کد خبر: 1049611
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
چلسی – سیتی؛ امشب در فینال لیگ قهرمانان
منچسترسیتی و چلسی امشب فینال تمام انگلیسی لیگ قهرمانان اروپا را در شهر پورتو برگزار می‌کنند. دیداری که قبلاً قرار بود در شهر استانبول انجام شود، امشب در ورزشگاه دراگائو با حضور ۱۶ هزار و ۵۰۰ تماشاگر برگزار می‌شود. سیتی برای کسب اولین قهرمانی اروپایی‌اش به میدان می‌رود و چلسی هم بعد از ۹ سال به فتح لیگ قهرمانان می‌اندیشد.
شيوا نوروزي

منچسترسيتي و چلسي امشب فينال تمام انگليسي ليگ قهرمانان اروپا را در شهر پورتو برگزار مي‌كنند. ديداري كه قبلاً قرار بود در شهر استانبول انجام شود، امشب در ورزشگاه دراگائو با حضور 16 هزار و 500 تماشاگر برگزار مي‌شود. سيتي براي كسب اولين قهرماني اروپايي‌اش به ميدان مي‌رود و چلسي هم بعد از 9 سال به فتح ليگ قهرمانان مي‌انديشد.

بعد از آنكه مشخص شد تركيه به دليل وضعيت كرونايي‌اش امتياز ميزباني فينال را از دست داده، يوفا برخلاف خواسته فيناليست‌هاي انگليسي، ميزباني را به پورتو داد و حالا هر يك از دو تيم مي‌توانند در حضور تماشاگران خود براي كسب جام بجنگند. 33 درصد ورزشگاه دراگائو با حضور تماشاگران پر مي‌شود و هواداران تنها در صورتي مي‌توانند اين ديدار حساس را از نزديك تماشا كنند كه يا واكسن كرونا تزريق كرده باشند يا تست كروناي‌شان منفي باشد. پيش از اين مسئولان سيتي و چلسي تلاش مي‌كردند يوفا را متقاعد كنند تا فينال تمام انگليسي در جزيره انجام شود.

چلسي آخرين بار در سال 2012 فاتح ليگ قهرمانان شده و از آن زمان به بعد اين تيم ديگر هرگز نتوانست اين افتخار را تكرار كند. آبي‌ها فصلي بسيار پرفرازو نشيب را پشت سر گذاشتند. بعد از كسب نتايج ضعيف و بركناري فرانك لمپارد، توماس توخل هدايت تيم را قبول كرد و احتمالاً خودش هم تصور نمي‌كرد تا اين اندازه چلسي را متحول كند. برخلاف انتظارات با آمدن توخل تيم دگرگون شد و با وارد شدن يك شوك مثبت، چلسي در ليگ برتر مقام چهارم را كسب كرد و سهميه اروپا را به دست آورد. البته چلسي فرصت قهرماني در FA CUP را داشت، اما مغلوب لستر شد. تيم توخل فصل را با باخت به استون‌ويلا به پايان رساند. منتها ليگ قهرمانان داستان متفاوت خودش را دارد. چلسي با حذف رئال فيناليست شده و اين فرصتي نيست كه به راحتي از دستش بدهد. رفع مصدوميت كانته هافبك و ادوارد مندي دروازه‌بان تيم بهترين اتفاق ممكن قبل از فينال بود.
سرمربي آلماني كه فصل پيش با پی‌اس‌جی به فينال رسيده بود با درس گرفتن از تجربه شكست سال گذشته برابر بايرن به موفقيت چلسي اميدوار است: «كسب سهميه اتفاق خوبي بود. البته شرايط عجيبي هم رقم خورد. ما از شكست متنفريم و زماني كه مي‌بازيم هرگز خوشحال نيستيم. مهم نيست شكست در چه شرايطي رخ داده و در هر شرايطي ناراحت‌كننده است. تمام تمركزمان روي بازي برابر سيتي است كه يك فينال بزرگ است. هدف ما چيزي جز بالا بردن جام نيست. به پورتو آمده‌ايم تا قهرمان چمپيونزليگ شويم. مي‌خواستيم به فينال ليگ قهرمانان برسيم و اين رؤيايي بود كه به حقيقت پيوست. اين همان فضايي بود كه مي‌خواستم در تيم ايجاد شود. اين دومين فينال ليگ قهرمانان من است و با تجربه و اطمينان بيشتري پا به آن مي‌گذارم. البته فينال امسال كاملاً با فينال سال قبل متفاوت است. سال قبل در 12روز دو بازي حذفي (با پاري‌سن‌ژرمن) را پشت سر گذاشتيم و سپس به فينال رسيديم.»
كاپيتان چلسي نيز با اميدواري از بازي امشب حرف مي‌زند. سزار آسپيلي كوئتا كه سال 2012 با آبي‌هاي استمفوردبريج قهرمان اروپا شده در خصوص رويارويي دوباره با سيتي گفت: «از وقتي كه كوچك بودم هميشه رؤياي بازي در چمپيونزليگ را داشتم. بردن اين فينال و قهرماني در چمپيونزليگ يكي از بزرگ‌ترين دستاوردهايي است كه هر كسي به صورت فردي يا تيمي مي‌تواند كسب كند. من در سال 2012 به چلسي آمدم و بلافاصله با اين تيم قهرمان اروپا شدم و هميشه رؤياي اين را داشتم كه بتوانم دوباره آن موفقيت را تكرار كنم.»

براي پپ گوارديولا مهم است كه براي بار سوم مغلوب توخل و تيمش نشود. از وقتي چلسي با آمدن توخل متحول شد، من‌سيتي دوبار به اين تيم باخته؛ يك‌بار در نيمه‌نهايي جام حذفي كه به دست چلسي حذف شد و يك‌بار هم در بازي برگشت ليگ. فينال ليگ قهرمانان سومين رويارويي اين دو مربي در سال 2021 است. سرمربي منچستر اصلاً دوست ندارد توخل در شكست سيتي هت‌تريك كند. اين اولين باري است كه سرمايه‌گذاري هنگفت سيتي به ثمر نشسته و تيم به فينال اروپا صعود كرده است. آبي‌ها اميدوارند اولين جام‌شان را در اولين فينال دشت كنند. گوارديولا، بهترين مربي سال انگليس كه با بارسلونا قهرماني اروپا را تجربه كرده، چلسي را حريفي خطرناك و قابل احترام خوانده است: «هرگز در ابتداي فصل به رسيدن به فينال فكر نمي‌كردم. ما اكنون در آن حاضر هستيم و اگر اشتياق زيادي براي پيروزي در فينال نداشته باشيد و ندانيد كه چه كاري بايد انجام دهيد، طبيعتاً برنده شدن در آن نيز امكانپذير نخواهد بود. بازيكنان كاملاً آماده هستند و من مي‌دانم كه آنها چقدر خوب هستند. چلسي براي بسياري از تيم‌ها مشكلات زيادي ايجاد كرد و متوقف كردن این تیم بسیار دشوار است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار