کد خبر: 1050132
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
سردار قاسم سلیمانی 35 سال پیش از چرایی مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان سخن گفت و بیان داشت: در هر کجا که یک مسلمانی تکانی خورده، سرنوشتش بستگی به وضعیت ما دارد.

به گزارش تارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، در بخشی از وصیت‌نامه الهی سیاسی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی که با عنوان «میثاق‌نامه مکتب حاج قاسم» معروف است،‌ درباره چرایی ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار آمده است: «خواهران و برادران مجاهدم در این عالم، ای کسانی که سرهای خود را برای خداوند عاریه داده‌اید و جان‌ها را بر کف دست گرفته و در بازار عشق‌بازی به سوق فروش آمده‌اید، عنایت کنید: جمهوری اسلامی، مرکز اسلام و تشیع است.»

سردار سلیمانی در بخشی دیگر از وصیت‌نامه‌اش نوشته است: «امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی (ص).»

حال این سردار بزرگ اسلام ۳۵ سال پیش نیز از اینکه چرا جمهوری اسلامی حرم است، در قامت فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله در بحبوحه عملیات کربلای یک در پنجم تیرماه سال ۱۳۶۵ در جمع هم‌رزمانش سخن گفته است:

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند. در این صوت می‌شنویم:

«برادرها! در افغانستان سرنوشتشان بستگی به جنگ ما دارد، در لبنان سرنوشتشان بستگی به ما دارد، در هرکجا که یک مسلمانی تکانی خورده، سرنوشتش بستگی به وضعیت ما دارد، ما پیروز شویم همه‌ آن‌ها پیروز شدند، ما شکست بخوریم همه‌ آن‌ها ریشه‌کن می‌شوند؛ همه‌شان. اگر مسئله‌ای به وجود بیاید برادران عزیز، سال‌های سال هیچ نهضتی، هیچ صدای آزادی بلند نخواهد شد، این را مطمئن مطمئن باشید.»

 

درباره عملیات

منطقه عملیات «کربلای ۱» محدوده شهر مهران بوده که طی ۱۰ روز نبرد (در تیرماه سال ۶۵) در اطراف مهران منجر به آزادی حدود ۱۷۵ کیلومتر از خاک ایران و عراق، آزادسازی جاده‌های مهران ـ دهلران و مهران ـ ایلام، آزادسازی شهر مهران و توابع آن، آزادسازی ارتفاعات مهم و حساس قلاویزان، آبزیادی، چکه موسی، چکه قمر و کوه تونل در سه حمرین، پاسگاه‌های مرزی گرمیشه و آبزیادی و استقرار روی آن شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار