کد خبر: 1049984
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
هنوز یادمان نرفته که بهارستان‌نشینان چگونه با شور و حرارت از برخورد با متخلفان فوتبال حرف می‌زدند. هنوز هم به یاد داریم که قرار بود برخوردی جدی با متخلفان ویلموتس‌گیت صورت گیرد و هنوز هم فراموش نکرده‌ایم که متخلفان چگونه از ترس تقصیر را گردن یکدیگر می‌انداختند.  
فریدون حسن

سرویس ورزشی جوان آنلاین: هنوز يادمان نرفته كه بهارستان‌نشينان چگونه با شور و حرارت از برخورد با متخلفان فوتبال حرف مي‌زدند. هنوز هم به ياد داريم كه قرار بود برخوردي جدي با متخلفان ويلموتس‌گيت صورت گیرد و هنوز هم فراموش نکرده‌ایم كه متخلفان چگونه از ترس تقصير را گردن يكديگر مي‌انداختند. 

اينها را خوب به ياد داريم، اما هيچ اتفاقي نیفتاد. مقصران ويلموتس‌گيت همچنان براي خودشان مي‌چرخند و هيچ كسي هم نمي‌تواند كاري به كارشان داشته باشد. بعد از آنها نیز سروكله يكي پيدا شد به نام عزيزي‌خادم، يكي كه براي انتخاب شدن دم از درآمدزايي ميليون يورويي زد و هزار و يك وعده و وعيد قشنگ و خوش رنگ و لعاب داد. ولي حالا 80 روز بعد از آن روزهاي شعاري از تمام اركان دولت پول مي‌گيرد براي فوتبالي كه به قول خودشان مستقل و حرفه‌اي است. 

البته از عزيزي‌خادم با آن همه ادعاهاي پرطمطراقش و رسيدن کارش به جايي كه از وكيل و وزير پول بگيرد بعيد نبود. به هر حال او پا جاي پاي اسلافش مثل تاج و كفاشيان گذاشته، اما در اين ميان ديدن حمايت‌هايي از سوي نمايندگان مجلس كه تا همين ديروز پيگير حيف ميل بيت‌المال بودند جاي تعجب دارد. اين روزها برخي از آقايان به بهانه حمايت از تيم ملي در حال حذف از مرحله اول انتخابي جام جهاني در كيش هستند و گويا خيلي هم خوش به‌ حال‌شان شده كه دائماً راجع به 52 ميلياردي صحبت می‌کنند كه قرار است به ناحق به فوتبال بدهند و گويا در اين ميان عزيزي‌خادم خيلي خوب توانسته از اختلاف‌نظر ميان نمايندگان فراكسيون ورزش مجلس و وزارت ورزش استفاده کند. 

گويا همه يك‌جورهايي سركار هستيم و بي‌خود دلخوشيم كه برخوردي صورت می‌گيرد. به حرف‌هاي آقايان كه دقت كنيد متوجه مي‌شويد كه چگونه ميليارد، ميليارد پول بيت‌المال درست مثل خسارت پرونده ويلموتس در حال پر كشيدن از جيب مردم و سرازير شدن به جيب فوتبال است. 

محمدمهدي فروردين يكي از همين چهره‌هاست، رئيس فراكسيون ورزش مجلس كه مي‌گويد 52 ميليارد حق فوتبال است! 

او مي‌گويد: «سازمان برنامه و بودجه با توجه به رايزني‌هاي شخص فدراسيون به اين مجموعه كمك كرده كه اين كمك صرفاً برای حمايت از تيم ملي فوتبال است. نمايندگان مجلس هم در كميسيون تلفيق اين رايزني‌ها را انجام دادند. فوتبال بخش اعظمي از مخاطبان را در جامعه به خودش جلب كرده و امروزه دغدغه همه مردم است. انتظار داريم وزير ورزش اين حق را به فدراسيون فوتبال بدهد و اين پول را جاي ديگري هزينه نكند. 20ميليارد امروز ابلاغ شده، 32ميليارد تومان ديگري كه از آن صحبت مي‌شود نیز حق فدراسيون فوتبال است، زيرا مي‌دانيد با وجود زحمات بازيكنان در دوره‌هاي گذشته تاكنون پاداش آنها پرداخت نشده است. انتظار مي‌رود اين مبلغ در خود فدراسيون براي توسعه زيرساخت‌ها، پرداخت دستمزد مربيان و اعزام تيم هزينه شود. آن مبلغ 52 ميليارد تومان صحت دارد.»

قاضي‌زاده‌هاشمي كه شديدترين اظهارنظر‌ها را در خصوص پرونده ويلموتس داشت هم اين روزها به دنبال واريز شدن مبالغ ميلياردي براي فدراسيون عزيزي‌خادم است و گويا مشكل او صرفاً مهدي تاج بوده و حالا اگر فدراسيون با رئيس جديد ميلياردي از بيت‌المال برداشت كند ايرادي ندارد! 

وي در مورد پرداخت كمك مالي دولت به فدراسيون فوتبال مي‌گويد: «رقمي که به نام فدراسيون پرداخت شد مربوط به سال قبل بود كه وزارت ورزش دريافت كرده است، اينكه پول را به فدراسيون داده، بايد سؤال كنيم. فدراسيون مي‌گويد به دست ما نرسيده، اما به نام فدراسيون گرفته شده، عددي كه گرفته شده 10 ميليارد تومان توسط فدراسيون است. امروز هم به من گفتند که ديروز 20 ميليارد واريز شده تا به حساب فدراسيون واريز شود كه جمعاً 30ميليارد تومان مي‌شود.» البته جناب قاضي‌زاده همچنان بر اين عقيده هستند كه دستگاه قضا بايد رأي مقتدرانه در خصوص متخلفان پرونده ويلموتس صادر كند، ولي كسي نمي‌داند که چرا حاتم‌بخشي‌هاي اين روزها را نمي‌بينند؟!

اما بشنويد از مهدي علي‌نژاد، معاون ورزش حرفه‌اي و قهرماني وزارت ورزش كه در مقابل اين همه بذل و بخشش عنوان می‌کند: «قبلاً اعلام شد ۲۰ميليارد تخصيص داده شده و ما ۱۰ ميليارد گرفتيم. يكي، دو روز آينده هم ۱۰ميليارد دوم واريز خواهد شد. وزير صحبتي با آقاي نوبخت كرده تا مبلغي خارج از اعتبارات بودجه‌اي دريافت کنیم. عدد و رقم را وزير ورزش خواهد گفت. همه هدف ما کمک به تیم ملی است تا این مجموعه بدون هيچگونه مشكل مالي اعزام شود، اين مبلغ باعث مي‌شود فدراسيون دغدغه مالي نداشته باشد.»

با ديدن اين همه حمايت از پرداخت‌هاي ميلياردي به فوتبالي كه در حال حاضر اصلاً مستحق آن نیست، جاي تعجب ندارد كه عزيزی‌خادم پرادعاتر بگويد: «بايد از زحمات نوبخت و همچنين علي عسگري رياست سازمان صداوسيما كه واقعاً دلسوزانه پيگير هستند تشكر كنم. طبق صحبتي كه روز گذشته با سازمان مديريت داشتيم، اين بخش واريز شد و احتمالاً امروز در اختيار فدراسيون قرار مي‌گيرد. بايد از رئيس سازمان مديريت برنامه و بودجه هم تشكر كنيم كه انصافاً كمك كرده است. اكنون زمان اختلاف نيست و زمان همكاري است. اميدوارم همه كمك كنند و كنار هم قرار بگيريم تا دل مردم عزيزمان را در اين شرايط اقتصادي سخت شاد كنيم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار