کد خبر: 1049535
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
موسوی:
سخنگوی ستاد انتخابات گفت: در این دوره از انتخابات بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار رأی اولی داریم.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات با بیان اینکه در این دوره از انتخابات بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار رای اولی داریم افزود: انتظار داریم با حضور و مشارکت جدی رای اولی‌ها انتخابات ۱۴۰۰ جذاب شود به ویژه که جوانان نخستین بار می‌خواهند رای بدهند و شوق و ذوق دارند.

وی گفت: بر اساس قوانین انتخابات فعالیت تبلیغاتی نامزدها برای هر یک از انتخابات مجاز است و در واقع فرصت تبلیغاتی در قانون برای آن‌ها فراهم شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: البته برخی از فعالیت‌های تبلیغی مجاز نیست که اگر نامزدها مرتکب آن شوند، قاعدتاً تخلف انتخاباتی مرتکب شده‌اند.

موسوی افزود: هیئت اجرایی و نظارت به صورت مستمر در شهرستان‌ها و بخش‌ها این امور را رصد و گزارش می‌کنند.

وی گفت: نکته بسیار مهمی که در این خصوص وجود دارد، بحث رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تبلیغات همه نامزدها اعم از ریاست جمهوری، مجلس، خبرگان و شوراهای شهر و روستاست.

موسوی افزود: عمدتاً شوراهای شهر و روستا به هر حال نوع تبلیغاتشان نیز متفاوت است و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که مقرراتی را وضع کرده و مصوباتی در این خصوص داشته است که ما آن‌ها را به استان‌ها ابلاغ کردیم که با دقت رسیدگی کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: اگر نامزدها و ستادهای آن‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا را در تبلیغاتشان رعایت نکنند، به عنوان تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و قاعدتاً با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی درباره تعداد شعب نیز گفت: ۱۰ هزار شعبه به تعداد شعب قبلی افزوده شده است که ما هم تصمیم به این کار داشتیم و هم از سوی ستاد ملی مکلف شدیم که شعبه‌ها را به گونه‌ای افزایش دهیم که مردم بدون دغدغه و بدون اینکه با صف مواجه شوند، بیایند و در انتخابات شرکت کنند.

موسوی افزود: لذا بیش از ده هزار شعبه به تعداد شعب اضافه کردیم. اکنون تعداد شعب بیش از ۷۰ هزار شعبه است و نسبت به دوره‌های پیشین تعداد شعب بسیار مناسب و عدد بالایی است و طبق برآوردهای دوره‌های قبل هر جا شعبه‌ای بیش از هزار برگه رای داشت آن شعبه را دو قسمت و یک شعبه جدیدی را در کنارش ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که اگر مردم از نخستین ساعات اخذ رای به شعب و پای صندوق‌های رای مراجعه کنند و رای بدهند، بعد از ظهر و سرشب با صف مواجه نخواهیم شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: خوشبختانه تعرفه نیز به اندازه کافی چاپ شده و صندوق‌های اخذ رای نیز آماده شده است که هم به شیوه دستی و هم به شیوه الکترونیک که ویژه شوراهای شهر خواهد بود و سایر اقلام نیز آماده است و به موقع به شهرها منتقل خواهد شد تا در روز اخذ رای مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار