کد خبر: 1050349
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از دیروز ستاد مدیریت حمل کالا‌های اساسی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور راه‌اندازی شد که تا پایان شهریور‌ماه این ستاد برقرار خواهد بود.
‌بابک طالبی در گفتگو با فارس، درباره مصوبه اخیر ستاد تنظیم کالا مبنی بر ترخیص ۹۰ درصدی کالا‌های اساسی و تکلیف سازمان بنادر و گمرک در این حوزه اظهار داشت: از ابتدای سال تا ۱۰ خرداد، میزان بار جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در کشور، رقم ۹۶ میلیون تن است که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است. او با اشاره به تخصیص سهمیه سوخت تشویقی به کامیون‌ها با مبادی و مقاصد بار گفت: این سهمیه تشویقی در راستای حمل به موقع کالاهای اساسی و جلوگیری از بروز وقفه در حمل این کالا‌ها و محصولات فسادپذیر و چغندر قند، خصوصاً در استان خوزستان در نظر گرفته شده است و ضریب ۳/۱ اعمال می‌شود.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه این سهمیه سوخت تشویقی ادامه دارد، اظهار کرد: این موضوع برای تشویق کامیونداران بسیار مؤثر است و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این حوزه همکاری مناسبی داشته است. وی توضیح داد: این تشویقی برای حضور ناوگان در مناطق عمده حمل بار خصوصاً استان خوزستان بوده است. بر اساس بارنامه و اسناد پیمایش ناوگان شرکت نفت این سوخت را در اختیار کامیونداران قرار می‌دهد. در این موضوع سهمیه تشویقی، مقاصد و مبادی شامل استان خوزستان، جنوب کرمان، بندر چابهار و غیره است. معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در واقع ۳۰ درصد اضافه سهمیه سوخت به این ناوگان اختصاص می‌یابد. وی گفت: فعلاً تا پایان شهریور این سهمیه سوخت تشویقی ادامه دارد و اگر نیاز باشد در ماه‌های بعد نیز اعمال می‌شود، اما در استان خوزستان این موضوع کاملاً برقرار است و برای تأمین سوخت حمل کالا‌های اساسی هیچ مشکل نداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار