کد خبر: 1049799
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳

زن رمالی كه متهم است با اجير كردن چهار مرد و یک زن يكي از وكلاي دادگستري را هدف اسيدپاشي قرار داده در جلسه رسيدگي به پرونده بازداشت شد.
به گزارش «جوان» تيرماه سال 98، مأموران كلانتري 64 يوسف‌آباد از حادثه اسيدپاشي در دفتر يكي از وكلاي دادگستري باخبر و راهي محل شدند. بعد از حضور مأموران در محل، شواهد اوليه نشان داد چهار مرد و يك زن با ورود به دفتر وكيل جواني به نام وحيد بعد از درگيري با او و پاشيدن اسيد از محل متواري شده‌اند. وكيل جوان كه در آن حادثه از ناحيه شكم به شدت سوخته بود راهي بيمارستان شده بود. با به دست آمدن اين اطلاعات، مأموران تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كردند تا اينكه در بررسي فيلم ضبط شده دوربين مداربسته مشخص شد عاملان حادثه بعد از پاشيدن اسيد با خودروي سواري پرايد و يك تاكسي از محل گريخته‌اند.
شرح ماجرا
تحقيقات ادامه داشت تا اينكه وحيد بعد از بهبود نسبي در شرح ماجرا گفت: «مدتي قبل يكي از موكلانم كه خانم دكتري بود سراغم آمد و از من خواست تا وكالت خواهرش را قبول كنم. او مي‌گفت خواهرش در يك آرايشگاه زنانه با زني رمال آشنا شده بود و آن زن با گرفتن ۱۲۰ميليون تومان قول داده بود براي حل مشكلات كاري شوهرخواهرش نسخه سحرآميزي بنويسد.»
اين وكيل دادگستري ادامه داد: «موكلم مي‌گفت خواهرش وضع مالي خوبي دارد، به همين خاطر زن رمال وقتي فهميد با خانواده ثروتمندي روبه‌رو است از خواهرش بار ديگر۷۰۰ميليون تومان پول درخواست و او را تهديد كرده بود اگر اين مبلغ را به وی ندهند با جادو و طلسم زندگي‌اش را نابود مي‌كند. خواهرش بعد از اين ماجرا به دادسراي ناحيه ۴ رفت و از آن زن رمال شكايت كرد. اين شد كه موكلم آن روز از من خواست تا وكالت خواهرش را قبول كنم و حقش را از آن زن رمال بگيرم. اين پيشنهاد را قبول كردم تا اينكه بعد از پيگيري‌هاي لازم توانستم دستور جلب زن رمال را بگيرم اما همين موضوع باعث دردسر شد.»
مرد وكيل در تشريح جزئيات روز حادثه توضيح داد: «آن روز در دفترم بودم كه زن جواني همراه يك مرد وارد دفتر شد. آن زن چند روز قبل براي انجام كاري به دفترم آمده بود و او را ديده بودم. بعد از آمدن آنها سه مرد ديگر نيز به دفترم آمدند و مشغول صحبت بوديم كه يكباره يكي از آنها به بهانه نوشيدن آب به آشپزخانه رفت. وقتي برگشت پرچمي كه روي ميز بود را برداشت و به سرم كوبيد. ديگري گلويم را گرفت و مي‌خواست مرا خفه كند كه بيهوش شدم. وقتي به هوش آمدم سوزش شديدي روي بدنم احساس كردم و فهميدم آنها روي شكمم اسيد پاشيده و گريخته‌اند. بعد از چند روز هم متوجه شدم پرونده خواهر خانم دكتر سرقت شده است. به زن رمال شك دارم و احتمالاً اين حادثه نقشه او بوده است.»
بازداشت متهمان
با ثبت اين توضيحات تحقيقات پليس وارد مرحله تازه‌اي شد تا اينكه چهار مرد و زن جواني كه عامل اسيدپاشي بودند، شناسايي و بازداشت شدند. متهمان به پليس آگاهي منتقل و در بازجويي‌ها به جرمشان به دستور زن رمال به نام سهيلا اعتراف كردند.
با اعتراف متهمان، سهيلا نيز بازداشت شد. او تحت بازجويي قرار گرفت و با اقرار به جرمش گفت: «بعد از اينكه متوجه شدم عليه من شكايت شده است و وحيد وكالت پرونده را قبول كرده به فكر سرقت پرونده‌ام افتادم، به همين خاطر نقشه اسيدپاشي كشيدم و براي انجام نقشه از مرد جواني كه به عنوان پيك موتوري برايم كار مي‌كرد كمك گرفتم. او نيز از ديگر دوستانش كمك گرفت.»
با اقرار متهمان، سه مرد جوان به اتهام اسيدپاشي و زن رمال نيز به اتهام معاونت در اسيدپاشي راهي زندان شدند و پرونده نيز بعد از كامل شدن تحقيقات به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد تا اينكه در وقت رسيدگي روي ميز هيئت قضايي يكي از شعبات دادگاه قرار گرفت. بعد از اعلام رسميت جلسه، شاكي در جايگاه قرار گرفت و بعد از طرح شكايتش گفت: «بعد از آن حادثه بدنم به شدت آسيب ديده و كار درمان خيلي سخت شده است. از متهمان شكايت و برايشان درخواست اشد مجازات دارم.»
در ادامه مرد 54 ساله كه به عنوان پيك موتوري براي زن رمال كار مي‌كرد در جايگاه قرار گرفت و با اقرار به جرمش گفت: «چهار سال قبل از طريق خواهرم با سهيلا آشنا شدم و قرار شد براي او كار كنم. مي‌دانستم رمال است و در مدتي كه با او آشنا شده بودم نسخه‌هاي سحرآميز را با موتور به مشتريانش مي‌رساندم. آخرين بار سهيلا از من خواست سراغ يك وكيل دادگستري بروم و به ازاي پرداخت 20ميليون تومان از او انتقام بگيرم. او ‌گفته بود مشكل او ناموسي است و قصد تنبيه دارد. اين شد كه قبول كردم و براي انجام نقشه از چند مرد و يك زن جوان كمك گرفتم.»
او ادامه داد: «روز حادثه با دوستانم به نام‌هاي سعيد، جواد و بهروز كه هر سه راننده آژانس بودند به همراه دختر جواني به نام نازنين كه از قبل به دفتر وكيل رفته و آنجا را بررسي كرده بود، قرار گذاشتم و باهم وارد دفتر شديم. ابتدا من و مهدي و جواد به شاكي حمله كرديم. سهيلا از من خواسته بود تا اسيد را روي صورت شاكي بپاشم اما دلم برايش سوخت، به همين خاطر اسيد را روي شكم او ريختم و فرار كرديم.» آن مرد در حالي كه سرش را پايين انداخته بود با ابراز پشيماني گفت: «از كاري كه كردم پشيمانم. سهيلا مرا فريب داد و گفت به خاطر مسائل ناموسي با وحيد مشكل دارد به همين خاطر پيشنهادش را قبول كردم. بعد از اين ماجرا سهيلا مبلغ۲۰ميليون توماني كه قول داده بود را به من داد و قرار شد آن مبلغ را بين همدستانم تقسيم كنم.» در ادامه متهمان يك به يك در جايگاه ايستادند و با اقرار به جرمشان توضيحات همدستشان را تأييد كردند و گفتند آنها هم فريب خورده‌اند و زن رمال به آنها دروغ گفته بود.


حرف‌هاي زن رمال
در ادامه سهيلا كه با قرار وثيقه آزاد بود در جايگاه قرار گرفت و با رد اظهاراتش ادعاي جديدي مطرح كرد و گفت: «زماني كه بچه بودم پيش رمالي مي‌رفتم و كار رمالي را از او ياد گرفتم. همچنان با آن رمال بزرگ ارتباط داشتم تا اينكه روزي از طرف او اجير شدم تا از خواهر خانم دكتر مبلغ ۷۰۰ميليون تومان اخاذي كنم. او وقتي فهميد از من شكايت شده نقشه اسيدپاشي را مطرح كرد و قرار شد او را كمك كنم. حالا كه اين حادثه اتفاق افتاده است آن رمال بزرگ به طور مرموزي كشته شده است و از او نشاني ندارم.» با طرح اين ادعا هيئت قضايي با تشديد قرار وثيقه زن رمال، وي را بازداشت كرد، سپس پرونده براي ادامه تحقيقات به دادسرا فرستاده شد تا بعد از كامل شدن تحقيقات متهمان بار ديگر محاكمه و از خودشان دفاع كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار