کد خبر: 1049636
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱

تا پايان سال، زمينه توليد و به كارگيري ۲۰ هزار پابند الكترونيكي براي زندانيان با هدف كاهش آسيب‌هاي زندان و خانواده زنداني فراهم مي‌شود.
محمد مهدي حاج محمدي، رئيس سازمان زندان‌ها گفت: با استفاده از پابند الكترونيكي به دنبال كاهش مدت حضور زندانيان در محيط زندان و كاهش آسيب‌هاي مرتبط با خانواده زندانيان و مراقبت از آنها هستيم. وي افزود: به دنبال تغيير نوع رفتار زندانيان به منظور اصلاح آنها هستيم و در اين راه سعي مي‌كنيم با جلب اعتماد زندانيان از اين مسير كم هزينه براي دستيابي به اين اهداف عاليه استفاده كنيم. تا پايان سال، زمينه توليد و به كارگيري ۲۰ هزار پابند الكترونيكي براي زندانيان با هدف كاهش آسيب‌هاي زندان و خانواده زنداني فراهم مي‌شود.
حاج محمدي ادامه داد: صرفاً به دنبال نگهداري زندانيان در زندان نيستيم و سعي ما اين است كه احيا‌، نجات، توانمندي و بازسازي زندانيان در كنار توجه جدي به خانواده‌هاي آنها را دنبال كنيم.
وي بيان كرد: البته همياري و كمك مردم در بخش مسئوليت‌هاي اجتماعي، براي احيا‌ و مراقبت از زنداني و خانواده‌هاي آنها ضروري است.
رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي با اشاره به راه‌اندازي پويش پنجره فولاد در كشور گفت: در قالب اين پويش و با عشق به امام رضا (ع)، همه آحاد جامعه مي‌توانند ماهانه مبلغ 8 هزار تومان به قصد حمايت از خانواده زندانيان پرداخت كنند.
وي گفت: از گروه‌هاي جهادي درخواست داريم كه زمينه پيوستن به پويش پنجره فولاد با مشاركت 8 هزار توماني هر فرد به شكل ماهانه براي كمك به خانواده زندانيان را فراهم سازند.
حاج محمدي در بخشي ديگر از سخنانش با اشاره به موضوع اشتغال زندانيان گفت: يكي از مهم‌ترين نگرش و تفكر‌ها در سازمان زندان‌ها و اقدامات تربيتي موضوع حرفه آموزي و ايجاد استغال است كه اكنون، ۵۴ درصد از زندانيان واجد شرايط مشغول به كار و اشتغال هستند.
وي ادامه داد: امسال بنا داريم آمار اشتغال زندانيان كشور را با كمك بخش خصوصي، به ۸۰ درصد ارتقا‌ دهيم.
رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي با اشاره به راه‌اندازي سامانه حمايت از زندانيان گفت: در راستاي خدمت به زندانيان و حمايت از خانواده آنان، اين سامانه راه اندازي شده كه تاكنون ۲۵ هزار خانواده زنداني در آن نام‌نويسي كرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار