کد خبر: 1049716
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
روحانی:
رئیس‌جمهور گفت: تصمیم گرفته شد که از روز چهارشنبه تا دوشنبه سفرهای استانی تعطیل شود.

سرویس سیاسی جوان‌آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) در ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: در شانزدهمین ماه شیوع ویروس کرونا هستیم. ما با چهار موج ویروس کرونا روبه‌رو شدیم که تقریبا از اواخر اسفند و اوایل فرودین در برخی از استان ها شاهد آن هستیم. الحمدالله آنچه می بینیم روند کاهشی، هم از لحاظ فوتی‌ها و هم به احاظ ابتلاها است. نسبت به هفته‌ گذشته نیز، روند کاهشی بوده است. البته در مورد دو، سه استان جنوبی تذکر داده شد تا احتیاط لازم را انجام دهند چرا که شرایط آنها هنوز مناسبی نیست.

وی با بیان اینکه در نقشه رنگی کشور چند نقطه به عنوان نقطه قرمز مورد توجه قرار داده شده است، افزود: ان شاءالله آنها هم بتوانند ظرف هفته جاری از این شرایط عبور کنند تا وقتی به زمان انتخابات می رسیم در سراسر کشور جایی به عنوان منقطه قرمز نداشته باشیم و حتی امیدوار هستیم مناطق نارنجی ما هم به حداقل ممکن کاهش پیدا کند و مناطق ما زرد باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مردم عزیز ما می دانند تقریبا در این ۱۶ ماه تلاش‌ها بر این بود که مردم، وسایل و امکانات لازم بهداشتی را در اختیار داشته باشند و دستورالعمل‌ها را رعایت کنند تا وارد پیک نشویم. اینکه امسال وارد پیک چهارم شدیم، دلیل آن «موتاسیون» این ویروس بود. اگر این ویروس جهش نداشت و ویرس انگلیسی از مرزهای عراق وارد کشور نمی‌شد، بسیار بعید بود امروز شاهد موج چهارم باشیم البته در حال خروج از این موج هستیم و همه استان ها از این پیک عبور کردند.

روحانی با بیان اینکه شکل روند پیک چهارم هم به این گونه است که الحمدلله وقتی پیک چهارم به اوج خود رسید، سریع روند کاهشی پیدا کرده است، گفت: گزارش ها به ما می گوید مراعات مردم در سراسر کشور حدود ۶۷ درصد است که رقم قابل قبولی برای مراعات پروتکل‌ها نیست. همیشه از مردم خواهش شده بود مراعاتشان بالای ۸۰ درصد یا حدود ۹۰ درصد باشد تا بتوانیم سریع تر از این بیماری عبور کنیم. کرونای انگلیسی وارد کشور ما شد و جهش چهارمی ایجاد کرد که جهش بسیار بدی بود و مشکلات فراوانی هم در استان های ما به وجود آورد.

وی همچنین اعلام کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد که از روز چهارشنبه تا دوشنبه سفرهای استانی تعطیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار