کد خبر: 1050318
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
سخنگوی دولت در نشست خبری عنوان کرد
سخنگوی دولت با بیان اینکه مذاکرات وین به بن‌بست نرسیده است، گفت: این مذاکرات ادامه دارد و باید در سه مورد مهم بررسی‌های بیشتری انجام شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مذاکرات وین به بن‌بست نرسیده است، گفت: این مذاکرات ادامه دارد و باید در سه مورد مهم بررسی‌های بیشتری انجام شود.
به گزارش مهر، علی ربیعی، سخنگوی دولت پیش از ظهر دیروز در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: صندوق‌های رأی به عنوان دستاوردی بزرگ در بیش از ۱۰۰ سال فداکاری یک ملت و در کوران دو انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی به دست آمده است. صندوق رأی میراث انقلاب و امام است؛ دستاورد به بلوغ رسیده از مشروطه و میراثی است که برای آن جان‌های زیادی خود را فدا کرده‌اند.
برخی از دامنه محدود انتخاب‌ها گلایه دارند، اما جامعه فرصت‌های باورنکردنی خلق می‌کند
سخنگوی دولت تأکید کرد: امروز در راه تداوم جمهوریت برخی گلایه و انتقاد دارند که دامنه انتخاب‌ها محدود شده است. امروز شاید همه آحاد جامعه آنچه را که انتظار داشتند در میان نامزد‌های نهایی نمی‌بینند، اما جامعه ما نشان داده همیشه فرصت‌هایی باور نکردنی خلق می‌کند. مردم حتماً می‌توانند با مشارکت خود، در میان نامزد‌های موجود نزدیک‌ترین فرد را به آرمان‌های خود را انتخاب کنند.
مذاکرات وین به هیچ وجه تحت تأثیر انتخابات نیست
سخنگوی دولت در این باره که رئیس‌جمهور بار‌ها بیان کردند که «می‌شد تحریم زودتر تمام شود» چه موانعی برای پایان زودهنگام تحریم‌ها وجود داشته است؟ گفت: مانع عمده‌ای بر سر مذاکرات احیای برجام نیست و تفاهم‌های اصولی درباره اقداماتی که طرفین برای بازگشت به نص صریح توافق برجام باید انجام بدهند، به دست آمده است. طبیعی است به خاطر پیچیدگی‌هایی که تحریم‌های متعدد در دولت ترامپ و پیشرفت‌های فنی هسته‌ای در پاسخ به آن‌ها ایجاد شده، جزئیات زیادی باید مورد بررسی و بحث قرار بگیرد، اما هیچ کدام از این موانع غیرقابل عبور نیستند و با اراده سیاسی در پایتخت‌ها این اختلاف‌های جزئی نیز به پایان خواهد رسید، بنابراین ما بسیار امیدواریم تا پیش از انتقال تصدی دولت بتوانیم احیای کامل برجام را اعلام کنیم.
وی افزود: در اینجا لازم است تأکید کنم مذاکرات وین به هیچ وجه تحت تأثیر انتخابات و نتایج آن نیست و بر اساس رویه مستقل و قانونی خود و در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و با هدایت مقام معظم رهبری تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت. همانطور که بار‌ها گفته‌ایم، دولت مصمم است رسالت خود را انجام و کشور را بدون تحریم‌های غیرقانونی تحویل دولت آینده بدهد.
ربیعی گفت: هیچ بن‌بستی در مذاکرات وین وجود ندارد. مذاکرات به مرحله‌ای رسیده که باید در مورد تعداد معدودی مسائل کلیدی تصمیم‌گیری شود و این مسائل هم دقت و وسواس و زمان مورد نیاز خود را می‌طلبد.
مناسبات ایران با ونزوئلا علیه هیچ کشور ثالثی نیست
سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی راجع به سفر دو کشتی نیروی دریایی ایران به سمت ونزوئلا گفت: هیچ امر غیرطبیعی در مناسبات دوستانه و مرسوم میان ایران و ونزوئلا وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران حق سلب‌ناپذیر خود می‌داند که با همه ملت‌های جهان و بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی روابط دوستانه خود را در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی و به منظور تقویت همکاری‌های دوجانبه و صلح بین‌المللی پیگیری کند.
ربیعی گفت: کشتی‌های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران همواره به منظور اهداف صلح‌آمیز از جمله مبارزه با دزدان دریایی، قاچاقچیان و حفاظت از محیط زیست در منطقه و مناطق پیرامونی فعالیت‌های مثبت و موفقی داشته‌اند.
وی افزود: مناسبات ما با ونزوئلا علیه هیچ کشور ثالثی نیست و دلیلی برای نگرانی از این روابط وجود ندارد. استفاده از واژه تحریک‌آمیز برای توصیف این مناسبات، یک انتخاب نادرست و بدبینانه در استفاده از کلمات است و نیات واقعی ما را برای برخورداری از ارتباطات سازنده با همه ملت‌های جهان از جمله ونزوئلا منعکس نمی‌کند.
پرونده فایل صوتی ظریف در دادسرای تهران تشکیل شد
وی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده فایل صوتی منتشر شده ظریف گفت: طبق اطلاع‌رسانی از سوی قوه قضائیه در این ارتباط پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شده است.
سخنگوی دولت اظهار کرد: این پرونده را تیم‌های تخصصی از ضابطان وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و مرجع قضایی در یک تیم مشترک قضایی، امنیتی و اطلاعاتی پیگیری می‌کنند. حتماً به محض دستیابی به نتیجه، اطلاع‌رسانی خواهند کرد.
ربیعی گفت: آنچه مشخص است اینکه انتشار این فایل توطئه‌ای علیه دولت و نظام بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار