کد خبر: 1049806
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
پایان استراحت آلگری
آلگری با عقد قراردادی پنج ساله به مبلغ ۹ میلیون یورو رسماً بار دیگر به یوونتوس بازگشت. قراردادی که برای آلگری حکم بازگشتی پیروزمندانه را به باشگاهی دارد که پس از کسب پنج قهرمانی پیاپی در سری آ و دو بار حضور در فینال چمپیونزلیگ، او را در سال ۲۰۱۹ اخراج کرد.
دنيا حيدري

آلگري با عقد قراردادي پنج ساله به مبلغ 9 ميليون يورو رسماً بار ديگر به يوونتوس بازگشت. قراردادي كه براي آلگري حكم بازگشتي پيروزمندانه را به باشگاهي دارد كه پس از كسب پنج قهرماني پياپي در سري آ و دو بار حضور در فينال چمپيونزليگ، او را در سال 2019 اخراج كرد.


شايعه‌اي كه رنگ واقعيت گرفت
اواسط فروردين‌ماه بود كه ملاقات آندره‌آ آنيلي با آلگري جنجال‌ساز شد و زمزمه‌هاي بازگشت آلگري بر سر زبان‌ها افتاد. پيرلو اما در نشست قبل از بازي با ناپولي گفت كه خيلي نگران ملاقات اخير رئيس باشگاه يوونتوس و ماسيميليانو آلگري نيست و آن را يك ملاقات عادي ميان دو دوست مي‌داند. شايعه‌هاي مطرح شده اما بي‌مورد نبود و يووه در پي جبران مافات بود كه بار ديگر سراغ سرمربي سابق خود رفته بود، چراكه بيانكونري بعد از آلگري هرگز نتوانست موفقيتي را كه انتظار داشت به دست آورد. ساري در اولين سال به زحمت قهرمان سري  آ شد. پيرلو اما نتوانست از عنوان قهرماني در ليگ دفاع كند و به قهرماني در كوپا ايتاليا و سوپرجام اكتفا كرد و جواز حضور در ليگ قهرمانان را هم به سختي به دست آورد.
پاياني ناباورانه و واكنشي متواضعانه
ارديبهشت دو سال پيش بود كه يووه به همكاري پنج ساله خود با آلگري در اين تيم كه با پنج قهرماني متوالي در سري آ و مجموعاً 11 جام همراه بود پايان داد، آن هم در شرايطي كه يكسال ديگر از قرارداد اين مربي باقي مانده بود!
تصميمي كه سودي براي بيانكونري در پي نداشت. گفته مي‌شد بروز اختلاف ميان آلگري و برخي از اعضاي كادر مديريتي باشگاه راه دو طرف را از هم جدا كرده است، اما واكنش متواضعانه مربي كه حقش اخراج نبود چيز ديگري مي‌گفت: «من يك تيم برنده را ترك مي‌كنم كه توانايي تكرار موفقيت در ايتاليا را دارد و مي‌تواند در ليگ قهرمانان نيز به كاميابي برسد. زندگي اينگونه است؛ مي‌آيد و كمي با شماست و بعد از آن مي‌رود. بعد از ديدار پاياني به خانه برمي‌گردم و بعد از آن راهي ساحل مي‌شوم تا كمي استراحت كنم. اين بسيار خوب است كه بعد از پنج سال استراحت كنيد.» او در تمام دو سال گذشته هدايت هيچ تيمي را به دست نگرفت و همانطور كه گفته بود استراحت كرد تا سرانجام بيانكونري دست از پا درازتر بار ديگر سراغ او را بگیرد.
خلاقيت يووه
حساب توئيتري باشگاه يوونتوس با ابتكاري جالب خبر از بازگشت آلگري به بيانكونري را داد. ترسيم شكلي عجيب شبيه به خطوط هيروگليف كه البته نقشه ايالات مينه‌سوتا بود و هواداران پر و پاقرص يووه به سرعت فهميدند که معناي آن بازگشت آلگري است. آلگري در دوران جواني خود روزي به همراه پدربزرگش به يك مسابقه اسب‌سواري مي‌رود و روي اسبي به نام مينه‌سوتا شرط‌بندي مي‌كند. مسئول باجه اما به او مي‌گويد اينكه به سري آ بروي و تمرين كني آسان‌تر از برنده شدن اين اسب در مسابقه است. آن اسب كه بعدها آلگري در يكي از جشن‌هاي قهرماني يووه ماجرايش را تعريف كرد اما مسابقه را مي‌برد و با توجه به شهرت اين داستان بين هواداران يووه، مسئولان اين باشگاه با خلاقيت از نقشه مينه‌سوتا خبر از بازگشت آلگري به اين تيم را دادند.  


نقش رونالدو در بركناري
چندي بعد اما وريره، روزنامه معتبر ايتاليايي مدعي شد كه اختلاف‌نظر رونالدو(بازيكني كه گويا حالا حضورش در جمع بيانكونري روزهاي پاياني خو را سپري مي‌كند) با آلگري نقش مهمي در جدايي اين مربي داشت: «اولين بار در ديدار يوونتوس مقابل آتالانتا درگيري لفظي كوچكي بين رونالدو و آلگري در كنار زمين ايجاد شد و اين اختلافات در جريان حذف يوونتوس در ديدار مقابل آژاكس در ليگ قهرمانان به اوج رسيد. رونالدو از تاكتيك‌هاي آلگري رضايت نداشت و معتقد بود يوونتوس بيش از حد دفاعي بازي می‌کند و با تعداد نفرات كمي به سمت دروازه رقبا حمله‌ور مي‌شود. حتي بعد از حذف از ليگ قهرمانان اخباري در مورد نارضايتي رونالدو از شرايط و تمايل به جدايي نيز منتشر شد كه ستاره پرتغالي بعد از قهرماني يوونتوس در سري آ شايعه جدايي را تكذيب كرد.»


انتظار اين را نداشتم
پيرلو كه اين اواخر هواداران يووه نيز خواهان اخراج او بودند بعد از اعلام رسمي حضور آلگري روي نيمكت بيانكونري در پستي اينستاگرامي نوشت: «وقتي يوونتوس با من تماس گرفت هرگز به خطرات فكر نكردم، حتي اگر كاملاً مشهود بود. چون احترام به باشگاه غالب بود و البته تمايل من براي حضور در بالاترين سطح و اگر به گذشته برگردم با تمام موانع پيش‌رو باز هم انتخابم همان است. شرايط دشوار اجازه نداد سبك بازي خود را دنبال كنم، اما به اهدافم رسيدم و اين ماجراجويي به گونه‌اي به پايان رسيد كه انتظار نداشتم، ولی وقت آن است كه دوباره شروع كنيم، با چالش.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار