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده سوخت و در چین به عنوان دومین کشور بزرگ مصرف کننده باعث بالا رفتن تقاضا خواهد شد. از سوی دیگر فروکش بیماری کووید ۱۹ در انگلیس و رفع قرنطینه خانگی نیز به افزایش تقاضا کمک کرده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار