کد خبر: 1049981
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
نشست خبری رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ در تهران
گاستون پاراژ رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ با اشاره به اعطای میزبانی جام باشگاه های جهان به کشورمان گفت: پاورلیفتینگ در ایران از سطح خوبی برخوردار است.
سعید احمدیان
به گزارش جوان آنلاین، پس از سفر فروردین ماه گذشته رافائل سانتونخا، رئیس فدراسیون بین المللی پرورش اندام به ایران، این روزها هم فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام میزبان یکی دیگر از روسای فدراسیون های جهانی است و این بار گاستون پاراژ رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ به ایران آمده است. پاراژ که اهل لوکزامبورگ است و از سال 2012 به عنوان رئیس فدراسیون جهانی فعالیت می کند، امروز در یک نشست خبری همراه با عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به سوالات خبرنگاران درباره سفرش به ایران پاسخ داد.

پاراژ: دوره های مربیگری و داوری در ایران برگزار می شود

گاستون پاراژ رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ، در این نشست با اشاره به اینکه در سفرش با مقامات ورزش و مجلس گفتگو خواهد کرد، گفت: این سفر خیلی رضایت بخش بود و پاورلیفتینگ در ایران از سطح خوبی برخوردار است و قرار است مسابقات جهانی به میزبانی ایران برگزار شود. علاوه بر این در این سفر درباره همکاری هایی در خصوص برگزاری کلاس ها و دوره های مربیگری و داوری پارولیفتینگ بحث و تبادل نظر خواهد شد.

پاراژ درباره اینکه چرا پاورلیفتینگ توسط IOC تاکنون تایید نشده و شاهد حضور این رشته در رویداد المپیک نیستیم، هم اظهار داشت: باید اشاره کنم فرقی بین رشته ای که توسط IOC شناخته شود با اینکه جزو رشته های المپیکی باشد. ما باید مدارک و گزارشات را برای IOC بفرستیم تا زمینه تایید پاورلیفتینگ فراهم شود. اقداماتی را در این زمینه طی سال های اخیر انجام داده ایم. مقایسه رشته ما با وزنه برداری باعث می‌شد بررسی بیشتری داشته باشند.

رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ در ادامه به معضل دوپینگ که سد راه این رشته برای حضور در مسابقات المپیک است، اشاره کرد: تا صحبت از ورزش‌های قدرتی می‌شود سریعا خیلی‌ها فکر می‌کنند بحث دوپینگ مطرح است. مسئله مهم این است که برخورد جدی با دوپینگ داریم و فقط نزدیک ۵ درصد با مشکل دوپینگ روبه‌رو بوده‌ایم. بیشتر در آسیا با مشکل دوپینگ روبرو هستیم و برنامه‌های خوبی برای آگاهی سازی در میان کشورهای آسیایی داریم. در ورزش‌هایی مثل ما که پول زیادی در آن نیست ورزشکاران باید بدانند برای رسیدن به مدال نباید سمت دوپینگ بروند. دوپینگ‌های زیاد در وزنه برداری مشکلات زیادی را برای رشته‌های قدرتی مثل ما ایجاد کرده و باعث شده آن‌ها حساسیت زیادی برای به رسمیت شناختن رشته‌های قدرتی مثل پاورلیفتینگ داشته باشند.

نصیرزاده: ایران میزبان جام باشگاه های جهان شد

در این نشست خبری همچنین عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اعلام خبر میزبانی ایران در جام باشگاه های جهان در رشته پاورلیفتینگ گفت: پیشنهاد برگزاری مسابقات جام باشگاه های جهان را دادیم و قرار است اولین دوره آن از ۵ تا ۸ مرداد به میزبانی ایران برگزار شود.
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره برنامه های رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ در ایران هم اینطور توضیح داد: آقای پاراژ فردا برای افتتاح لیگ پاورلیفتینگ به بابلسر سفر می کند و روز سه شنبه با وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک دیدار می کند و پس از آن با معاون وزیر علوم و همچنین اعضای کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی دیدار خواهد داشت.
نصیرزاده با بیان اینکه به دنبال اضافه کردن رشته پاورلیفتینگ به بازی های آسیایی هستیم، تاکید کرد: هدف ما این است پاورلیفتینگ وارد بازی های آسیایی شود. مهمترین معضل در این رشته بحث دوپینگ است. رئیس فدراسیون جهانی از ما خواسته اند در مسابقات داخلی کشور مبارزه جدی با دوپینگ داشته باشیم و بر همین اساس در مسابقات قهرمانی کشور با حضور ماوران نادو از ورزشکاران تست دوپینگ گرفته می شود.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام افزود: در مسابقات ورلد گیمز که پاورلیفتینگ ۵ دوره حضور داشته، آمار دوپینگ پاورلیفتینگ نزدیک به صفر و بسیار کمتر از رشته های دیگر بود. وقتی فدراسیون جهانی ورزش های دانشگاهی این رشته را به رسمیت می شناسد قطعا نهادهای بین المللی ورزش نیز آن را به رسمیت می شناسند و می توانیم در آینده شاهد حضور پاورلیفتینگ در بازی های آسیایی باشیم. مخاطبان این رشته از بسیاری از رشته های دیگر بیشتر است و جامعه آماری بالایی دارد.

سلطانی: فدراسیون قبلی همکاری نمی کرد
فرشید سلطانی رئیس انجمن پاورلیفتینگ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام که ریاست فدراسیون آسیایی پاورلیفتینگ را که مقرش در تهران است، نیز بر عهده دارد، در این نشست خبری درباره کمرنگ بودن فعالیت های پاورلیفتینگ در سال های گذشته گفت: به این دلیل که رئس سابق فدراسیون بدنسازی همکاری لازم را نداشت و نمی توانستیم همکاری خوبی داشته باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار