کد خبر: 1049699
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره گفت: ارزیابی سطح یادگیری دانشجویان این دانشگاه به صورت ترکیبی انجام می‌شود و محدود به ارزیابی از طریق آزمون نهایی نیست.
سرویس جامعه جوان آنلاین: یوسف خجیر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره درباره منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان از افت یادگیری دانشجویان در پی آموزش مجازی، اظهار کرد: افت یادگیری در آموزش مجازی محدود به اوایل شیوع کرونا در کشور است و بعد از مدتی که اساتید و دانشجویان تجربه کافی برای استفاده از این بستر را پیدا کردند، این افت به حداقل رسید.

وی افزود: عدم آمادگی دانشگاه‌ها به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای ارائه مجازی دروس، یکی از دلایل افت یادگیری بود، اما به مرور این مسأله حل شد.

خجیر ادامه داد: اکنون از نظر آموزش مجازی، دانشگاه‌ها به سطحی قابل قبول رسیدند به طوری که می‌توان گفت کیفیت این نوع آموزش در برخی موارد بهتر از آموزش حضوری است.

*راه‌های جلوگیری از تقلب در آزمون مجازی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره در خصوص جلوگیری از تقلب، گفت: مسأله بروز تقلب در برگزاری امتحانات، محدود به آزمون‌های مجازی نیست و در زمانی که آزمون‌ها به صورت حضوری هم برگزار می‌شدند، شاهد بودیم که برخی دانشجویان تقلب می‌کردند.

وی بیان کرد: در آزمون مجازی به لحاظ اینکه کنترل و نظارت بر اصالت امتحان کمتر است، تقلب بیش از حد معمول اتفاق می‌افتد، اما می‌توان با ارائه روش‌هایی همچون ارزیابی مستمر در طول ترم، برگزاری شفاهی آزمون‌ها، ارائه پروژه و کار‌های تحقیقاتی حین ترم، این مشکل را حل کرد.

خجیر درباره شیوه برگزاری آزمون‌های پایانی ترم دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه سوره، گفت: این آزمون قرار است به صورت مجازی برگزار شود.

وی اظهار کرد: ارزیابی سطح یادگیری دانشجویان دانشگاه سوره به صورت ترکیبی انجام می‌شود و محدود به ارزیابی از طریق آزمون نهایی نیست؛ به این منظور اساتید از روش‌های امتحان مستمر هفتگی، ارزیابی مستمر ماهانه، ارزیابی پایان ترم بر اساس آزمون شفاهی آنلاین، آزمون کتبی به صورت تستی و ارائه پروژه استفاده می‌کنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار