کد خبر: 1049987
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
هت‌تریک چلسی مقابل من‌سیتی با چاشنی قهرمانی
آبی‌های لندن با فتح لیگ قهرمانان ناکامی در لیگ برتر را به دست فراموشی سپردند. سومین پیروزی متوالی چلسی مقابل منچسترسیتی، حسن‌ختامی شیرین برای شاگردان توخل بود؛ برد یک بر صفر در ورزشگاه دراگائو شهر پورتو دومین قهرمانی لندنی‌ها در لیگ قهرمانان را رقم زد و این در حالی بود که من‌سیتی باز هم حسرت قهرمانی اروپا به دلش ماند.
شيوا نوروزي

سرویس ورزشی جوان آنلاین: آبي‌های لندن با فتح ليگ قهرمانان ناكامي در ليگ برتر را به دست فراموشي سپردند. سومين پيروزي متوالي چلسي مقابل منچسترسيتي، حسن‌ختامي شيرين براي شاگردان توخل بود؛ برد يك بر صفر در ورزشگاه دراگائو شهر پورتو دومين قهرماني لندني‌ها در ليگ قهرمانان را رقم زد و اين در حالي بود كه من‌سيتي باز هم حسرت قهرماني اروپا به دلش ماند.

تحقق يك رؤيا
اوايل ژانويه وقتي كه حكم اخراج لمپارد امضا شد و توماس توخل هدايت چلسي را پذيرفت، هيچ كس حتي هواداران دوآتشه چلسي هم تصور نمي‌كردند که سرمربي آلماني در نخستين فصل از حضورش آبي‌ها را به قهرماني قاره سبز برساند. كاي هاورتز گل قهرماني را براي چلسي به ثمر رساند تا اين تيم بعد از 9سال دوباره آقاي اروپا لقب بگيرد و توخل هم بعد از ناكامي فصل گذشته‌اش با پاري‌سن‌ژرمن قهرماني اروپا را به ويترين افتخاراتش اضافه كند. اين رؤيا اگرچه براي تيم بحران‌زده لمپارد غيرقابل تصور بود، ولي تيم مدعي توخل آن را به واقعيت تبديل كرد. به اين ترتيب چلسي بايد به مصاف ويارئال در سوپرجام اروپا هم برود و در جام باشگاه‌هاي جهان نیز نماينده اروپا خواهد بود.


اتفاقات جالب
قهرماني چلسي با آمار و ارقام و اتفاقات جالبي همراه بود. دومين قهرماني لندني‌ها در حالي رقم خورد كه سال 2012 هم اين تيم در ميانه راه سرمربي جديدي را انتخاب كرده بود. در فصل 2012 – 2011 ويلاش بواش بعد از نتايج ضعيف بركنار شد و بعد از آن دي متئو، چلسي را به قهرماني اروپا رساند. توخل هم بعد از بركناري لمپارد همين كار را تكرار كرد. بازيكنان تيم هم ركوردهاي جالبي به نام خود ثبت كردند. ادوارد مندي، دروازه‌بان سنگالي چلسي اولين گلر آفريقايي است كه قهرمان اروپا مي‌شود. او 10 كلين‌شيت اروپايي در اين دوره داشت. قهرماني چلسي باعث شد مربيان آلماني در ليگ قهرمانان هت‌تريك كنند. بعد از كلوپ و فليك حالا توخل با چلسي فينال را به سود خود تمام كرده و براي سومين سال متوالي سرمربي قهرمان اروپا آلماني است.


شايسته بوديم
سرمربي 47 ساله آنقدر از برد تيمش در اين بازي حساس و لمس يك جام ارزشمند خوشحال بود كه به سختي توانست در خصوص اين ديدار صحبت كند. توخل، شاگردانش را از هر نظر شايسته قهرماني خواند: «بسيار خوشحال بودم كه براي دومين بار به فينال ليگ قهرمانان رسيده‌ام و اين دستاورد حس خاص و متفاوتي برايم داشت. بازيكنان چلسي مصمم به پيروزي در اين مسابقه و فتح عنوان قهرماني ليگ قهرمانان بودند. مي‌خواستيم شرايط را براي سيتي دشوار کنیم و من همه را تشويق كردم كه قدمي به سمت جلو بردارند، شجاع‌تر شوند و ضدحمله‌هاي خطرناكي روي دروازه سيتي خلق كنند. نمي‌توانم از بازيكني به صورت انفرادي تعريف كنم، بازيكنانم نگرش فوق‌العاده‌اي در امور دفاعي داشتند. ما در اوايل بازي تياگو سيلوا را از دست داديم و تغييراتي ايجاد كرديم كه شرايط را دشوار کرد، ولي در مجموع شجاع بودیم و دائماً در حالت فعالیت. هنوز براي رفع فاصله با تيم‌هاي برتر كار زيادي پيش‌رو داريم و من اينجا هستم تا چنين كاري را انجام دهم.»
ناكامي دوباره
پپ گوارديولا خيلي دوست داشت امسال طلسم ناكامي‌هايش با سيتي در ليگ قهرمانان را بشكند، ولي برنامه‌هايش درست از آب درنيامد و مهاجمانش حتي نتوانستند يك گل هم به چلسي بزنند.
منچسترسيتي كه از زمان روي كار آمدن توخل دو بار (در جام حذفي و ليگ جزيره) مغلوب چلسي شده بود با قبول سومين شكست متوالي باز هم در حسرت قهرماني اروپا ماند. سرمربي سيتيزن‌ها هم از عملكرد چلسي و هم از بازي شاگردانش تعريف كرد: «نيمه اول خيلي بد بازي كرديم، اما عملكرد منچسترسيتي در نيمه دوم خيلي بهتر شد. در كل روز بدي را سپري كرديم و ما روي توپ‌هاي بلند و توپ‌هاي دوم موفق ظاهر نشديم. اين يك فصل استثنايي براي ما بود. خيلي تلاش كرديم، اما موفق به كسب عنوان قهرماني نشديم. از نظر من عملكرد سيتي در اولين تجربه خود در فينال ليگ قهرمانان خوب بود و ما با شجاعت در ميدان حاضر شديم. بهترين تركيب را براي حضور در ميدان انتخاب كردم. خيلي قادر به گذر از سد خط دفاعي چلسي نبوديم و غلبه بر ساختار دفاعي حریف كار آساني نيست.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار