کد خبر: 1050342
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

با وجود پیگیری‌های شش ساله بنیاد شهید گیلان، یگان امنیتی امام علی سپاه گیلان و خانواده شهید تقی‌زاده، شورای شهر و شهرداری گیلان هنوز حاضر به نامگذاری خیابانی به نام این شهید والامقام نشده‌اند.
سال ۱۳۹۴ بنیاد شهید استان گیلان در نامه‌ای خطاب به شهرداری رشت، خواهان نامگذاری خیابان محل سکونت شهید تقی‌زاده به نام این شهید شد. علاوه بر این، پیگیری‌های خانواده این شهید هم تا چهار سال بعد همچنان بی‌نتیجه بود. در سال ۱۳۹۸ سپاه رشت و یگان امنیتی امام علی سپاه گیلان نیز پیگیر این ماجرا شد. سپاه در نامه‌ای خطاب به شهردار رشت، درخواست کرد که خیابان موسوم به صندوق عدالت که از قبل از انقلاب به این نام شناخته شده و اصلاً چنین صندوقی وجود خارجی ندارد؛ به شهید تقی تقی‌زاده تغییر نام دهد.
شهید تقی‌زاده اهل همین خیابان و دارای کسب و کاری در این محل بود. وی در اواخر شهریور ماه سال ۱۳۶۰ از سوی منافقان کور دل با هفت گلوله به شهادت رسید؛ تروری که نشان از جایگاه والای اجتماعی ایشان در آن محل و تنفر و کینه منافقین از این شهید داشت.
این شهید سال‌ها در دوره توزیع ارزاق عمومی و کالا‌های ضروری مردم، فعالیت چشمگیر داشت و از کسبه خوشنامی بود که همواره از مظلومان و مستضعفان حمایت می‌کرد.
اقدامات سپاه استان گیلان و پیگیری‌های خانواده این شهید هم ثمربخش نشد و در نهایت اوایل خرداد ماه امسال مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وارد عرصه شد. این مرکز در نامه‌ای خطاب به شهردار رشت دکتر احمدی، نه‌تن‌ها خواستار فوری نامگذاری خیابان به نام این شهید شد، بلکه ساخت و نصب یادمانی برای این شهید در محل سکونت وی را هم درخواست کرد.
تاکنون تمامی این پیگیری‌ها از سوی نهاد‌های مختلف و خانواده شهید با بی‌اعتنایی مدیران شهری در رشت مواجه شده و خانواده شهید اکنون از طریق روزنامه «جوان» درخواست خود را علنی کرده‌اند. چه نیتی پشت این میزان از بی‌اعتنایی به شهیدی والا مقام با وجود پیگیری‌های چند ساله خانواده شهید و چند نهاد مسئول وجود دارد؟! تعمد مسئولان شهری رشت نیازمند توضیح فوری مسئولان شهر رشت و پیگیری نهاد‌های نظارتی بالادستی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار