کد خبر: 1050367
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان :
محسن گلابی گفت: خریداری۲۰ دستگاه شاسی ایسوزو و تجهیز به تجهیزات آتش نشانی با هزینه‌ای بالغ بر ۵۸۰ میلیون ریال، همچنین تجهیزات امدادی ام از دستکش، کلاه، مقنعه حریق، کامبی تولز به ارزش۳۰۰ میلیارد ریال از جمله تجهیزات جدید این سازمان برای بهبود خدمت رسانی به شهروندان است.

به گزارش رویامردانی خبر نگار جوان انلاین اصفهان ،  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار داشت :پروژه ‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به ارزش ۲ هزار و 80 میلیارد ریال با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و جمعی از اصحاب رسانه  به بهره ‌برداری رسید .

 آتش پاد محسن  گلابی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت : خرید چهار دستگاه پژو سواری به ارزش ۱۱ میلیارد ریال، خرید ۱۱ دستگاه تویوتا های‌لوکس برای امداد و نجات در کوهستان با هزینه ۴۴۰ میلیارد ریال، خرید یک دستگاه اتوبوس فرماندهی سیار در زمان بحران و خرید هشت دستگاه شاسی اسکانیا برای تبدیل به خودروی اطفائ با اعتبار۴۸۰ میلیارد ریال از دیگر امکانات و تجهیزاتی است که به سازمان آتش نشانی اصفهان اضافه  شد تا مردم و شهروندان در زمان حوادث، احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشند.در  بازسازی خودروهای نور رسان، جرثقیل، اطفائیه و خودرو آموزشی برون ایستگاه با صرف ۱۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است. شش دستگاه موتورسیکلت سنگین برای امداد و نجات فوری در زمان اوج ترافیک با صرف اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال به تجهیزات آتش نشانی اصفهان افزوده شد.

*افتتاح به روزترین مرکزفرماندهی و اتاق   فرمان کشور

محسن گلابی ادامه داد:  از  بهره برداری تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان و افتتاح مرکز فرماندهی و اتاق فرمان کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه ۱۵ خرداد و خاطره شهید اکبری آتش نشان اصفهانی که سال گذشته به شهادت رسید  طی سال های اخیر  انجام 30 هزار و 505 عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق از سال 97 تا 99، امداد رسانی در بیش از 12 مورد در خارج از محدوده و وظایف سازمان، نجات جان بیش از 13هزار شهروند در حریق و حادثه، کاهش 9 درصدی آمار حریق از 4 هزار و 834 مورد در سال 96 به 4 هزار و 416 مورد در سال 99، کاهش متوسط زمان رسیدن از 4 دقیقه و 24 ثانیه در سال 96 به سه دقیقه 49 ثانیه که در نوع خود در سطح دنیا بی نظیر است کاهش آمار فوت شدگان از 104 مورد به 88 مورد، افزایش 43 درصدی آمار خدمات ایمنی و دریافت لوح تندیس سه ستاره در دومین جشنواره تعالی سازمان از جمله برخی دستاوردهای سازمان اتش نشانی در این دوره مدیریتی خود بوده است.

گلابی  با اشاره به افزایش حقوق پرسنل سازمان آتش نشانی ادامه داد:  در این دوره افزایش سه برابری در حقوق پرسنل سازمان را شاهد هستیم افزایش میزان رفاهیات از دو نیم میلیون به 15 میلیون تومان انتقال ۸۶ نفر از نیروهای اتوبوسرانی به آتش نشانی، جذب بیش از 200 نفر نیروی عملیاتی، بازنشستگی 146 نفر در قالب مشاغل سخت و زیان آور صدور 22 هزار اصلاحیه و حکم جدید و ... از جمله اقدامات دیگر سازمان آتش نشانی طی مدت اخیر است.

وی افزود : به روزترین مرکز فرماندهی و اتاق فرمان سازمان آتش نشانی کشور امروز در اصفهان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است ومدیریت هوشمند حوادث با استفاده ازفناوری ‌ها و امکان فرماندهی حوادث در سطح شهر از اهداف ساخت این مرکز فرماندهی بوده  است.

 مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان  با بیان اینکه :8 دستگاه خودروی اطفائیه و نردبام تا دو ماه آینده به ناوگان آتش نشانی اصفهان اضافه خواهد شدو همچنین تبدیل وضعیت پرسنل شرکتی و یکسان سازی حقوق نیز انجام شود  و با توجه به اقدامات انجام شده لازم است به شهروندان بگویم درصد ایمنی شهر بالا تر رفته است .

در ادامه این افتتاحیه قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان:  توسعه پایدار ، دارای اصول مسلم و شاخصه های متفاوتی است. تاب آوری از اصول توسعه پایدار و ایمن سازی از مواردی است که می تواند زندگی را برای مردم هموار کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه خواهان اداره ارزان شهر بودیم و هستیم افزود: یکی از مشخصه های ارزان اداره کردن شهر افزایش ایمنی شهر است و امروز سازمان آتش نشانی شهرداری بیش از 200 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و خودروهای سبک و سنگین هزینه کرده تا هنگام حادثه زودتر بر حوادث غلبه کند.همین موضوعات است که باعث ارزان اداره شدن شهر شده، حوادث را کاهش داده و جان مردم را در امان نگاه می دارد.

قدرت الله نوروزی افزود :  کسانی که می گویند حق مردم این نیست که در شهر آلوده زیست کنند بدانندکه  تنها در بودجه امسال 4 هزار و 100 میلیارد تومان در راستای کاهش آلایندگی ها و تقویت زیرساخت های شهر و 200 میلیارد تومان نیز برای خرید تجهیزات و  خرید مجهزترین وسایل نقلیه و احداث مقر فرماندهی مجهز هزینه شده است.

شهردار عنوان کرد :  در طول تاریخ این شهر 24 ایستگاه آتش نشانی ایجاد شده بودو اکنون  ایستگاه آتش نشانی اطشاران در این دوره و  ایستگاه آتش نشانی منطقه 8 در آینده نزدیک افتتاح می شود.  ایستگاه آتش نشانی منطقه یک و 14 نیز افتتاح می‌شود و کلنگ ایستگاه آتشنشانی منطقه 7 و ناژوان نیز به زمین می خورد که به معنای نگاه و توجه به امنیت، توجه به جان و مال مردم و پاسداری از شهر است.

نوروزی ضمن بیان  قضاوت برخی راجع به عملکرد مدیریت شهری را غیر منصفانه دانست و اظهار کرد : نمی توان برای اعلام پیروزی دست به هر حرف غلط زدو لازم است صدا و سیما از پخش اخبار کذب خودداری و مجریان رادیو خاص نشوند چراکه این رفتارها نمی تواند با اصول شهرداری به معنای وسیع و اداره شهر به معنای صحیح و حکمرانی خوب انطباق داشته باشد، مهم قضاوت مردم است و مدیریت شهری در عملکرد خود باید حقوق همه مردم را مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: باید قدر دان دلاوران جان بر کف نیروهای آتش نشان شهرداری که هر شب و روز برای آسایش و آرامش همه شهروندان از همه هستی خود گذشته و ایثار گرانه در خدمت ایمنی شهر هستند تا مردم راحت زندگی کنند باشیم، این غیور مردان ایمنی را برقرار و سهم بزرگی در تامین آسایش همه مردم دارند بنابراین باید تمام حقوق آنها رعایت شود. حدود 200 نفر در این مدت از طریق آزمون و مجوز جذب سازمان آتش نشانی و خدمات شدند . و از تمام کسانی که در خرید این تجهیزات با شهرداری اصفهان همکاری کردند تا امروز برای شهر چنین افتخاری ایجاد شود تشکرکرد.

علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:   با بیان اینکه از تمام کسانی که در خلق این اتفاق بزرگ اهتمام ورزیدند تشکر می کنم و گفت : عزیزان ما در سازمان آتش نشانی همواره در صحنه ها حضور داشته و به لحاظ نوع ماموریت هایی که دارند همیشه آرامش بخش شهر هستند.

وی افزود : کمال سعادت یعنی خدمت رسانی به مردم و هر فردی که در این شهر به دنبال سعادت و سعادتمندی می گردد باید به مردم این شهر به درستی بنگرد نیازهای مردم را شناسایی کرده و به دور از هر گونه قیل و قال و تخریب دیگران خدمت صادقانه به شهروندان را سرلوحه کارهای خود قرار دهدو امروز نگاه ما به مردم شهر یک نگاه فراگیر، فراجناحی و فرا جنسیتی است.

علیرضا نصر تاکید کرد: امیدوارست  این خدمت رسانی که در بخشهای مختلف و هر هفته مرتب در حال انجام است استمرار یابد و شرایطی فراهم شود تا هر فردی در هر جایگاهی که قرار می گیرد به طور شبانه روزی در جهت آسایش مردم خدمت رسانی کند در این مسیر همه باید ظرفیت های خود را بالا ببریم.نباید به دلیل تفاوت نگاهی که داریم هر خدمتی را خیانت  و در گفتارهای مختلف این را نشان دهیم نباید آنقدر تنور را برای رقیب داغ کرد تا خود نیز در آن بسوزیم و امروز همه باید خوشحال باشیم که اصفهان در مسیر امید قرار گرفته است.

منصور شیشه فروش ، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: اقدامات مهمی در حوزه امداد و نجات و توسعه زیرساخت های امدادی در شهرداری صورت گرفته که ماحصل توجه ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر از این اقدامات در سطح استان است که جای تشکر از مدیریت شهری را دارد.

منصور شیشه فروش افزود :  از سه کلید طلایی در مدیریت بحران و  پیشگیری که  مهمترین کلید مدیریت بحران است. امروز نیز خرید تجهیزات از سوی آتش نشانی در مرحله پیشگیری قرار دارد و آمادگی سیستم در برابرحوادث غیر مترقبه را نشان می دهد.

وی ادامه داد:  پژوهشگاه سوانح طبیعی کشور 53 مورد حادثه را که در کشور سابقه وقوع دارد شناسایی کرده است از این 53 مورد 43 مورد حادثه در استان اصفهان سنجش و در طرح جامع خطرپذیری استان، ارزیابی و تدوین شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان مهمترین خطر برای استان اصفهان خشکسالی زاینده رود دانست و بیان کرد :  رودخانه زاینده رود خشک است و بارندگی ها نسبت به بلند مدت 50 درصد کاهش را نشان می دهدبیشتر چاه ها خشک و 300 هزار اصله درخت در حاشیه زاینده رود با تنش رو به رو هستند .12 هزار هکتار از باغات نیاز به تامین آب دارد و حدود 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشت نشده است .این شرایط باعث فعال شدن کانون های گردو غبار در استان شده است که باعث شده از فروردین تاکنون 23 روز ناسالم داشته باشیم و فرونشست زمین نیز را نیز ماحصل خشکی زاینده رود است.

شیشه فروش اعلام کرد : آموزش، مانور، تقویت نیروی انسانی و تجهیزات، لازمه پیشگیری از بحران است و خرید تجهیزات از سوی آتش نشانی اصفهان در راستای مرحله اول مدیریت بحران که همان پیشگیری است انجام شده است لازم است در حوادث و مدیریت بحران منسجم و با برنامه پیش برویم و انگیزه ها کاهش پیدا نکند. سومین کلید طلایی مدیریت بحران را اقدام با برنامه  تجهیزات،  پیشگیری نیاز به  برنامه  ائی عملیاتی و نسخه استراتژیک دارد تا بر اساس آن استراتژی اقدامات انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر