کد خبر: 1050557
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با افزایش ۴۴۷ هزار مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان از ۱۷۲ میلیون نفر فراتر رفت.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۷۲ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۴۹۴ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید ۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۵۶۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۵۵ میلیون و ۶۰ هزار و ۶۶۸ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۶ هزار و ۹۷۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۳۰۵ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۱۱ هزار و ۲۰ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۳۴ هزار و ۱۰۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۸ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۸۶ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۳۳۸ هزار و ۱۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۹۴ هزار و ۵۰۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۶ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۸۱ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۴۶۷ هزار و ۷۰۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا نیز به ترتیب با ۵ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۹۱۵، ۵ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۶۹۷، ۵ میلیون و ۹۰ هزار و ۲۴۹، ۴ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۶۹۹ و ۴ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۲۰۰ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های آرژانتین با ۳ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۱۵۶ مبتلا و آلمان نیز با ۳ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۴ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به ترتیب با ۲۷ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۵۱۱، ۲۶ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۵۸۴ و ۱۵ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۳۳۰ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

آخرین آمار ویروس کرونا در جهان +جدول

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار