کد خبر: 1049946
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

جديدترين آمار منتشر شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) حاكي از كاهش حدود ۳۶درصدي قاچاق سيگار و افزايش بيش از دو برابري صادرات سيگار در سال گذشته است.
به گزارش ايسنا، روند قاچاق سيگار در سال ۱۳۹۸كاهشي بود، به طوري كه برآورد وزارت صمت از ميزان قاچاق سيگار نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۳۹درصد كاهش يافت، اما در سال گذشته با مشكلاتي كه به دليل عدم تخصيص ارز براي واردات مواد اوليه در زمينه توليد اين محصول ايجاد و منجر به توقف توليد در هشت واحد از ۱۵ واحد توليد محصولات دخاني شد، قاچاق سيگار رو به افزايش گذاشت ‌تا جايي كه در ارديبهشت ۱۳۹۹ برآوردها از ميزان قاچاق سيگار نزديك به دو برابر دو ماهه اول سال ۱۳۹۸ بود، اما از بهمن سال گذشته ميزان افزايش قاچاق تك رقمي شد و در مجموع قاچاق سيگار در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ كاهش 9/35درصدي داشت.
براساس اين آمار طي سال گذشته ۵۸ ميليارد و ۷۰۰ميليون نخ سيگار توليد شده كه نسبت به توليد ۵۴ميليارد و ۸۰۰ ميليون نخ در سال قبلش 1/7درصد افزايش داشته است. در پي اين افزايش توليد و با توجه به اينكه ميزان مصرف سالانه سيگار ۶۵ ميليارد نخ برآورد شده و همچنين توقف واردات رسمي سيگار از سال ۱۳۹۷، برآورد قاچاق سيگار هم با 9/35درصد كاهش، از ۱۰ميليارد و ۳۱۰ ميليون نخ سيگار در سال ۱۳۹۸ به 6ميليارد و ۶۱۰ ميليون نخ سيگار در سال ۱۳۹۹ رسيده است. همچنين آمارها نشان مي‌دهد طي سال گذشته صادرات سيگار با افزايش 8/131 درصدي به ۳۵۷ ميليون نخ رسيده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار