کد خبر: 1049949
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

 

با تشديد گرما در هفته اخير در صورت ادامه فعاليت، متوليان توليد رمز ارز جرائم سنگين متحمل خواهند شد. 

محمدحسن متولي، مديرعامل شركت توانير گفت: فعالان غيرمجاز توليد رمز ارز، در صورت شناسايي به شدت متضرر خواهند شد، چراكه هم تجهيزات آنها جمع‌آوري خواهد شد و هم جرايم سنگيني به آنها تعلق خواهد گرفت. 

مديرعامل شركت توانير در گفت وگو با تسنيم اظهار داشت: چندين‌بار اعلام شد به ويژه از سال گذشته كه وزارت نيرو در چارچوب مصوبه دولت از فعاليت مراكز استخراج رمز ارز كه مي‌خواهند به صورت قانوني فعاليت كنند، حمايت مي‌كند، چراكه اين قبيل فعالان رمز ارز مديريت‌پذير مي‌شوند و در زمان‌هايي كه شبكه دچار محدوديت تأمين برق است، از مدار خارج مي‌شوند. 

وي افزود: در همين مدت هم اين تعداد مركزي كه قانوني فعاليت مي‌كنند، هر زمان نياز بوده براساس قراردادهايي كه في مابين منعقد شده، براساس درخواست ما از مدار خارج شده‌اند، كما اينكه از اول خرداد امسال هم اين مراكز مجاز از مدار خارج شده‌اند. 

متولی ادامه داد: همچنين فعاليت توليدكنندگان غيرمجاز رمز ارز در شرايطي كه نياز است بار شبكه مديريت شود، به عموم مردم آسيب مي‌رساند. 

وي افزود: فعالان غيرمجاز توليد رمز ارز، در صورت شناسايي به شدت متضرر خواهند شد، چراكه هم تجهيزات آنها جمع‌آوري خواهد شد، هم جرايم سنگيني به آنها تعلق خواهد گرفت و هم ممكن است برخوردهاي قضايي شديدتري در انتظار آنها باشد؛ در همين خصوص باز هم از اين افراد خواهش مي‌كنيم كه در اين مقطع زماني در اولويت اول دستگاه‌هاي خود را خاموش كنند كه در اين صورت در برخورد با آنها تأثير خواهد داشت و در وهله دوم، فعاليت خود را در چارچوب قانون دنبال كنند. حدود 10 درصدي از توليد رمز ارز جهان را به ايران اختصاص داده‌اند و بر اين اساس برآورد مي‌كنيم كه حداقل حدود 2000مگاوات از برق شبكه در حال حاضر از سوی فعالان استخراج رمز ارز در حال مصرف است.

 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار