کد خبر: 1049990
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰

 پزشك متخصص كه به اتهام تعرض به يكي از دستيارانش به شلاق و تبعيد محكوم شده دوباره محاكمه مي‌شود. جلسه رسيدگي به پرونده قرار بود روز گذشته برگزار شود كه به دليل ابتلاي متهم به بيماري كرونا به زمان ديگري موكول شد.

به گزارش جوان، سال گذشته زن جواني به نام سارا به اداره پليس تهران رفت و از يك پزشك متخصص به اتهام آزار و اذيت شكايت كرد. او در طرح شكايتش به مأموران گفت: «چند سال قبل به عنوان دستيار پزشك متخصص در يكي از بيمارستان‌هاي معروف تهران مشغول كار شدم. پزشك مردي جوان بود و مي‌دانستم متأهل است. همسر او هم پزشك بود و در بيمارستان ديگري مشغول كار بود.»
وي ادامه داد: « امروز در اتاقم مشغول رسيدگي به كارهاي بيمارستان بودم كه وارد شد. لحظاتي بعد بود كه بالاي سرم ايستاد و درخواست رابطه كرد. من از حرفش ناراحت شدم و خواستم عذر‌خواهي كند و خيلي زود اتاقم را ترك كند و به دنبال كارش برود. در حالي كه به شدت ناراحت شده‌بودم ناگهان به سمتم حمله كرد و به زور من را آزار داد كه از او شكايت دارم.»
با طرح اين شكايت زن جوان به پزشكي قانوني معرفي شد و گزارش صادر شده در اين باره نشان داد كه حرف‌هاي او درست است. بنابراين پزشك متخصص بازداشت شد. مرد پزشك در بازجويي‌ها جرمش را انكار كرد و مدعي شد شاكي به ميل خودش با او رابطه داشته است. او در توضيح ماجرا به مأموران گفت: «شاكي سال‌ها به عنوان دستيار در بيمارستاني مشغول كار بود. در اين سال‌ها او به خواست خودش با من رابطه دارد. حتي يكبار او را هم صيغه كردم به همين خاطر فكر مي‌كرد قصد دارم همسرم را طلاق بدهم و او را به عقد دائم در بياورم. او وقتي متوجه شد اشتباه كرده است و قصد جدايي از همسرم را ندارم عليه من شكايت كرد تا آبروي مرا ببرد.»
با انكار متهم، مأموران براي اثبات اين ادعا با بررسي فهرست مكالمات تلفن همراه دريافتند شاكي با مرد پزشك رابطه پنهاني داشته است. به اين ترتيب پرونده براي كامل شدن تحقيقات و جلسه رسيدگي به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد و بعد از تعيين وقت رسيدگي روي ميز هيئت قضايي يكي از شعبات دادگاه قرار گرفت.
در جلسه رسيدگي به پرونده دستيار پزشك عليه متهم شكايت كرد و با توضيح حادثه براي او درخواست مجازات كرد. سپس متهم در جايگاه ايستاد و اتهامش را انكار كرد و مدعي شد كه شاكي به درخواست خودش با او وارد رابطه شده‌بود. بعد از ختم جلسه هيئت قضايي متهم را به 99‌ضربه شلاق و تبعيد به منطقه بد آب و هوا محكوم كرد. رأي صادر شده، اما از سوي شاكي و متهم مورد اعتراض قرار گرفت. اعتراض وارد شده از سوي هيئت رسيدگي كننده مورد پذيرش قرار گرفت و رأي صادر شده نقض و پرونده براي بررسي دوباره به شعبه هم عرض ارجاع شد.
با ارسال پرونده به دادگاه متهم قرار بود در نوبت رسيدگي در شعبه نهم دادگاه محاكمه شود، اما به خاطر ابتلاي به ويروس كرونا جلسه به تاريخ ديگري موكول شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار