کد خبر: 1049587
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در حالی از امروز شروع شد که تیم ملی کشورمان برابر ژاپن شکست سنگین و دور از انتظاری را پذیرفت.
وحید صابری
به گزارش جوان آنلاین، این دوره ازرقابت‌ها که به میزبانی ایتالیا برگزار می‌شود بلندقامتان کشورمان با ترکیب سید محمد موسوی، امیر غفور، میثم صالحی، محمد طاهر وادی، علی اصغر مجرد و میلاد عبادی پور (کاپیتان) مقابل تیم ملی ژاپن ظاهر شد. سعید معروف به دلیل سرماخوردگی نتوانست در این دیدار ملی پوشان ایران را همیاری کند و غایب بزرگ این بازی نام گرفت. امیر غفور با کسب 15 امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن ایران در مسابقه مقابل ژاپن شد.

ست اول
در ست اول اولین امتیاز را شفیدپوشان ایران کسب کردند، اما رفته رفته این ژاپنی‌ها بودند که سوار بر بازی شدند و امتیاز‌ها را یکی پس از دیگری کسب کردند. عدم شناخت کافی آلکنو از تیم ملی و عدم هماهنگی بازیکنان باعث شد که ایران در این بازی عملکرد خوبی نداشته باشد. عدم دریافت توپ‌ها در ست اول باعث تا درنهایت ژاپن با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ مقابل ایران به پیروزی برسد.

دست دوم
در ابتدای دست دوم این دیدار، ملی پوشان ژاپن باز هم عملکرد بهتری داشتند. دریافت‌های نامنظم باعث می‌شد که توپ خوبی به پاسور نرسد و تیم ایران نتواند عملکرد خوبی روی تور داشته باشد. در این نیمه بیشتر توپ‌ها به غفور می‌رسید و در نهایت مدافعان ژاپنی سه نفره برابر حملات مهاجم ایرانی می‌ایستادند.
در ادامه ملی پوشان ایران به هماهنگی بهتری رسیدند و در حمله با حریف برابر شدند. ایران با جبران امتیاز‌های از دست رفته بازی را در امتیاز ۱۵ برابر کرد تا در نهایت دومین استراحت فنی با برتری ایران همراه شود. برتری ایران همچنان ۲۰ بر ۱۹ به سود ایران ادامه داشت، اما بازی ضعیف شاگردان آلکنو باعث شد تا نتیجه ۲۳ بر ۲۱ به سود ژاپن شود و در نهایت ژاپن ۲۵ بر ۲۲ پیروز ست دوم شد.

دست سوم
در ست سوم انصافا ایران بهتر بازی را مدیریت کرد. معلوم بود که شاگردان آلکنو با تفکربرد پا به میدان گذاشته اند. در اواسط بازی، ژاپن با درخشش بازیکنانش کار را به تساوی کشاند تا دو تیم در امتیاز ۱۵ برابر شوند. اشتباهات فردی مانند دو ست گذشته همچنان ادامه داشت. دومین تایم استراحت فنی نیز با برتری ۱۶ بر ۱۵ ایران همراه بود. اما بازهم ضعف در دریافت و دفاع روی تور باعث شد تا ست سوم هم با برتری ۲۶ بر ۲۴ به سود ژاپنی‌ها همراه شود.
از نکات خارج از بازی این دیدار خروج رضا عابدینی مدافع تیم ملی بود که به دلیل تب بالای ۳۸ درجه راهی اتاق ایزوله شد. گفته می‌شود، نتیجه تست آنتی‌ژن او که در ابتدای بازی گرفته شده بود، منفی بوده است، اما به علت داشتن تب ۳۸ درجه روانه اتاق ایزوله شد تا تحت آزمایش PCR قرار بگیرد.
تیم ملی والیبال ایران فردا در دومین بازی خود از ساعت ۱۴:۳۰ مقابل تیم ملی روسیه صف آرایی خواهد کرد.
فرانسه، بلغارستان، آلمان، استرالیا، ایران، ژاپن، صربستان، اسلوونی، هلند، روسیه، آمریکا، کانادا، ایتالیا، لهستان، آرژانتین و برزیل ۱۶ تیم حاضر در مسابقات هستند. تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی و ثابت برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال هستند. تیم ملی چین به دلیل مسائل مالی از حضور در مسابقات انصراف داد تا تیم هلند جایگزین این تیم شود. تیم ملی اسلوونی نیز با قهرمانی در چلنجرکاپ جایگزین تیم ملی پرتغال شد که در سال ۲۰۱۹ از مسابقات سقوط کرد.
تیم ملی روسیه، مدافع عنوان قهرمانی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب با شکست تیم‌های فرانسه و آمریکا جام قهرمانی را بالای سر برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار