کد خبر: 1049589
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مجرم سابقه داری که به اتهام قتل نگهبان یک ساختمان نیمه کاره در جریان سرقت از یک مغازه پرنده فروشی بازداشت شده بود، از قتل عمد تبرئه شد و در آستانه آزادی قرار گرفت.
به گزارش جوان، ۲۵ اسفندماه سال ۹۵، مأموران پلیس دماوند از مرگ مشکوک مرد جوانی در یکی از بیمارستان­های شهر باخبر و راهی محل شدند.
جسد متعلق به نگهبان یک ساختمان نیمه­ ساز به نام امیر بود که در درگیری با سارق یک مغازه پرنده فروشی با ضربات چاقو زخمی و بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرده بود.
با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات برای یافتن مرد سارق آغاز شد تا اینکه در روند تحقیقات مأموران با بررسی­ فیلم دوربین مداربسته ساختمان نیمه کاره متهم سابقه­ داری به نام کیوان را شناسایی و بازداشت کردند.
مرد جوان در پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت. او با اقرار به جرمش در شرح ماجرا گفت: «ساکن بومهن هستم. روز حادثه برای سرقت از یک مغازه پرنده فروشی به آنجا رفته بودم که دیدم در ساختمان نیمه سازی که مجاور آن مغازه بود دوربین مداربسته نصب شده است. تصمیم گرفتم برای اینکه فیلم سرقت ضبط نشود آن دوربین را تخریب کنم، اما همان لحظه نگهبان ساختمان رسید و با من درگیر شد. او شروع به فریاد کرد به همین خاطر ترسیدم و با چاقو به او ضربه زدم و فرار کردم.»

با اقرار‌های متهم پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا اینکه در اولین جلسه رسیدگی روی میز هئیت قضایی شعبه دهم دادگاه قرار گرفت. ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند. در ادامه متهم خلاف اظهاراتش قتل را انکار کرد و گفت تحت فشار‌های بازجویی به قتل اعتراف کردم. زمان حادثه در بومهن حضور نداشتم و در سفر شمال بودم. حالا به خاطر اینکه سوابق متعددی دارم دستگیر شده­ ام. باور کنید قاتل نیستم و حاضرم مدارکی نشان دهم که ادعایم ثابت شود.»
در ادامه متهم مدارکش را به دادگاه تحویل داد و هئیت قضایی بار دیگر فیلم ضبط شده در دوربین ساختمان نیمه کاره را مشاهده کردند. با توجه به ارائه مدارک از سوی متهم و از آنجاییکه چهره متهم در فیلم واضح نبود، مرد سارق از قتل عمد تبرئه و با حکم دادگاه در آستانه آزادی قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار